Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus MK2 FL 2,0 Duratec » Foczka dostała nowe oczy - bałagan w serwisie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
  • przebieg 1 850 km
  • rocznik 2010
  • silnik 2.0 Duratec
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1648 razy
Data wydarzenia: 11.01.2011
Foczka dostała nowe oczy - bałagan w serwisie
Kategoria: serwis
W dniu dzisiejszym umówiony na godzinę 12:00 szczęśliwy udałem się do serwisu w celu wymiany gwarancyjnej parujących reflektorów. Zgłosiłem również dziurę w mocy przy ruszaniu na 1-szym biegu, w końcu i tak auto będzie u elektryka. O godz. 12:00 oddałem auto i udałem się do poczekalni. Auto wydano mi o godz. 17:30. Nikt nie zaproponował w tym czasie nawet herbaty, więc musiałem obsłużyć się sam korzystając z płatnego automatu. Kiedy podpisałem protokół odbioru i wsiadłem do samochodu okazało się, że nie działają kierunkowskazy. Auto wróciło do elektryka i za 15 min. było z powrotem z informacją, że "chińskie rączki nie podłączyły czegoś w reflektorze".
Jak to możliwe żeby w autoryzowanym serwisie trzymać klienta 6 godzin na robocie, która powinna trwać 1 lub 2 godz. a na koniec wydać niesprawne auto. Porażka. Dziury w mocy nie zlikwidowano ani nie zdiagnozowano twierdząc, że wszystko jest w porządku. Ciekawe na jakiej podstawie? Boję się zostawiać im samochód bo znów coś mogą spartolić. Poprzednio gdy u nich byłem dostałem auto z zepsutymi czujnikami cofania, które do tej pory nie działają jak powinny. Na domiar złego zlecenie wymiany lamp było wystawione na poprzednim zleceniu z 3.12.2010, które było już zamknięte. W związku z tym nie zgadza się data, godzina ani przebieg samochodu. Nie został również dokonany wpis do książki serwisowej, gdy się o to upomniałem nie zaznaczono punktu czy zastosowano część oryginalną czy zamiennik. O wszytko muszę się prosić, co za bajzel ? Pytam gdzie jest osoba zarządzająca serwisem, gdzie są ankiety dla klientów. Kto się zajmuje kontrolą jakości i zachowywaniem procedur w tej firmie ? Jak FORD Polska tworząc sieć serwisów, brakiem kontroli traci klientów i obniża rangę dobrej marki.
Nigdy już nie kupię Forda bo na pewno ma wiele usterek niewynikających z konstrukcji (bo auto jest bardzo przyzwoite), tylko niedbałości serwisów i bałaganu w dokumentacji. Zniechęcają klienta do naprawy gwarancyjnej za to chętnie przyjmą cię na naprawę płatną. Do tego dochodzi olewatorskie podejście do klienta. Żeby tego było mało po przyjeździe do domu, zobaczyłem że reflektory są lekko zaparowane. Jakiś horror.
Dodano: 13 lat temu
Wygląda na to, że wymiana reflektorów pomogła 2 tygodnie i nic nie paruje :D
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: bo cycek to zwykłe słowo, a nie przekleństwo
Dodano: 13 lat temu
ręce opadają. cierpliwości życzę. ciekawy wpis. pozdr
Dodano: 13 lat temu
ciekawy wpis :)
Dodano: 13 lat temu
Z mojego doświadczenia to wiekszość reflektorów w nowych autach paruje nawet sprawne tak po prostu są robione. U mnie jak umyje auto to od razu wszystkie sa całe zaparowane. A co serwisu to niby Renault ma taka złą opinie, że się psuje itp. Mój tata ma Meganke ostatnio był na przegladzie gwarancyjnym to wyczyścili reflektory od środka, wymienili drążki, mieszek ze skrzyni bo skrzypiał, generalnie żadnych zastrzeżeń, że nie wiadomo co od nich chcemy. I zawsze miła obsługa dostęp do kompa z netem i kawka fakt z automatu, ale za free. Jak dla mnie francuskie autka nie są wcale złe, może kiedyś teraz to już światowa czołówka.

P.S. Co do zamuły na 1 biegu to też tak mam w Ibizce. Dopiero jak sie depnie i ma tak z 3k obrotów to idzie. Też nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Ogólnie autko lepiej zbiera się na 2 czy 3 niż na 1. Jak dla mnie strasznie dziwne też to jesti jedyne wytłumaczenie jakie znajduje to ograniczone turbo na 1 żeby sprzęgła nie spalić.
Dodano: 13 lat temu
tak to jest z serwisami, dużo młodych osób i tylko się uczą, a my za wszystko musimy płacić
Dodano: 13 lat temu
Nestety większość ASO dba tylko o klientów "pogwarancyjnych" bo taki płaci z własnej kieszeni za naprawy , a nie z kieszeni serwisu :)
Dodano: 13 lat temu
Trzeba wiedzieć jedną podstawową rzecz, z którą zauważyłem, że serwis kombinuje. Kiedy zgłosiłem usterkę reflektorów czyli parowanie serwis stwierdził, że mam jeszcze 2 lata gwar. więc spokojnie mogę jeździć.
Okazuje się, że na mocy rękojmi prawnie do pół roku serwis powinien naprawić każdą usterkę bez gadania ponieważ jest prawne domniemanie wady fabrycznej. Dot. to nawet elementów eksploatacyjnych.
Trzeba wiedzieć również o tym, że usterka musi zostać zgłoszona do 1 miesiąca. Po tym czasie serwis może odmówić naprawy gdyż długotrwała usterka na początku nie musiała być aż tak poważna. Coś w tym sensie :) Więc gdy zgłaszacie usterkę nie mówcie w serwisie, że od dwóch miesięcy coś pukało w silniku a teraz proszę mi naprawić głowicę. Pukało od tygodnia i się zepsuło. Takie rzeczy warto wiedzieć żeby uniknąć potem spraw sądowych. Gdybym zostawił parujące reflektory przez rok, a w między czasie z powodu wilgoci zardzewiały by styki i spowodowały zwarcie i uszkodzenie modułu sterującego ksenonami to serwis mógłby tą naprawę zakwestionować. Nie ma głupich :)
Dodano: 13 lat temu
Trafić na porządne ASO w dzisiejszych czasach to sztuka...
Dodano: 13 lat temu
Dobrze, że mam wybór. We Wrocławiu są 2 serwisy więc następnym razem odwiedzę ten drugi. Inne miasto nie wchodzi w rachubę bo jak bym miał zostawić auto na kilka dni to mam zbędną podróż.
Sama firma Ford widać, że stara się przyciągać klienta różnymi promocjami oraz wieloletnim tanim wsparciem serwisowym. Problem pojawia się za drzwiami serwisów. W salonie dział sprzedażowy jest super, handlowiec zrobił na mnie duże wrażenie "odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku". Jednak założenie posprzedażowe jest takie, że auto się nie psuje i robią tylko przeglądy okresowe. W czasie gwarancji wszyscy nie zadowoleni klienci to kombinatorzy więc trzeba ich zniechęcić do kombinowania. Niestety jestem upierdliwym klientem i nie dam się zmanipulować.
Dodano: 13 lat temu
Niestety jest to problem wielu firm, nie tylko Forda.
Wyrazy współczucia...
Tak to jednak często jest, gdy chcesz kupić nowe auto to w salonie są bardzo mili i latają cały czas koło ciebie, a jak już kupisz i coś od nich chcesz...
Z pozytywów to mogę dodać, że jestem bardzo zaskoczony, że wymienili Ci te reflektory, bo ogólnie, to producenci twierdzą, że parowanie reflektorów to nie wada, tylko ich cecha, hehe...
Dodano: 13 lat temu
Dlatego właśnie przesiadłam się z Fordów! Może tu w Klubie Ci doradzą inne ASO? Czasem warto przejechać się do sąsiedniego miasta - by być zadowolonym z serwisu. Powodzenia!
Dodano: 13 lat temu
ciekawostką jest, że cenzuralne słowa są wykropkowane, a taki np. cycek ma się dobrze na awc ;-)
Dodano: 13 lat temu
Już tu, a nawet może i w Twoim dzienniku, pisałem o wymianie fiesty na volvo. Miał być nowy focus lub może mondek ale przyszło V50 '08 tuż po gwarancji, z Belgii. Za 1/2 ceny nowego ma się spory zapas sałaty na ew naprawy. A V50 to o niebo lepszy focusik kombi także zostało się w rodzinie.
Serwis Forda "zasłuchuję" od 2001r w związku z mondeoII, i od 2004r fiesta... Pasztet nad kaszanką i Ci ludzie i procedury i pojęcie = prawda jest taka, że ktoś ogarniający Forda ogólnie nie będzie pracował dla ASO za 2tysie bo tyle to on we własnym garażu w trzy dni zarabia. Tak serwisowane było mondeo przez 5lat i 220kkm, warto! Pracują tam wciąż nowe twarze, które są zbyt niezdarne i wylatują lub chłoną wiedzę i zaraz samozatrudnienie robią. Nie tyczy to tylko forda ofkors. I jak zwykle: zrób to sam gdy ma być dobrze:-(
Dodano: 13 lat temu
Normalnie żenada ze strony serwisu i tyle. Fors nic nie robi z tym, żeby zmienić opinie o marce. Przez to cierpią ludzie tacy jak Ty, bo musisz się z nimi użerać o każdą pierdołę. Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Czy serwisując auto na gwarancji jest obowiązek jeżdżenia tam gdzie się je kupiło?
Jeśli nie, to przecież jest wolny rynek i można jeździć tam gdzie zostaniemy godnie potraktowani.
Dodano: 13 lat temu
Czytając takie wpisy dziękuje Bogu że ja trafiłem na bardzo dobry serwis, który wie co do czego i jestem obsłużony na wysokim poziomie. Mam nadzieje, że następne Twoje wizyty w serwisie będą przebiegac w milszej atmosferze. Pozdrawiam:)
Dodano: 13 lat temu
Niepierwszy przypadek z fordem. W moim mieście jest podobnie, chociaż są klienci traktowani inaczej... Z doświadczenia powiem, ze niski poziom obsługi w ASO to niestety norma w wielu innych markach. Smutne...
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl