Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Biała Perła » Nie kupujcie papierowych filtrów przeciwpyłkowych







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
  • rocznik 2013
  • silnik 1.6 16v VTi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 10198 razy
Data wydarzenia: 18.05.2014
Nie kupujcie papierowych filtrów przeciwpyłkowych
Kategoria: obserwacja
Podczas ostatniego przeglądu w ASO (gwarancyjnego) zleciłem, zgodnie z zaleceniem producenta, wymianę wkładu filtra przeciwpyłkowego.
Chcąc zaoszczędzić parę złotych (dokładnie 18 zł) zakupiłem tańszy wkład papierowy zamiast węglowy. Pomyślałem, filtr to filtr, co tam, pewnie dużej różnicy nie będzie. To był błąd!
Autem z climatronic i papierowym filtrem nie da się po prostu jeździć! Wrażenie jest takie, jakby rura wydechowa wchodziła do środka kabiny. Wewnątrz auta czuć wszystkie smrody z zewnątrz, spotęgowane jeszcze małą kubaturą kabiny. Jednym słowem koszmar!
Czym szybciej zakupiłem nowy filtr węglowy, więc jak to mówią - chytry dwa razy traci. U mnie, niestety, sprawdziło się to na 101%.
Konkluzja - oszczędzać tam, gdzie ma to sen, a na pewno nie na własnym zdrowiu.

W załączeniu zdjęcia z wymiany filtra.

PS
Kto mi wyjaśni, czy filtr przeciwpyłkowy to to samo co filtr kabinowy? Gdzieś się chyba spotkałem, że w aucie były zainstalowane oba filtry.
Dodano: 9 lat temu
Ja kupuję tylko papierowe... Do kawy
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: Z ciekawości sprawdziłem ten filtr i jednak też mam go w tym samym miejscu co Ty. Całkiem możliwe, że konsultant serwisowy sam nie wiedział, gdzie się on znajduje, ale bał się przyznać, więc strzelił, że dostęp jest od strony schowka. Z tego, co zaobserwowałem, to już sama komora filtra nie umożliwia wyciągnięcia go od środka (za mały otwór), a na dodatek na elementach silnika zauważyłem trochę wykruszonego pyłu z maty wygłuszającej, co sugeruje, że mechanicy jednak też od tej strony się dobierali do filtra.
Dodano: 10 lat temu
Dla mnie przeciw pyłkowym jest filtr węglowy który ułatwia życie alergikom i zatrzymuje większość dużych cząsteczek smrodu.A filtr kabinowy to zwykły filtr papierowy który ochroni twój kokpit od warstwy kurzu.A gdzie on się znajduje zależy od marki i modelu.link do artykułu http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_kabinowy.html
Dodano: 10 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego dziennika pokładowego?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 10 lat temu
Do maciej_mw: Też minie to ciekawi, stąd moje pytanie o filtr przeciwpyłkowy i kabinowy. Może są jednak dwa - przeciwpyłkowy w komorze silnika na podszybiu, kabinowy wewnątrz po stronie schowka. Ja już sam nie wiem...
Dodano: 10 lat temu
Do and66: Wymiana filtra nie nastręcza żadnych problemów. Nie wymaga nawet użycia śrubokręta! Demontujesz tylko matę wygłuszająca po stronie filtra (cztery zapinki), lekko odciągasz dekiel wnęki filtra i masz dostęp do wkładu. Wymieniasz, robisz czynności w odwrotnej kolejności i to wszystko.
Całość zajmuje nie więcej niż 10 min.
Dodano: 10 lat temu
Z Twojego wpisu wnioskuję że sam wymieniałeś filtr na węglowy,czytałem na innym forum że wymiana tego filtra wiąże się demontażem praktycznie całego podszybia.Twoje zdjęcia raczej temu zaprzeczają,Ty też o tym nie wspominasz ,jak jest w rzeczywistości? W c3 nie bylo problemu -śrubokręt ,trzy śrubki,i po 5 min zapominało się o wymianie.
Dodano: 10 lat temu
To ciekawe, że filtr masz w podszybiu. Jak na wiosnę jechałem do ASO na dezynfekcję klimatyzacji, to też mi wymieniali filtr kabinowy (na węglowy), ale powiedzieli mi, że wymieniali go od wewnątrz, demontując osłonę konsoli środkowej od strony schowka pasażera. Czyżby Citroen zmienił w międzyczasie lokalizację filtra? Hmmm...
Dodano: 10 lat temu
kabinowy czy przeciwpyłkowy to to samo.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: zapach kurzu masz od brudu i syfu.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Ja po 3 miesiącach zaczynam wyczuwać zapach kurzu ale delikatnie, pojawia się stopniowo. Natomiast po pół roku zaczyna się nasilać i jakość powietrza wydobywającego się z nawiewów zauważalnie spada, a po ok. 9 miesiącach siła nadmuchu się zmniejsza. Tak więc wszystko dzieje się stopniowo. Oczywiście poszczególne okresy podaję w przybliżeniu.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: To i tak Ci nieźle wytrzymuje, mnie tam nigdy nie wytrzymał powyżej dwóch miesięcy. Chyba, że zimą ;).
Tzn, pewnie można by uznać że by wytrzymał dłużej, ale wydajność nawiewu wyraźnie spadała, co mnie osobiście strasznie drażniło.
Dodano: 10 lat temu
Ja mam węglowy ale ponieważ przez cały rok jeżdżę z włączoną klimatyzacją to przynajmniej raz w roku muszę go wymieniać, choć poczucie, że zaczyna gorzej się sprawować występuje już w połowie roku. Tak więc odnoszę wrażenie, że najlepiej go wymieniać co pół roku.
Dodano: 10 lat temu
Ja tam bym napisał nie kupujcie filtrów węglowych, widać kwestia gustu ;).
U mnie filtr węglowy wytrzymuje miesiąc do dwóch.
Myślę, że to może mieć sens dla alergików, ale większość osób pewnie podobnie jak ja nie zauważy różnicy poza szybko zmniejszającą się wydajnością układu wentylacji ;).
A Filtron to całkiem dobra firma, sprzedaje filtry do wielu znanych marek na pierwszy montaż, nawet do marek premium.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: właśnie o to chodzi, że różnica w cenie jest niewielka, za to w działaniu ogromna.
http://efiltry.pl/pl/wyniki-wyszukiwania?search=K+1093
zwykły 32 zł, węglowy 44 zł
Dodano: 10 lat temu
Filtron to stara dobra komunistyczna firma, obecnie oferuje produkty spełniające wiele norm jakichś tam ISO.
To produkt markowy.
No a co do różnicy między filtrem węglowym a zwykłym - może i jest ale lepiej wymieniać co roku zwykły a węglowy to chyba kosztuje nie 10 zl drożej.

Co do oszczędności zawsze takową popieram (ale z rozsądkiem)
Dodano: 10 lat temu
Do mrarek: mam dobre zdanie o produktach FILTRON, poprzednie auto jeździło zawsze na komplecie filtrów tego producenta i nie miałem żadnych problemów. Papierowy oczywiście zatrzymywał jakieś tam zanieczyszczenia, ale zapachów już nie. Co do zamontowania to trudno się pomylić, nawet jeżeli ktoś włoży wkład odwrotnie tzn. Air Flow i strzałka będzie na odwrót - filtr i tak będzie skutecznie działał.

Jeszcze jedna obserwacja papierowy vs. węglowy
- z tym pierwszym nadmuch jest tak silny, że musiałem wyłączać climatronic i regulować siłę nawiewu pokrętłem.
Przy węglowym, z racji jego mniejszej przepuszczalności nawiew działa normalnie. Oznacza to, że przez papierowy przelatuje większość zanieczyszczeń.
Dodano: 10 lat temu
Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: to to samo tylko po prostu różne nazewnictwo. Wydaję mi się, że lepiej już dołożyć tą dychę więcej czy ileś i kupić węglowy. Podobno poza zatrzymywaniem np. pyłków kwiatów, sadzy, pyłu drogowego, oczyszczają lepiej powietrze ze szkodliwych chemikaliów, skuteczniej zatrzymuje smród spalin czy inne nieprzyjemne zapachy.
Dodano: 10 lat temu
Muszę wiele racji przyznac mrarkowi.
Ja dwa lata temu kupiłem zwykły filtr przeciwpyłkowy firmy "Hart" i daje radę. ;)

P.S. Też mam climatronic. :P
Dodano: 10 lat temu
Do mrarek: Ad.3) Czy jest coś złego w oszczędzaniu?
Dodano: 10 lat temu
1) filtr p.pyłkowy to to samo co kabinowy, w odróżnieniu od filtra silnikowego
2) skłaniam się ku temu, że filtr "papierowy" był jakoś źle zamontowany, bo nie ma takiej opcji, by filtr wszystko przepuszczał. no chyba, że to jakiś HART był lub jeszcze coś gorszego. ale mój węglowy HART (kupiłem na próbę) wytrzymał dzielnie ok. miesiąca :P
3) kopiłeś FILTRON i... znowu zaoszczędziłeś :)
Dodano: 10 lat temu
Kto by pomyślał. Dzięki za wskazówkę , sam pewnie też bym kupił tańszą opcję.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl