Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Cadillac DeVille » Europejskie światła?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Cadillac DeVille
  • przebieg 148 060 km
  • rocznik 1991
  • kupione używane w 2009
  • silnik 4.9
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2503 razy
Data wydarzenia: 05.08.2011
Europejskie światła?
Kategoria: inne
Cadillac- amerykańskie auto. Więc chyba nikogo nie dziwi iż w tym aucie są amerykańskie światła? Jedziemy na przegląd i co? Polskie prawo wymaga w autach(niezależnie jakich) EUROPEJSKICH świateł i kij to ich obchodzi że ja posiadam AMERYKAŃSKIE auto z AMERYKAŃSKIMI światłami. Tłumaczę miłemu panu że mam dokumenty gdzie pisze, że Caddi może śmigać na swoich oryginalnych światłach. Bardzo miły pan pomimo wszystkiego nie uznał mi przeglądu.
Ostatnia aktualizacja: 08.01.2016 11:25:22
Dodano: 9 lat temu
U mnie przyczepili się że w citroenie który ma europejską homologację i w przednich lampach ma pomarańczowe obrysy które i tak nie są kierunkami.Diagnosta lekko zdegustowany odpuścił jak powiedziałem że wszystkie tak mają i zadzwonimy do serwisu co to są za światła.
Dodano: 9 lat temu
Do Konto usunięte: Mndat
Dodano: 11 lat temu
Bzdura! Nie do wszystkich samochodów z USA da się dokupić europejskie lampy. Do tego Cadillaca na pewno nie ma takich. Więc co teraz?? Owszem można przerobić, tyle że w zasadzie nic to nie daje, dlatego że na lampie nie będziemy mieli europejskiej homologacji co może być powodem zabrania dowodu rejestracyjnego...
Jeżeli mamy być święci to takie auto nikt nigdy nie powinien dopuścić do ruchu drogowego w PL i tym samym powinno się ścigać diagnostę który wykonał pierwszy przegląd na terenie Polski.
Dodam małą ciekawostkę kiedyś w Dodge-u chciano mi odebrać dowód rejestracyjny za (i tu UWAGA ) bark homologacji europejskiej na szybach :D
Dodano: 11 lat temu
NIe da rady. Światła muszą być przerobione. Jedynie zabytek może poruszać się w oryginale.
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinD_: to za takie coś jest mandat i nie przegadasz żadnym sposobem:) z resztą to też głupio wygląda wozić tablicę za szybą, już lepiej jakoś spróbować dopasować normalną, a jak się nie uda i totalnie nie ma jak, no to zostaje napisać prośbę do WK czy jakiegoś ministerstwa o zgodę na zastosowanie tablicy w mniejszych rozmiarach, żeby nie przerabiać konstrukcji zabytkowego auta. W Polsce jak w lesie, temat zabytkowych aut leży i kwiczy, jest tyle luk prawnych, przekrętów, że się w pale nie mieści. A jeżeli chodzi o odprawę celną na zabytki to już jest w Polsce totalna porażka, aż szkoda słów..
Dodano: 12 lat temu
Do Convertible: NO tak, ale jak nie będzie żadnej, a przednia za szybką ;)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinD_: no jak spojrzy, że masz przykręconą na stałe dorobioną mniejszą tablicę, to raczej w takie coś nie uwierzy i wpierdzieli mandat:)
Dodano: 12 lat temu
Do Convertible: "Panie władzo, no mam za szybą tablicę, bo mi się właśnie śrubki odkręciły i nie chciałem zgubić" ;D

To w temacie nie pasujących tablic ;)
Dodano: 12 lat temu
Do Convertible: Hmm, to mam nieaktualne dane ;). Kiedyś (ze dwa, może trzy lata temu) czytałem w "Motorze" tekst na ten temat, gdzie były właśnie takie podane informacje :). Cóż, póki co temat ten mnie bezpośrednio nie dotyczy ;) więc informacji sobie nie aktualizowałem, ale teraz czystej mojej ciekawości poszukam sobie tego :).
Dodano: 12 lat temu
Do And1WT: "posiadanie przedniej tablicy rejestracyjnej w debilnych rozmiarach" no w Polsce niestety mamy rozmiar tablic, który nie pasuje do części amerykańskich fur.. Niektórzy wrzucają na przód kwadratową tablicę, ale mi osobiście się to nie podoba, poza tym kwadratową można mieć tylko jedną i z tyłu.. Są firmy, które dorabiają tablice w mniejszych rozmiarach, ale założenie takich może skończyć się mandatem.. :/
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinD_: nie chodziło mi o wiek auta (bo o tym przecież nie pisałeś), tylko o to co napisałeś o: "siadaniu" konserwatora, wyjazdu autem za granicę, pozwolenie na naprawę (lol) i że tylko na oryginalnych częściach.. No i nie ma czegoś takiego jak pozwolenie założenia żółtych tablic:)
Dodano: 12 lat temu
Do Convertible: Więc cóż, jestem w błędzie, Myślałem, że przepisy pozwalające na żółte tablice wymagają 25 lat lub 21 (chyba) w przypadku nietypowych wersji. Cóż, mój błąd, chyba nie pozostaje nic innego tylko poczekać na pozwolenie założenia żółtych. Tak, czy inaczej, nic faktu nie zmieni, że auto prezentuje się pięknie :)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinD_: Kolego jak nie masz pojęcia o autach zarejestrowanych na zabytek to się nie wypowiadaj :D

Ten DeVille musi jeszcze poczekać 5 lat na żółte blaszki, jak już je dostanie to może jeździć po naszych drogach na amerykańskich światłach:)
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado:
Jeśli auto jeździło po Niemczech, to raczej na amerykąskich blachach, a właścicielem auta był żołnierz armii USA stacjonowany w Germanii (tak, okupantowi wolno )
W innym wypadku raczej no way.

pozdr
Dodano: 12 lat temu
Są wymagane asymetryczne to je "zrób" i po problemie...
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinD_: Zabytkowe tablice są dobrym rozwiązaniem.
To że za granice nie mozna wyjechać to nie problem - raczej mało osób to robi (przynajmniej ja).
Co do tych części to też nie jest to wielka sprawa.

A dokładnie popieram to co powiedział eldorado. Mamy jakieś zaściankowe myślenie, że jak coś jeździ po naszych drogach to musi być tylko i wyłącznie dostosowane do naszych chorych urzędniczych przepisów. Tak jak np. posiadanie przedniej tablicy rejestracyjnej w debilnych rozmiarach. Niech sobie będzie, ale czy nie może być mniejsza...
Dodano: 12 lat temu
Do And1WT: Powiem szczerze, że ja bym się chyba nie chciał bawić w żółte tablice... Problem polega na tym, że na auto z żółtymi "siada" konserwator zabytków. Jak chcesz wyjechać autem za granicę, to musisz mieć pozwolenie wywozu... Jak chcesz wymienić części, bo Ci jakiś skur... wybił szybę / porysował lakier, musisz mieć pozwolenie i użycie oryginalnych część. Są plusy, są minusy...

A jak auto ma być zarejestrowane w Polsce, to musi POLSKIE normy spełniać, tak moim zdaniem.
Dodano: 12 lat temu
Zawsze były problemy z homologacją amerykańskich aut. Moze faktycznie zarejestrować jako zabytkowe. Trzeba sprawdzić co lepsze, kombinacja czy prawo! Pozdrawiam i życzę sukcesów!
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: otóż to... a dobra widoczność to podstawa... jak ktoś/coś wtargnie z lewej strony jest więcej czasu na reakcję, z prawej strony prosto pod koła...
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron: jak je ustawisz na wysokość poziomej kreski europejskich to nie będziesz oślepiał tylko będziesz miał niedoświetlone prawe pobocze
Dodano: 12 lat temu
Prawo prawem. W łacinę wchodzić, a dziwić się, że symetryczne lampy są faux pas w Europie? Hipokryta to takie kolejne trudne słowo. Chyba, że wolisz by ktoś wciąż Cię oślepiał swoimi angielskimi lub USA światłami... to wtedy masochista.
Kpiną jest ten wpis.


P.S. Jeszcze przed dopłynięciem kontenera z grand cherokee lampy przednie i tylne do niego leżały w pudełku. Żadne to halo nie walić po oczach narodowi. To może i kaburę na winchestera zostawić bo "tam wolno"?
Dodano: 12 lat temu
Te świecące kierunki szło by jeszcze przezyc ale nie wyobrażam sobie mijać się z autami z symetrycznymi światłami, przecież to będzie waliło po gałach jak długie.
Dodano: 12 lat temu
Również uważam, że oświetlenie powinno być dostosowane. Jak
by była dopuszczalna taka różnorodność to ja chciałbym seledynowe kierunki.
Dodano: 12 lat temu
Mówcie sobie co chcecie ale ja uważam że to durne prawo i tyle. Z tego co się orientuje to wcześniej auto jeździło w Niemczech i jakoś to Niemcom nie przeszkadzało. Tylko w Polsce wszyscy muszą być bardziej papiescy niż sam papież.
Dodano: 12 lat temu
Popieram poprzedników. Oświetlenie ma być takie jak wymaga polskie prawo, a do tego jak by był chamski to dowalił by się do giętej tablicy.
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Hehe ale niektórzy niekoniecznie wiedzą co to oznacza.
Dodano: 12 lat temu
Do NOE-ANGEL: spoko, swego czasu przez 3 lata obcowałem z językiem łacińskim :D
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Heh:) Dura lex sed lex
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dura_lex,_sed_lex
tak dla wyjaśnienia :P
Dodano: 12 lat temu
I bardzo dobrze, europejskie normy homologacji wymagają reflektorów asferycznych i takie mają być. Kretyńskie uwagi typu "przypadkiem nadepnęłam" to już poziom skrajnie żałosny i zachowaj go do siebie. Na terytorium Polsko obowiązuje POLSKIE prawo i może Ci się to niepodobać, ale nie zmienisz tego
Dodano: 12 lat temu
jeszcze zdziwiona...
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl