Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Koniec volkswagena - Golf 8 czyli zmiana koncepcji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1729 razy
Data wydarzenia: 10.06.2018
Koniec volkswagena - Golf 8 czyli zmiana koncepcji
Kategoria: obserwacja
Wszyscy wiedzą, że uwielbiam koncern Vw. Auta od lat ewoluują, dążą do perfekcji zamiast z każdą kolejną generacją wprowadzać rewolucje. Wygląd jest przemyślany, klasyczny i niestarzejący się przez lata, aby klient zawsze wiedział, że kolejna generacja da mu to, czego oczekuje.

Podobnie zaczyna robić mazda przeprowadzając kolejny niewidzialny lifting modelu 6, dopracowuje go do perfekcji, szkoda tylko, że odbywa się to, co 1,5 roku przez 8 lat.

Producenci z Francji nie potrafią znaleźć dobrej i odpowiednie drogi a ich auta są dziwaczne i niespójne, kolejne generacje nie przypominają poprzednich i przez to firma traci wielu klientów przyzwyczajonych do danej koncepcji.


Od ponad 40 lat Golf bije rekordy sprzedaży, są i jego przeciwnicy mówiący, że jest nudny, rozumiem to. Oni kupują auto, aby się wyróżnić i podążają za modą i ciągle cos zmieniają.
Ale technicznie auto się rozwija i obecnie jest wyznacznikiem trendów i najlepszych rozwiązań. Systemy wspomagające jazdę, obsługa głosowa, zawieszenie DCC, kamery HD, Park Assist, jazda częściowo autonomiczna itp. Itd.


Jak podaje prasa branżowa Golf ósmej generacji to ostatni model tego samochodu. Tak jak Golf w 1971 roku zastąpił Garbusa zmieniając całkowicie koncepcję tak modele z serii I.D zastąpią kompakt volkswagena w roku 2020 czy 2022. Przez jakiś czas obydwa auta będą produkowane równolegle, ale zapewne Golf 8 który wejdzie do sprzedaży w październiku 2019 roku zostanie wycofany z oferty około 2025 roku po 6-7 latach produkcji.

Samo auto to rozwinięcie bardzo udanej konstrukcji, jaką jest Golf 7, ta sama modułowa płyta MQB. Pomijam wygląd który jak na razie nie jest znany i w prasie pojawiają się co chwile grafiki komputerowe będące wizualizacja designerska nowego modelu.

To co bulwersuje to zmiany we wnętrzu tego auta. Jak podaje czerwcowy numer pisma branżowego Auto Bild Golfa czeka rewolucja wewnątrz.

„ Kokpit zostanie kompletnie przeprojektowany, wszystkie wskazania będą seryjnie prezentowane w sposób cyfrowy. Tak jak w Mercedesie,
w standardzie maja być dostarczane małe ekrany a duże wyświetlacze znajdą się na liście wyposażenia dodatkowego.
Także w kwestii obsługi głosowej auto ma upodobnić się do nowego mercedesa klasy A.
Wszelkie funkcje Golfa da się wprawdzie obsłużyć za pośrednictwem ekranu dotykowego, ale użytkownik nie będzie już skazany na takie rozwiązanie. Wystarczyć mają proste komunikaty słowne, np. „Jestem zmęczony”, żeby
auto zaprowadziło cię do położonego w pobliżu hotelu. W tym czasie komputer zarezerwuje już pokój. Zdefiniowane przez producenta komendy należą do przeszłości. Sztuczna inteligencje Volkswagen pobiera z internetu.”


Nie dość, że wygląda to okropnie, bo zamiast zegarów będzie 12 calowa płyta wyświetlająca to zamiast konsoli, systemu multimediów i obsługi wentylacji i ogrzewana będą koleje 2 wielkie tablety.
Auto będzie pozbawione normalnego panelu do obsługi klimatyzacji, który nie dość że był ładny, łatwy w obsłudze i czytelny to sprawdził się w wielu modelach koncernu..
Czy takie zmiany czekają także bliźniacze modele z koncernu, czyli Skodę Octavie i Seata Leona?

Zawsze byłem zwolennikiem nowoczesnych technologii i rozwoju na rzecz bezpieczeństwa i komfortu. Systemy kamer, parktroniki, czytelne wyświetlacze owszem.
Ale idiotyczna obsługa głosowa, śliskie połyskujące tablety, czyli połacie szklanych tafli, które trudno obsługuje się w jadącym i zazwyczaj chociaż trochę trzęsącym się aucie.

Obecnie mam 8 calowy tablet z matowym ekranem, na którym nie widać odcisków palców oraz prostymi, łatwymi w obsłudze fizycznymi przyciskami po bokach. To idealne rozwiązanie.
Ale volkswagen chcąc coś zmienić i udoskonalić po prostu to spieprza.

A ta obsługa głosowa? To chore. Przecież mówić do auta. Chce mi się pic – to poda szklankę wody. Hej Golf za ciepło mi. To, co podkręci klimatyzację do 16 stopni? To chore, nienormalne. Jakbym sam nie potrafił przekręcić gałki, co sprawia dużą przyjemność.
A jak powiem Golf chce mi się bzykać to poprowadzi do burdelu ?
A może aby ruszyć musiał będę zobaczyć reklamę i zainstalować jakąś aplikację ?

Świat zwariował. To ma być wzór kompaktu? To ma być auto dla każdego? Dla młodych i starych? Tak jak szydziłem z Peugeota 308 nazywając go „tabletowozem” tak Golfa 8 to chyba znienawidzę. Może da się zachwycić jego możliwościami, ale wygląd tego czegoś, co nie nazwałbym desa rozdzielcza to porażka. Przedsmak mamy w nowym audi A6.


Niestety ja podziękuje i jako wielbiciel golfa, szczególnie generacji 5 i 7 chyba wycofam się. Volkswagen zwariował, kończy się i już powinien leczyć się u psychiatry.
To zła droga i odwrót od znanej od lat filozofii - klasyki i prostoty, tego co kochają miliony, na rzecz kosmosu i dziwactwa co jest domena takich marek jak np DS (Citroen)


wizualizacje i informacje pochodzą z najnowszego, czerwcowego numeru Auto Bilda, bądź jak kto woli jego przedruku czyli Auto Świata.
Ostatnia aktualizacja: 12.06.2018 08:23:44
Dodano: 6 lat temu
Do Marcin1985: No na zdjeciach to widac ze sie nie popisali. Brak indywidualizmu i kopia Kii Ceed i Hyundaia i30 z doklejonym tabletem
Golf 7 znacznie ciekawszy
Dodano: 6 lat temu
Jeśli kompakt to tylko nowy Focus - auto najlepsze w swojej klasie;)
Dodano: 6 lat temu
era tableto-wozów, dobrze ze nie którzy jeszcze zostają konserwatywni jak mazda
Dodano: 6 lat temu
Mi osobiście ta deska rozdzielcza się podoba, ale wiem może boleć brak pokrętła od radia czy klimy.
Zamiast na wymyślaniu prochu na nowo VAG mógłby popracować nad jakościá, miękkie tworzywa na górze deski rozdzielczej to nie wszystko.
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Niefortunnie to sformułowałem 😆 z pdzedruku Auto Bilda czyli Auto Świata
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Mam podobne odczucia. Za takie pieniadze jest dobra wersja Seata Ateca lub Skody Karoq. To dluzsze auta ale lepiej wykonane.
Ten T-Roc to nie Vw jesli chodzi o jakosc. To Polo wewnatrz i technicznie troche Golf w cenie Passata
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Jak byłem ostatnio na przeglądzie to popatrzyłem w salonie na tego T-Roc'a i takiej tandety dawno nie widziałem niby wszystkie części od VW ale poskładane w sposób przypadkowy do tego twardo z każdej strony.
Nie ma tej przyjemności w przebywaniu w środku i nie ma odczucia prawdziwego VW.
Mnie w każdym razie nie podchodzi.
Do tego dosyć ciasno. To raczej samochód 2+2 czyli coś pokroju Renault Captura czy Seata Arony.
Jakby VW chciał na siłę mieć w tym segmencie małych crossoverów coś na bazie nadmuchanego segmentu B. I niestety im nie wyszło.
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: "przedruku Auto Świata". Ale dowaliłeś w ostatnich słowach [rotfl]. Niemiaszki nie przedrukowują tekstów naszych dziennikarskich gamoni
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: T-Roc to najwieksza porazka vw. Drogi i tandetny.

Dla mnie Passat jest ogromny, bez wzglefu na cene wole Golfa.

Najlepszym passatem to była kiedys Jetta....


Dodano: 6 lat temu
Do majcher836: przecież już są [up]

Do MaArek77: spójrz, nawet aktualny "Auto Świat" doradza odżałowanie 7 tys. zł. i kupienie Passata zamiast Golfa [hihi] z porównywalnym silnikiem. Jenak nasze ulubione wariactwo Volkswagena to cena T-Roc'a TDI 190 KM, który bazowo (choć w wersji FULL) kosztuje o 30 tys. więcej od Tiguana z tym silnikiem (!)
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: No moze i racja.
Ale w takiej formie wnetrza jak opisuje to moze lepiej zeby nie wrocił.

Skoro ma byc nie taki jak zawsze i jak powinien to może czas skonczyc. Zreszta bez sensu ...Golf 12, 13. Kiedys trzeba cos zmienic
Dodano: 6 lat temu
Historia pokazuje,że Golf i tak wróci pod starą nazwą po przerwie.Daleko nie trzeba szukać przykładów np. VW Garbus,Scirocco czy Skoda Rapid,Felicia.Nie wiem czemu mają służyć te wszystkie cyrki producentów ze zmianami logo i czasowej zmianie nazwy.Jeżdżę Hyundai i20 czyli po staremu (i wkrótce pewnie z powrotem) "Getz" :-)
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Trzeba isc do przodu. Bedzie mial z 6-7 lat i ok 100-125 tys km to dostane za niego jeszcze jakas sensowna kase w DE

Poza tym zycie ucieka i trzeba powozic sie czyms innym dopoki sie chce i dopoki jest kasa. Nic nie trwa wiecznie

Bo jak sie ma wiecej lat, np 60 to juz troche za pozno...
Dodano: 6 lat temu
Do majcher836: Chyba beda zwyzki cen - ostatni normalny Golf, okazja, ostatni prawdziwy Golf.
Golf umiera
Dodano: 6 lat temu
Już widzę te rabaty u dilerów z wyprzedaży 7 generacji :)
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: To nie wiem po co chcesz go pozbyć się?? Ja z mojej "czwórki" z LPG jestem bardzo zadowolony, jest niezawodna i tania w eksploatacji. Później jak skoroduje, to przesiądę się na "szóstkę" z tym samym silnikiem albo 1.6 - oby tylko "szóstka" nie wyglądała podobnie :)
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Bo na te ekrany nie patrzysz wtedy gdy są wyłączone tylko gdy działają i wyświetlają informacje ;-)
Mnie jedno się w tym trochę wizualnie nie podoba. Połysk zamiast matu lub półmatu jak w obecnych ekranach.
Bo o ile w laptopie czy telefonie które to urządzenia można sobie jakoś tam optymalnie do padającego światła ustawić to w samochodzie nie mamy takiej możliwości i odbicia mogą być irytujące i zmniejszać czytelność.
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: No przygotowuje...
Czas na jezdzace smartfony bez konsoli, natlok wyswietlanych informacji. Na jazde autonomiczna i na 2 lub 3 cylindrach z ich odłaczaniem lub bez. Albo na prad.

Ja dziekuje za takiego Vw. I Skode i seata.

Ja chce normalne auto, najlepiej diesel, mysle ze 20 lat dam rade, pózniej strzał w głowe 😁
Dodano: 6 lat temu
VW zaczyna już przygotowywać klientów na I.D. Ale nie martw się, VW wciąż pozostanie liderem. Garbus też był hitem i nikt nie przypuszczał, że jego następca odniesie taki sukces. Za 20 lat ludzie będą kochać I.D.-ki, przyzwyczają się do samochodów elektrycznych wcześniej niż myślimy - przynajmniej tam gdzie będzie infrastruktura.

Co to się działo gdy pojawiały się szerzej dostępne silniki benzynowe z turbo. Każdy unikał tego jak ognia, a teraz VW nie ma żadnego wolnossącego w gamie i jakoś mu to nie zaszkodziło.
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Zgadzam sie z kolega w pełni.
Ale te nowinki to na dodatek okropnie sie prezentuja. Zgaszone ekrany to tylko polyskujace tafle szkła.

Pokretło do radia i klimy to dla mnie swietosc
Dodano: 6 lat temu
Jakimś wielkim fanem VW nie jestem na Sportsvana zdecydowałem się właśnie dla ergonomii obsługi multimediów i jakości wnętrza, która w klasie samochodów popularnych odstaje na zdecydowany plus.
I rzeczywiście patrząc już na 7 po liftingu mam mieszane uczucia co do błyszczącego ekranu centralnego bez żadnego przycisku i pokrętła. Ale np. elektroniczne zegary w możliwością ich konfiguracji wyglądają fajnie.
Teraz ta wizja w kolejnej 8 wersji gdzie nawet sterowanie w kierownicy jest dotykowe wydaje mi się zupełnie nietrafione choć ładnie wygląda ;-) Nietrafione dlatego, że każdy przycisk dotykowy wymaga popatrzenia przez chwilę przed jego dotknięciem by go zlokalizować. Być może to jest jednak kwestia przyzwyczajenia ale nie da się tego obsługiwać tak jak obecne przyciski gdzie wyczuwamy ich kształt i położenie pod palcami praktycznie bez patrzenia.
Co do sterowania głosowego? Np. chętnie bym tak włączał/wyłączał i ustawiał tempomat, zmieniał źródło dźwięku czy ustawiał głośność. To wg. byłoby przydatne bo było konieczności nic naciskać czy dotykać a ręce były cały czas na kierownicy.
Więc nie ma co skreślać nowinek na wstępie ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Nie da sie ukryc ze czworka jest dosc niezawodna.

I ma sensowne silniki czego nie da sie powiedziec o piatce czy szóstce, chyba ze pomyslimy o dieslach.

Ja wiem ze tak dopracowanego, nowoczesnego a zarazem normalnego i prostego w obsludze i naprawach auta jak Golf 7 miał juz nie będe...
Dodano: 6 lat temu
Moja "czwórka" zaczyna nabierać już na wartości :)
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: mnie się zdaje, że A-Klasa już przegrała w prasie z nowym Golfem VIII, choć go jeszcze nie miała
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Ciasna, wygląda jak qpa i te okrągłe nawiewy...ten Golf 8 i tak będzie ładniejszy.

Zresztą w niemieckiej prasie już w 2 testach porównawczych Golf 7 złoił skórę nowej klasie A

Do tego ok 130 tys zl za najtansza wersje z silnikiem 1.3 od Renault, buahaha. Z Dacii, takze. Premium chyba jakiś żart.
Za 140-150 tys zł jest GTD a przy nim ta klasa A to żenada

Następcą u mnie będzie kompaktowy SUV
Dodano: 6 lat temu
Kup Klasę A. Będziesz zadowolony ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
65 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl