Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy FranzMaurer » Kupić nie kupić, potargować warto ;). I warto rozmawiać ;).







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika FranzMaurer
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 987 razy
Data wydarzenia: 11.02.2017
Kupić nie kupić, potargować warto ;). I warto rozmawiać ;).
Kategoria: obserwacja
Wreszcie chyba dojrzałem do zmiany auta. Dlaczego? Generalnie noszę się z tą decyzją od końcówki zeszłego roku. Bravo nieubłaganie zbliża się przebiegiem do magicznej dwójki z przodu. Aktualnie ma ponad 167 tys. po 3 latach i 3 miesiącach, a patrząc na moje dotychczasowe roczne przeloty od '14, w tym roku złamię 200. Koronny argument "za" to fakt, że jego wartość na rynku wtórnym jest wciąż dla mnie atrakcyjna finansowo, co pozwoli zrefundować w dużej części zakup kolejnego bez zbytniego angażowania własnych środków. W kontrze oczywiście stoi kompletna bezawaryjność od dwóch lat i relatywnie niskie koszty eksploatacji, szczególnie serwisowej. Jednak i tak wcześniej czy później przyjdzie mi zmienić auto ze względu na pracę, więc postanowiłem na okoliczność tego "wcześniej", rozejrzeć się już na poważnie w tej materii.

Jako zdeklarowany Fiatisti ;), pierwsze kroki skierowałem do salonu Fiata oraz na stronę producenta. A, że zawsze chciałem mieć minivana... 500L Trekking. Auto dla mnie bomba. Wewnątrz miejsca aż nadto, fajnie to wszystko zaprojektowane, siedzi się wyżej, świetnie przeszklony. Zewnętrznie wiem, że specyficzny, ale to akurat w nim najbardziej mi się podoba. Przyciąga uwagę. A jeszcze w mojej konfiguracji z matowym lakierem bi-colore i pakietem S [bajer] - zadaje szyku ;). Poza tym o gustach dżentelmeni nie dyskutują...[hihi]

Planując go na stronie postawiłem na diesla 1.6 MJ 120 KM. Zresztą innego nie ma. 1.4 95 KM w benzynie nie jedzie (testowałem przed zakupem Białego), a TJ 120 KM będzie palił jak smok przy tych gabarytach i masie, aby efektywnie jechać. 0,9 TA 105 KM nawet nie brałem pod uwagę. Także byłby to pierwszy ropniak w aucie dla mnie. Nawet odbyłem jazdę próbną. Co prawda wersją 105 KM i w Lublinie - bo tylko tam udało mi się namierzyć taką wersję wykorzystując moje znajomości - ale i tak byłem pod wrażeniem możliwości tego silnika. 290 Nm i dynamika jak najbardziej przyjemna, takoż kultura pracy oraz wyciszenie wnętrza. Prowadzi się całkiem przewidywalnie i komfortowo. A 120 KM ma 320 Nm...[cool]

Cena za wersję Trekking z moimi dodatkami wyszła gruba, ale liczyłem na korzystny rabat dla kupującego piątego Fiata. Niestety, przeliczyłem się... FCA zmieniło politykę na 2017 i akurat ta wersja silnikowa ma "małe wsparcie ze strony importera", jak to poetycko określił salon... Nie ukrywam, że zawiodłem się, choć wiem, że obaj dilerzy, do których skierowałem zapytanie, zrobili co mogli...

W tym układzie skierowałem się na azymut Tipo SW. Ale... Jak jeszcze linia zewnętrzna zadowala moje odczucia estetyczne, tak wnętrze pozostawia mi wiele do życzenia. Kombinacja zegarów rodem z Ritmo w połączeniu z designem deski a la Albea (z całym szacunkiem dla obu modeli) nie spełnia, niestety, moich oczekiwań i wg. mnie nie pasuje do panujących standardów. Osobiście uważam, że Stilo miało lepiej zaprojektowany i lepszy środek. O wysublimowanym w stosunku do Tipo wzornictwie interioru Bravo, z czystej sympatii do marki, nie wspomnę... A, że Żona nie chce słyszeć (ja w sumie też) o aucie z czterema gwiazdkami testu NCAP (które niektórzy sprzedawcy Fiata określają jako tendencyjne ;) ) w obecnych czasach oraz naocznej, wspólnej wizualizacji wersji sedan podczas wizyty w salonie, Tipo zostało aktualnie wykluczone.

Cóż robić? Czekać aż FCA zmieni warunki promocji na „eLa”? Mogę się nie doczekać…

Alternatywę miałem w zanadrzu. Już w zeszłe wakacje na urlopie konfigurowałem sobie Astrę kombi. Potem jeszcze pojawiła się nowa Zafira, która w nawiązaniu do moich marzeń, także weszła do osobistej, pierwszej trójki potencjalnych następców Bravo. Tak więc Wir Leben Autos [hihi]. Małżonka co prawda kręciła nosem na Astrę (bo „trójki” jeżdżą u Niej w Firmie – cóż za wyszukany argument ;) ), ale Zafira przypadła Jej do gustu. Była nawet gotowa na wizytę w salonie. Jednak kilka konfiguracji na stronie producenta szybko ostudziło nasze zapędy. Jeszcze trochę za krótki jestem na auto za dobre ponad 100 tys. ;).

Ale przecież wciąż jest Astra Sports Tourer. Konfigurator Opla znów poszedł w ruch. Postawiłem na benzynowe 1.6 200 KM. W wersji Dynamic z kilkoma prozaicznymi dodatkami cena fabryczna jest mniejsza niż Fiata…[boshe] Prezentuję efekty Żonie – kręci nosem na moc silnika (po co tak dużo?), ale wybór tego elementu pozostawia do mojej autonomicznej decyzji. Wizualizacja – biała z przyciemnionymi tylnymi szybami i czarnymi alu 17” – zyskuje aplauz i akceptację. Jest progres :).

Wizyta w piątek (03/02) w tarnowskim salonie przebiega bardzo profesjonalnie. Sprzedawca zna się na rzeczy. Co prawda w kwestii dodatków poleca głównie kamerę cofania albo przynajmniej czujniki parkowania, ale taki jest obecny trend, więc nie dziwię się temu wcale i dam sobie radę bez tego ;). Dostaję jeszcze ofertę na system Drive Opel, ale trochę za drogo mi to wychodzi. Jeśli już, to tradycyjny leasing. Rabat, jak na wejście z ulicy, większy niż w Fiacie… 2:0 dla Opla. W porządku, zaczynam liczyć i myśleć.

W międzyczasie rozsyłam wici w moje rodzinne strony – Ojciec ma już przecież drugą Corsę kupioną i serwisowaną w tamtejszym salonie. W środę (08/02) mam już wycenę stamtąd. Jest korzystniejsza o jakieś dwa klocki w stosunku do Tarnowa, a co ciekawe miasto o połowę mniejsze. 3:0. Co robić [hmm]?

Za Fiatem przemawia moje piętnastoletnie przywiązanie do marki, ułożony i relatywnie tani serwis w tutejszym ASO. 3:1. Przeglądy w tej wersji są co 35 tys. – dla mnie ideał. Spalanie MJ też jest przewagą. 3:2. Tapicerka skórzana oraz zestaw audio firmy Beats plus świetnie skrojone, stylizowane wnętrze to kolejne atuty. Kontrowersyjny dla wielu wygląd, dla mnie jest zaletą. 3:3. In minus – cena, osiągi, droższy w przypadku diesla serwis i mimo wszystko mały bagażnik. „Tylko” 400 litrów (czyli tyle samo ile mam aktualnie w Bravo), co i tak jak na auto klasy B jest wynikiem z górnej półki, ale znów staje mi przed oczami pakowanie rodzinnych wyjazdów do Bravo i dopychanie bagażnika nogą… 5:3. To wszystko za ponad 85 tys. po „moich” rabatach.

Opel kusi mocą i wyposażeniem jak najbardziej adekwatnym do ceny, która uważam jest bardzo atrakcyjna. U konkurencji (Ford, grupa PSA, Renault, VW group ;), Japonia czy Korea) nie ma szans na takie zestawienie w tej kwocie - jedynka i pięć cyfr za nią musi być. Owszem, mogę też jeszcze wziąć oplowskiego diesla 1.6 136 KM praktycznie w tych samych pieniądzach, który i tak wychodzi taniej niż eL. Kolejny argument za i 6:3… [totalszok] Jednak te 200 KM ze swoim 7,7 do setki i 300 Nm… „Tak... lepiej jak jest więcej” [muzyka] (Kaliber 44) ;). 7:3. Tutejsze wnętrze również rozpieszcza przestrzenią, deska nowoczesna, elegancka i ergonomiczna. Z tyłu miejsca także jest naprawdę dużo, będę mógł wreszcie konkurować z Corollą Małżonki [hihi]. Czarna podsufitka… A 540 litrów pojemności bagażnika raz na zawsze skończy moje dylematy pakowania się przed każdym dłuższym wyjazdem z Rodziną. Do pracy też jak znalazł. 8:3. Przeglądy co 30 tys. - jestem w domu ;). Nie ma tylko skóry (za pięć klocków trochę grubo Opel liczy – u Fiata w eLu 2500 w pakiecie z podgrzewanymi fotelami - 8:4) i audio z subem (brak w ofercie – 8:5). To wszystko za niewiele ponad 83 tys. po „rodzinnych” rabatach. 9:5.

Designerski styl czy nowoczesna praktyczność? Gdybym był singlem nie byłoby tego wpisu i dylematów, a zaliczka na Trekking’a zostałaby już wpłacona. Jednak jako odpowiedzialny mąż i ojciec dwójki Dzieci (grzmię z ambony ;) ) mogę z czystym sumieniem (ale i z niekłamanym żalem) powiedzieć, że chyba nadszedł czas na zmianę marki. Czy dobrą zmianę ;)? To się okaże.

CDN.

P.S. Wybaczcie długi wpis, ale nie miałem ostatnio z kim pogadać (Żona i Przyjaciel zagonieni pracą) na ten temat i postanowiłem przelać swoje przemyślenia (za radą Profesora od polskiego jeszcze z liceum) na „papier”. Co prawda wirtualny, ale zawsze ;). I od razu mam lepszą perspektywę na złożoność problemu – dziękuję Panie Profesorze [guru] i Wam za cierpliwość w czytaniu [bigok].

P.P.S. Zdjęcia eLa z netu, a Astry z oficjalnego wizualizera na stronie Opla (felgi ten wzór, ale będą czarne, nie ma ich w wizie).
Ostatnia aktualizacja: 16.05.2017 12:15:11
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
[skromny]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Postaram się ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Jakoś to przeżyjesz ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Będziesz miał nowszą od mojej!!! Grrrr.... ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Nie ma takiej opcji [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: No chyba, że okaże się samograj, ale w to za bardzo nie wierzę! ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Vincenzo24:
No, no [hihi]. Wiesz, że ciężko przekonać mnie do zmian, a współprace (różne) preferuję długofalowe...;)
Dodano: 7 lat temu
Wierzę, że Astra to będzie zmiana na lepsze i kto wie, może nawet dłuższa współpraca z marką ;) "będzie Pan zadowolony" :D
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Wiadomo .
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Czytaj: dostosować się do panujących warunków ;).
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: zaczekamy [popcorn]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: No przecież ja tym nie będę jeździł! ;) Tylko serwisował !
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: I tak ma być! ;)
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: :D
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: nauczyć się operowania sprzęgłem, true [up]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
I sam znalazłeś rozwiązanie problemu - masz zadatki na Fiatisti [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: nie znasz się [rotfl] Jeszcze... [popcorn]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: opel na F to PSA:)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: a propos 1.4 95 KM: moje auto - dotarte czy jeszcze kiedyś niedotarte - ruszało bez zbędnej zwłoki; w cięższym Tipo wrażenia były jak z auta trzycylindrowego. Trzeba mu było bardziej podnieść obroty... albo obniżyć skok sprzęgła. Aha, no tak.
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Opel na "F"? Chyba Frontera [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger:
Heh, coś w tym chyba jest ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: :) tak pewnie bylo ci pisane;)
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger:
Czyli zostanę w gronie aut na "F" ;).
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Coś za coś :). A skonfigurować go można całkiem sensownie w takiej kwocie.
Dodano: 7 lat temu
dobry niemiec to... ...dobry niemiec:)

a tak serio to sie moze okazac ze kupujesz dzis niemca a jutro to bedzie juz Francuz na F:)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: i na wnętrze z Albei - też. Byle nie przekroczyć dzwoniącej złotóweczkami kwoty 60 tysięcy złotych...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Cóż... Mówiąc szczerze z 1.4 95 KM nie miałem do czynienia, gdyż ;) w Stilo posiadałem 1.2 80 KM [hihi]. Cykanie miałem po uruchomieniu tegoż, ale to mechanicy wyjaśnili mi poetycko, że "tak dzwonią złotóweczki z zatankowanego paliwa" . Jednak nie wpływało to w jakimkolwiek stopniu na użytkowanie silnika.

Żadnej dziury też nie odczuwałem. Mówiąc szczerze, to nie bardzo ogarniam tą kwestię. "Jedynka" w takim silniku nie jest stworzona do fajerwerków. 20, max. 30 km/h to wszystko, co podejrzewam można osiągnąć przy wyciu szesnastu zaworów. To nie turbo...

Tu już nawet nie chodzi o "złote standardy Sieny". Niektórym się wydaje, że kupując Fiata za 45 czy 50 tysięcy dostaną ideał. Nie ma takiej opcji. Droższe i inne marki też nie są idealne. Na drobne mankamenty nie wpływające na bezpieczeństwo czy sprawność auta trzeba po prostu właśnie przymknąć oko - na tym wg. mnie polega filozofia bycia "Fiatisti" :).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: a propos silnika 1.4 w Tipo - zaskoczę Cię: wszyscy właściciele Tipków 1.4 16V z forum fkp narzekają na "dziurę" w nabieraniu mocy przy ruszaniu na pierwszym biegu. Nie wiem, czy miałeś tak w Stilo. Dziwne "cykanie" przy uruchamianiu silnika też jest powtarzalne.
Dziś wypowiadał się użytkownik, który zlecił spolerowanie wad powłoki lakierowej na masce i błotniku przednim.
Znajomy sprzedawca u dealera Hondy chyba miał rację, gdy opowiadał mi, że wracają "złote standardy Sieny". A nie tego się spodziewałem, gdy mocniej zabiło mi serducho na widok Tipo.
No chyba że trzeba przymknąć oko na różne "iniemamocni"? Nagrodą będzie wygląd auta i przynależność do "fiatistów"...
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: a tajemnica pozostaje tajemnicą
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Sprawiedliwy podział ;).
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
6 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
12 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl