Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 Avant » Jakie paliwo - czyli czym poić mojego czarnucha.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 222 750 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3637 razy
Data wydarzenia: 13.10.2010
Jakie paliwo - czyli czym poić mojego czarnucha.
Kategoria: obserwacja
Zastanawiam się nad paliwem, z której stacji, tańsze (zwykłe) czy droższe (uszlachetnione)?
Jeśli chodzi o benzynę i LPG to mój golfik lubił jeździć na 98oktanowej benzynie z Bliskiej lub VERVie z ORLENU, po prostu 95oktanów mu nie smakowało i myślę, że ma rację, bo odwdzięcza się w trakcie jazdy, a LPG to zależało od stacji, nie koniecznie na renomowanych stacjach mieli dobry "gaz". Generalnie nie byłem nigdy zawiedziony po tankowaniu na BLISKIEJ, ORLENIE i STATOILU. Dla uściślenia dodam, że BLISKA tylko w promieniu do 50km od miejsca zamieszkania, ORLEN I STATOIL bez ryzyka w całej Polsce. Z BP bywało różnie, podobnie jak z LOTOSEM, Shell zdarzył się może z raz to się nie wypowiem, LUKOIL i kilku innych sieci nie ma w okolicy, małe prywatne stacje to moim zdaniem loteria, raczej unikam.
Chociaż LPG na takich bywało po prostu za......
Paliwa na stacjach przy supermarketach nie tankowałem, nie tankuję, nie będę tankował, dziękuję. Zbyt wiele złych opinii na temat paliwa na tych stacjach słyszałem.
Aktualnie przemierzając polskie drogi dizelkiem mam dylemat, który ON lepszy, generalnie jeżdżę na Ekodieslu z Bliskiej, próbowałem VERVA ON, ale za bardzo nie widzę różnicy, ani w spalaniu ani w dynamice auta więc po co przepłacać!
Teraz zatankowałem Diesel Gold na STATOILU, mój mechanik i paru znajomych zachwala sobie to paliwo. Pojeździmy - zobaczymy!
Spostrzeżeniami podzielę się za jakiś czas, jak zrobię kilka baków.

EDIT 14.01.2011
No i dzielę się spostrzeżeniami:
Diesel Gold /STATOIL/ - jak w reklamie, tylko mrozów nie było z reklamy, nie zawiodłem się, Audi śmiga żwawo, czuć pod butem, że w "żyłach" płynie coś lepszego. Zależało mi na tym aby uniknąć problemów z galaretą w układzie paliwowym i jest ok, najniższa temperatura to -20st.C przy odpalaniu podgrzany na świecach i pali od tyku. Ciekawe co by było przy -42 jak w reklamie.
EKODiesel /BLISKA/ - nic złego o paliwie z tych stacji powiedzieć nie mogę, co ciekawe na tym oleju uzyskałem najniższe spalanie, na które oczywiście składa się wiele czynników, ale fakt jest faktem. Obawiałem się tego diesla w zimie dlatego zmieniłem na Gold'a. Jednak różnica w cenie ponad 50gr to dużo. Kusi mnie wrócić do tego paliwa.
VERVA ON /ORLEN/ - moim zdaniem nic szczególnego w tym paliwie nie ma, subiektywne odczucia z jazdy samochodem takie jak na EKODieslu z Bliskiej więc nie warto przepłacać.
Odwrotnie o benzynie VERVA mogę mówić tylko w superlatywach. Jeździłem golfem na Vervie i moje odczucia są tylko in plus.
W okolicy mogę jeszcze tankować na stacjach LOTOSU, BP i paliwa Slovnaftu, ale póki co nie zdecydowałem się na to ze względu na ceny paliw na tych stacjach lub opinie o paliwach z tych stacji .
Dodano: 13 lat temu
Do Visitor1230: Nie jest to plus. W DPFie i tak temperatura już nie jest na tyle wysoka, by coś zmienić.
Dodano: 13 lat temu
Do wojtpol: No z pewną dozą nieśmiałości, ale zgodzę się z moim przedmówcą. Mnie najlepiej jeździ się na EKOdieslu z Orlenu. Nie przepłacam i uważam że jakość też jest wysoka. Nie dyskutuję o czystości paliwa, czy wyższości uszlachetnionego bo nie o to chodzi. Wszystko zależy od konkretnej stacji, czasem z jednego koncernu a czuć różnicę między tankowaniem na różnych stacjach.
Ogólnie wpis będzie miał ciąg dalszy za jakieś 10 - 15 baków.
Dodano: 13 lat temu
Do djjack: Kiedyś Jan chrzcił wodą, a teraz My mamy wodę chrzcić. Lepiej pić ;-)
Dodano: 13 lat temu
Nie ma to jak stary dieselek. Wszystko łykał i dawał do przodu.
Dodano: 13 lat temu
Do wojtpol: Wyzsza temperatura spalania w dieslu z DPF to niezaprzeczalny plus. A spadek mocy podejrzewam ze niewielki.
Dodano: 13 lat temu
Najlepsza będzie kiedyś woda,bo nie będzie można jej ''ochrzcić''...ale Polak potrafi...
Dodano: 13 lat temu
Pewnie zabrzmi to kontrowersyjnie, ale nowe diesle wcale nie lubię "lepszych" paliw. Uszlachetniacze powoduję większą temperaturę spalania, a to powoduję wcześniejsze cięcie na EGT. Co przenosi się na spadek, a nie zwiększenie mocy. Pokazują to testy na hamowni i subiektywne odczucia wielu członków A4 Klubu.
Nie chcę tego generalizować na wszystkie samochody, ale co do nowych A4 mam pewność.
W moim przypadku najlepiej się jeździ na zwykłym EKODieslu z Orlenu.
Dodano: 13 lat temu
Powiem tak: u uczciwego ajenta. W każdej stacji zdarza się niestety oszust; rzadziej - w częściej kontrolowanych. Metoda prób i błędów nie zawsze wychodzi naszym silnikom na zdrowie.
Dodano: 13 lat temu
Ja tylko SHEL...Przez pewien czas lałem diesel z gtl ale miałem wyższe spalanie, słabsze osiągi i nierówną praca silnika, zmieniłem na zwykłego diesla extra.Już przeszło rok śmigam bez zarzutu...Coś ten GTL nie pasował mojemu TDCI...
Dodano: 13 lat temu
I tym oto sposobem podprowadziles mi moj przyszly temaat :) Jezeli chodzi o ten caly eko-diesel to nadaje on sie do diesli z DPFami. Ja osobiscie tankuje tylko diesle premium. Na Shelu Ultimate GTL albo BP ultimate. A to ze wzgledu na dodatki Bio. Cos ok 7% jest tego w zwyklym dieslu. Nie chce tego syfu lac do zbiornika. Nie mowiac juz wogole o typowym biodieslu ktory ma jeszcze wiecej tego bio-badziewia. W niektorych instalacjach po zalaniu tej calej ekologii dochodzi do korozji. A jezeli chodzi o osiagi czy spalanie na dieslu premium... niewiem czy jest jakas roznica. ADAC niemiecki testowal z Shela i Arala i niby jakies plusy sa. Najwazniejsze w tych wszystkich premium jest to ze paliwo jest generalnie czystsze i nie doprowadza do zatykania wtryskiwaczy. Zwlaszcza w comonrailach.
Dodano: 13 lat temu
Ja jednak z czystym sumieniem mogę polecić Verve Testowałem już prawie wszystkie paliwa "lepsze"jednak subiektywne odczucie mówi mi że Verva jest najlepsza;)
Dodano: 13 lat temu
ja tankuje u szwagra ;)
Dodano: 13 lat temu
Ja tankuje tylko i wyłącznie na Shell'u (bo mam karte na punkty :D) tutaj róznica w spalaniu i dynamice mozna odczuc. Moj peugeocik na zwyklejON chodzi normalnie bez zadnych szalenstw i spala ok 4l w trasie. za to na v-powerze czuc jakby lekki przyplyw mocy i spalanie tez idzie w gore do ok 5l w trasie.
Pozdrawiam:)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl