Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf 2.0 GTD 184 KM » Pierwsze tysiące za nami, przebieg 10.000 km i sesja wieczorna







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 957 razy
Data wydarzenia: 05.06.2016
Pierwsze tysiące za nami, przebieg 10.000 km i sesja wieczorna
Kategoria: obserwacja
Wszyscy piszą o tym samym to i ja wspomnę że auto ma już ”dziewicze” 10 tys. km.

Za 4 dni mijają dwa miesiące jak mam swój nowy nabytek (przez ten czas gdy aura była bardziej zimowa - temp -2, też nie jeździł bo jest na letnich oponach)

Oczywiście zdjęcie robiłem tydzień temu ale mogę powiedzieć że od dnia zakupu przejechałem już GTD pierwsze 5 tysięcy.

Jakie wnioski – no auto idealne, takie o jakim marzyłem, dopasowane do mnie.

Przede wszystkim nie jest wielkie i ociężałe, spisuje się lepiej niż Passaty i Superby z tym samym silnikiem bo jest lżejsze i zwrotniejsze.

Pomimo sportowego zawieszenia i 18 calowych kół nie odczuwam braku komfortu, powiem nawet że na dziurach (znaczy nierównościach, bo w Niemczech dziur nie ma sa tylko łatane drogi) nie dobija tak jak w starym golfie, co nie znaczy że kołysze ale wybiera z klasą i nie czuję twardości. No to pewnie zasługa zawieszenia DCC, ustawiłem na Comfort.

Osiągi, przyspieszenie, no chyba trzeba nie wiem z czego się przesiąść lub być nie wiem jak wybrednym aby narzekać na 184 konie, ponad 7 sekund do setki, 380 Nm i spalanie na poziomie 6,5 litra. Plącząc się po lokalnych drogach jadąc do pracy, zgodnie z przepisami bo fotoradary tez stawiają przy ograniczeniach „50” i „70” spalamy około 6 litrów.

Trochę więcej miasta i dynamiczniej przyspieszając 6,5 na setkę. A jazda autostradowa z prędkościami 140-180 km/h to również około 6,2-6,5 litra na setkę. Bo czasami są remonty i ograniczenia do 120 km/h.

Zasiąg to około 730-770 km/h bo niestety zbiornik ma tylko ok 50 litrów i co dziwne „rezerwa” zapala się przy wartości - jedyne 70 km do pokonania. To mnie niezbyt zadowala ale właściciele benzyniaków mogą o tym pomarzyć.

Takie GTI łykające dychę na setkę to tankuje co 500 km (dziękuję uprzejmie).


Wady tez są ale byłem ich świadomy, mały bagażnik (ale mam jeszcze tylne siedzenia jadąc w dwójkę) no i na co dzień jeżdżę sam więc po co wozić powietrze w aucie ?

W aucie przy przebiegu 9.400 km wymieniłem olej na Castrol Edge Turbo Edge Professional, zgodny z normą Vw 507.00 i lepkość 0W/30 czyli najlepszy z oferowanych. Castrol produkuje jeszcze 2 inne typy spełniające normę ale są zbyt tanie aby brać je pod uwagę.

Byłem ciekawy jak spisuje się filtr DPF ale jedynie 2 razy odczułem że się wypala, lekko podniesione obroty na biegu jałowym i raz włączyła się dmuchawa.
Filtr w nowych autach wypala się nawet jadąc po mieście i nie czeka do zapełnienia tylko oczyszcza się już przy 40% zapełnienia. Mądrości pseudo dziennikarzy i pismaków z moto.pl, interia motoryzacja czy innych to bzdury. Kojarzę te ich słynne artykuły „DPF to samo zło”, „Te auta nie nadają się do jazdy” czy podobne tytuły które maja wystraszyć, zrobić sensacje.
Owszem problemy są ale w autach mających 7-10 lat i spore przebiegi, wtedy DPF je sprawia, dzisiaj już mamy inne filtry. Co nie zmienia faktu że jazda na krótkich dystansach i tylko po mieście szkodzi dieslowi.

Przy okazji zamieściłem w profilu auta, w galerii małą sesję zdjęciową w nocy, wtedy GTD wygląda obłędnie i z zewnątrz i w środku.

LED rządzi i auto może się podobać
Ostatnia aktualizacja: 05.06.2016 13:24:56
Dodano: 8 lat temu
Do and66: Armia inżynierów to czesto głupcy którzy działaja na korzyśc producenta a zgube i strate konsumenta i użytkownika auta:

- zalecaja wymiane oleju co 30 tys. km a według niezależnych rzeczoznawców i inżynierów żaden olej nie zapewnia przez taki czas ochrony silnika. To tzw. fałszywa oszczędność

- i wtedy auto majace 180 tys. km miało wymieniany olej tylko 5 razy i dlatego silnik sie rozlatuje, bo tak ma byc aby nie wytrzymał wiecej, konsument ma kupic nowe auto

- po to sa 3 rodzaje olejow Castrol spelniajacych norme Vw zeby oglupić konsumenta. Albo wszystko to to samo i różni się tylko ceną, albo ten kosztujacy 30 zl za litr to chłam i trzeba brac najdroższy po 50 zl/litr
Dodano: 8 lat temu
W sprawie tych zbyt tanich olejów od Castrola to masz rację do auta marki premium wszystko musi być drogie.Czy według Ciebie wielka armia inżynierów z koncernów samochodowych pozwoliłaby dopuścić do używania w swoich samochodach olej nie spełniający wymogów które sami stawiają?
Dodano: 8 lat temu
Do CanUsee666: Po wysokim moencie obrotowym, niższym o 3-4 litry spalaniu, zasieg to kolejna przewaga GTD nad GTI.
Z wygladu obydwa auta sa identyczne nie liczac innych Alufelg i czerwonych pasków tu i ówdzie zamiast srebrnych
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Dzieki. Musi byc fajny bo nowy kosztuje wiecej niż nie jeden mniej doposażony Passat 2.0 TDI
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Ostał mu się jeno sznur...a Golf GTI (stąd ta kratka) to kult i nic na to nie poradzimy
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Golf, który ma w wyposażeniu coś naprawdę kultowego? Uszczypnij mnie albo zaproś na kawę, bo oczom nie wierzę
Dodano: 8 lat temu
Fajny, fajny ten Golf.

I tak bym takiego nie kupił, ale rozumiem Twoją fascynację Marku.

Naprawdę to ci zazdroszczę wnętrza z tą obłędną kratą na siedzeniach.
Dodano: 8 lat temu
Silnik dopiero się dotarl:)
Swoją drogą to za gorsze zło niż nowoczesny DPF uważam EGR, szczególnie przy pewnym przebiegu...
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Widac kolega czyta dokładnie.

W sprawie dziur to nie jest tak że Niemcy sa idealni, dziury w drogach tez powstawaja.

Ale sa łatane na bieżąco w kilka dni, ktos tego pilnuje, bo lepiej wydac kilkaset Euro na mniej udolna naprawe niż setki tysiecy na odszkodowania za poniszczone auta.
A tutaj jezdza takie maszyny jak AMG i Porsche z niskimi zawieszeniami i na felgach w rozmiarze 19 i 20 cali.

W moim regionie drogi lokalne pozostawiaja wiele do życzenia ale oprócz łat brak dziur i kolein. No ale wyczuwalne nierównosci są.

Gdy chcialem przetestowac zawieszenie DCC nie umiałem znaleźć dziurawej drogi. W Polsce bez problemu
Dodano: 8 lat temu
gratulacje z kupna auta ktore cię zadowala (jest twoim marzeniem itp)

ale jak to nie ma dziur w niemczech? chcesz mi powiedzieć że zanim wypadnie dziura w drodze to wiedzą wczesniej i łataja na zapas;D?
Dodano: 8 lat temu
500 km na zbiorniku moje niedoczekanie i tu jest przewaga silnikow wysokopreznych nad spalinowymi ale w moich rekach nie wroze dieslowi dlugiego zycia ale kazdy kupuje auto pod swoje upobonania i potrzeby pewnie gdybym musial uzywac auta na codzien i bylo by mi niezbedne do pracy zmienil by sie moj punkt widzenia i smigal bym mocnym ropniakiem.
Zycze nastepnych kilometrow w usmiechem na twarzy
Dodano: 8 lat temu
Do wolly10: Witam i pozdrawiam użytkownika takiego samego silnika
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: No może filtr DPF taki sam ale sterowanie, elektronika i sama procedura wypalania inna
Dodano: 8 lat temu
Do babciaela: No męski, podreczny i usportowiony. Dziekuję
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Dzieki za miłe słowa.
W piatce trzeszcza czasami tzw. klapy nawiewów, to odgłos ich pracy i taka drobna wada golfow 4 i 5. Naprawa droga i chyba nieopłacalna
Dodano: 8 lat temu
Ładne autko, gratulacje i bezawaryjności.
Dodano: 8 lat temu
Bardzo "męski" samochód - a zadowolenie z zakupu bezcenne :)

Piekna sesja nocna [puchar][puchar][puchar]
Dodano: 8 lat temu
Miło słyszeć, że radość z posiadania auta trwa niezakłócona. Mnie w Golfie dobijają skrzypienia deski rozdzielczej i konsoli środkowej na wybojach - w Escorcie nawet była cisza :)
Dodano: 8 lat temu
DPF masz ten sam co od początku jego istnienia a to że działa na razie prawidłowo tłumaczy tylko to że jest nowy.

Rezerwę jak na diesla masz dużą. Podobną jak w moim Sprinterze.

W T4 na rezerwie można przejechać max 30-35km/h jadąc bardzo eko natomiast w astrze po przejechaniu 25km po mieście zostało dokładnie 6.7l podczas ostatnich tankowań.

Ciesz się i obyś miał jak najdłużej z czego bo GTD to fajny samochód:).
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Dziekuje. Gdyby nie daj Boże coś uległo awarii to po skończeniu przedłużonej gwarancji naprawię. W takim aucie warto naprawić
Dodano: 8 lat temu
Oby kolejne kilometry mijały w takim samym zadowoleniu właściciela.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
16 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
8 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl