Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy ebdrinker » i30 nowej generacji - jazda próbna







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika ebdrinker
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 896 razy
Data wydarzenia: 26.03.2017
i30 nowej generacji - jazda próbna
Kategoria: inne
Korzystając z okazji że w dniach 24-26 odbywały się Dni Otwarte i30 Nowej Generacji - odwiedziłem z synem salon Hyundai Keller w Gliwicach gdzie miła obsługa zaproponowała mi jazdę próbną topowym egzemplarzem 1.4 T-GDI 7DCT (140 KM) widocznym na zdjęciu. W tym egzemplarzu jest tapicerka materiałowa a za pakiet "Tapicerka skórzana" (skóra naturalna/skóra ekologiczna, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, wentylowane przednie fotele, system monitorowania martwego pola (BSD), system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA)) trzeba według cennika dopłacić 7500 zł. Auto w wersji Premium w automacie z silnikiem turbo kosztuje około 100 tys. bez rabatu. W tej topowej wersji trzeba też dopłacić 3300 za pakiet nawigacja który był w testowanym egzemplarzu. Zdziwiony jestem brakiem nawet w wersji Premium poduszki kolanowej(występuje w pakiecie bezpieczeństwo za który Hyundai żąda dopłaty 5500zł).
Kompetentna Pani z salonu(jestem pod wrażeniem profesjonalizmu kobiet w niektórych salonach, a to już drugi po SKODA Lellek Group Gliwice- gdzie odbywam jazdę próbną z płcią piękną) szybko rozwiała moje obawy przed dostępnym egzemplarzem(tylko raz w życiu jechałem automatem, jakieś 10 lat temu w Egipcie Dodge RAM na bocznej szutrowej drodze)i ruszyliśmy. Samochód z Systemem start&stop bez kluczyka. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne- płynnie, cicho i dynamicznie. Nie było żadnego stresu podczas jazdy automatem. Na 8 calowy ekran nawigacji nie zwracałem praktycznie uwagi, interesowały mnie wskaźniki na desce rozdzielczej, mnóstwo udogodnień dla kierowcy(znaczna część znana mi z mojego limitowanego i20) ale podczas krótkiej jazdy nie sposób tego wszystkiego ogarnąć wzrokiem. By nie rozpraszać uwagi zdecydowałem się na jazdę wyłącznie w trybie pełnego automatu i przyznam, że jest to bardzo komfortowe rozwiązanie dla kierowcy. Dziecko było zadowolone z tylnego podłokietnika z uchwytem na napoje i dwu strefowej klimatyzacji no ale o aucie w takiej konfiguracji możemy jedynie pomarzyć. Ja zwróciłem uwagę na wygodny elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Wnętrze według mnie dosyć pospolite jak na topową wersję za 100 tys. zł.Bagażnik z podwójną podłogą zaprojektowany podobnie jak w i20, ale oczywiście większy. W tej sytuacji bardziej mi odpowiada wnętrze mojego i20 z niebieskimi wstawkami za połowę ceny ;). Lepsze wrażenie zrobiło za to na mnie nadwozie które wygląda bardzo estetycznie z wieloma chromowanymi elementami no i w moim ulubionym kolorze. Design jest kwestią gustu ale mi jak wielu innym kierowcom bardziej podoba się poprzednia generacja auta.
Korzystając z okazji chciałbym zapytać Was o to czy warto za 100zł(cena poza promocją 200zł) w ASO : umyć auto po zimie- nadwozie, podwozie(dokładne wypłukanie soli), wnętrze z myciem szyb(bez prania tapicerki)oraz nałożenie polimerowego wosku? Czy macie jakieś doświadczenia z takim woskiem, jaka jest trwałość powłoki?
Dodano: 5 lat temu
Do ebdrinker: w zasadzie woził bym wiecej powietrza :) i spalał wiecej paliwa
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: U mnie podobnie, bo goła i30 chodziła mi po głowie a wybrałem i20 w wypasie :-)
Dodano: 5 lat temu
Do ebdrinker: już ja prawie kupowałem ale głos rozsądku się odezwał
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: No i okazuje się,że już nawet Mazdą 3 nie pogardzisz :P.Ach ci
niedobrzy księgowi. Ale marzenia o 6-tce aktualne? :-)
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Heh... Fiat w tej kwestii położył na łopatki wszystkich ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Dopóki nie sprzedałem Grande Punto byłem pewien,że Trip A i B z oddzielnym spalaniem to standard w miarę nowoczesnym aucie.A teraz mi tego brakuje i denerwuje mnie to w Hyundai.Nawet pytałem w ASO jak odczytać spalanie z Trip B bo nie wierzyłem,że nie ma [niewiem].
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Oczywiście, ja też nie uciekam od oferowanych udogodnień. Jestem tylko oporny w kwestii dopłacania za nich niewspółmiernych sum :).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: OK, ja się też bez MirrorLinków obywam, ale Yanosik to miły gość [up] i za to ma u mnie dożywocie. Natomiast Maxi DOT jest fajny i będę go chciał. Mam dość "kalkulatora" w SFPR, który podpowiada jedynie zmianę biegów i - o zgrozo - odległość do wypróżnienia portfela w ASO. Nauczyłem się omijać ASO i kasować licznik francuskiego ([los2]) klucza.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Szczerze ;)? Nowy Civic w wersji Sport 182 KM w manualu za 97.500 bazowo tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że lepiej wybrać nie mogłem kupując Astrę w mojej konfiguracji ;). A oferowanie Octavii z silnikiem 85 KM uważam za kpinę z Klientów... Tak jak Mondeo 1.0 120 KM...[los2]

Mi do szczęścia wystarczy komp pokładowy rozróżniający trasę A i B, liczący na tych dwóch oddzielnie średnie spalanie, prędkość, czas oraz bieżące spalanie. Jestem pewnie spaczony Fiatem, bo począwszy od Stilo każdy mi to oferował ;). Wszystkie pozostałe navi czy mirror linki itp. nie są mi do szczęścia potrzebne [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: szczerze? Octavia III fl w cenie minimum 67000 z cherlawym TSI 85 KM to bardzo drogo. Civic - 135 KM, 1.0 turbo - 69.700 bez radia i klimy, ale z "elektropastuchami" - również drożej niż poprzednie generacje.

U mnie słabszy silnik pozwoliłby na zamontowanie w nowym aucie zestawu MEDIA-SAT-NAV oraz komputera pokładowego typu MAXI-DOT. Po prostu lubię obserwować, jak auto sprawuje się "pod respiratorem". A winny jest mój prawie_roomster. Wiesz dlaczego.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Coś w tym jest... Może nie trzech ostatnich, bo III była trochę z innej bajki. Sam wciąż mam problem w odróżnieniu zewnętrznie IV od V i tylko z bliska ogarniam różnicę w grillu a la plaster miodu :P. Który teraz mają wszyscy, nie wyłączając nowego i30 [hihi]. Wewnątrz z kolei widać zdecydowanie różnicę na plus. Osobiście jestem z tej starej szkoły i bardziej wolę moc niż gadżety. Stąd mój wybór. Ale... To już gusta, a o nich dżentelmeni nie dyskutują ;).

Tak jak wspominałem niżej, dziś miałem okazję (wymiana opon w Corolli ;) ) zobaczyć z bliska i posiedzieć w nowym i30 [bajer]. Dla mnie na pewno zewnętrznie i wewnętrznie bije poprzednika na głowę. Czy jednak w środku są to materiały warte 100 tys.? Nie wiem, ale pewnie nie znam się ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Opel Astra ma dobrą relację cena/jakość. Jedyny zarzut to praktycznie ten sam wygląd 3-ech ostatnich generacji. No ale skoro wszyscy krytykujemy odważne zmiany w wyglądzie aut, to może i Opel/VW postępują właściwie. Z ciekawości sprawdziłem cenę Astry w benzynie z automatem w najwyższej wersji i wychodzi ponad 100 tys. ale z mocniejszym takim jak twój silnikiem :-)
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Być może, ale to mimo wszystko wciąż klasa C... U konkurencji w tych pieniądzach można kupić taniej w podobnym wyposażeniu, a z większa mocą (mogę porównać na swoim przykładzie). Cóż, wszystko zależy co kto lubi i jakie ma preferencje oraz zasób portfela ;). Myślę, że i tak znajdzie swoich nabywców i będzie miał zagorzałe grono fanów :).
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Nie, nie, ja nie mam nic przeciwko tylko ten ryjek wygląda jak w kilku innych markach, coraz trudniej odróżnić auto od auta. :(
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Raczej zrobili skok jakościowy co potwierdza AUTO-MOTO w teście porównawczym jak niżej. A za jakość i 5 letnią gwarancję może warto dać więcej.
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Wg gazety AUTO-MOTO i30 wart wysokiej ceny. W teście porównawczym z Astra,Focus i Leon zajął pierwsze miejsce z przewagą nad drugim Leonem aż 6 pkt. Do plusów auta zaliczono min. znakomite hamulce, wysoką jakość, przestronne wnętrze,bogate wyposażenie podstawowe i dynamiczny silnik (w porównaniu brał udział model z napędem 1.0 Turbo) a jedynym minusem wysoki apetyt na paliwo.
Dodano: 7 lat temu
Co do ceny woskowania i mycia auta lepiej sprawdź ceny w okolicznych warsztatach detailngu. Zrobią pewnie za podobną kwotę tylko lepiej, bo się w tym specjalizują.

Jeśli chodzi o sól na podwoziu to wjedź na tunel i zobacz od spodu nawet przy okazji przeglądu w PZM-ocie. Ja patrzyłem na swój to tragedii nie ma.

Z drugiej strony jak zakupisz dobre autokosmetyki i przy ładnej pogodzie sam umyjesz i nawoskujesz to zawsze lepiej i więcej satysfakcji z obcowania z autkiem.

Co do ceny I30 na poziomie 100 000 złotych. Pewnie zanalazłbyś w tej cenie Citroena C5 po rabatach albo nową Insignię. Z aut tego samego rozmiaru BMW1 albo Audi A3.

Ja jeżdżę Citroenem C4 od 2011 roku. Silnik 1.6 HDI. Cena zakupu nowego: 52 250 złotych - o połowę taniej, auto pali tyle co nic.. Na pewno jest gorsze niż I30, któe testowałeś ale czy dwukrotnie gorsze? Na koniec dnia to jednym i drugim do pracy i na wakacje zajedziesz...

Pozdrowienia!
Dodano: 7 lat temu
Cena na grubo, jak na moje oko deko przeholowali...

Z kolei zewnętrznie mi się podoba ;), zdecydowanie wolę go od poprzednika. Wnętrze obejrzę sobie z bliska w najbliższy wtorek [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: chyba niestety tak :(
Dodano: 7 lat temu
Do lila40: Współczuję Tobie i Pchle która chyba będzie częstym gościem na myjni.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: wszystkich nie wycięli, jeszcze trochę zostało, ale ulicy teraz nie mam i do pracy muszę się tłuc jakimiś niedobitkami innej ulicy ... Trochę dalej od moje ulicy - przelotówka była projektowana już 30 lat temu i teraz zaczęli ją budować, i dlatego moja ulice też zabrali pod wykopki, bo zostanie wchłonięta przez nową ulicę ...
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Wolą używanego Golfa bo nie rzuca się w oczy a kupią nowe to jeszcze sąsiad donos złoży do Skarbony[los2]
Dodano: 7 lat temu
Z tym kojarzy mi się tył tego auta
https://kwejk.pl/obrazek/371684/4-oczy.html
Dodano: 7 lat temu
Do lila40: Pewnie wycięli wam wszystkie drzewa i zrobią ładną szeroką ulicę?
Dodano: 7 lat temu
Do piotrlct: Zgadzam się z większością twoich argumentów.A co do wyglądu to jest to na pewno kompromis,chodziło o jak najniższy opór powietrza by obniżyć spalanie i pozbyć się kanciastych kształtów by samochód był bardziej europejski.Ja nie szereguje aut wg marki tylko wg ergonomii i stosunku jakość/cena.W czerwcu 2016 najlepszy m wyborem w klasie B do moich potrzeb był i20 i nie ważne że to Hyndai.Cena była atrakcyjna a do tego przestronne wnętrze o co trudno w miejskich autach.Natomiast w klasie C jest już większą konkurencja i wybór,tu miałbym ból głowy co wybrać ale poza Dacią mógłbym jeździć każdym autem dostosowanym do moich potrzeb :-)
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: No niestety nie byłam, bo mi ulicę zabrali ;) i oddadzą w 2018 roku ale już ładną i szeroką. :) Myślę, że jak zechcę się przejechać to pójdę do Dealera i umówię się na jazdę próbną.
Dodano: 7 lat temu
Kto kupi nowe i30 za 100 000 zł w kraju w którym zwykli ludzie zamiast nowe auto za 70 wolą kupić 8 letniego Golfa w cenie poniżej 30? :)
Dodano: 7 lat temu
Gdyby ktoś postawił obecną I poprzednią generację obok siebie, powiedziałbym że ta poprzednia jest nowym autem. I 30 to dwa kroki w tył jeśli chodzi o design. Przód jest nie tyle co przekombinowany, ale do bólu nudny. Patrząc na niego odnosi się wrażenie, że coś tu jest nie tak. Może górna część grilla jest poprowadzona zbyt nisko , przez co auto wygląda garbato. Oglądając tył mam takie same wrażenie, coś tu jest do cholery nie tak. Poza tym można dostać oczopląsu patrząc na te podwójnie światła I te dziwne przetłoczenie kojarzy mi się z czymś takim:

.html

Generalnie zlepek Peugeota I Golfa dało nam i30
Poza tym mając na rynku za te same pieniądze o wiele lepsze marki, i30 może być totalną klapą dla Hyundaia
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Dlatego napisałem w cudzysłowiu.A ja i tak kibicuję Hyundai bo podejmuje odważne kroki i zmusza konkurencję do ruszenia czterech liter.Jest w tym jakiś sens.
Dodano: 7 lat temu
Do lila40: Szkoda,że nie Byłaś na Dniach Otwartych,była okazja do przejażdzki :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl