Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Grand C4 Picasso Picasso II - Autobus » Dostęp bezkluczykowy (ADML) w codziennej eksploatacji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 7125 razy
Data wydarzenia: 19.01.2015
Dostęp bezkluczykowy (ADML) w codziennej eksploatacji
Kategoria: obserwacja
Podzielę się swoimi obserwacjami dotyczącymi działania systemu ADML (bezkluczykowego dostępu) w C4 II Grand Picasso. Wcześniej miałem już styczność z tego typu systemem w Renault Fluence, gdzie to rozwiązanie nazywało się HandsFree.

Po pierwsze, ADML zapewnia olbrzymią wygodę w codziennym korzystaniu samochodu, gdyż nie trzeba szukać kluczyka, by otworzyć i uruchomić samochód. Moja żona szczególnie docenia ten system, gdy ma kluczyk od auta w torebce ;) Równie często przydaje się, gdy mam zajęte ręce i chcę dostać się do samochodu - wystarczy po prostu otworzyć bagażnik lub dotknąć wewnętrznej strony klamki w drzwiach z przodu. Tu ujawnia się pierwsza wada rozwiązania PSA w porównaniu do Renault - system HandFree w Renault działa dla wszystkich drzwi, nie tylko przednich.

Drugą sprawą jest zamykanie samochodu. Jest ono również wygodne, wystarczy kciukiem musnąć dotykowy guzik na klamce, by zamknąć samochód. Przycisk jest w takim miejscu, że kciuk odruchowo go dotyka przy zamykaniu drzwi. Również w klapie bagażnika jest dedykowany przycisk do zamykania samochodu. Tu ujawnia się druga wada systemu ADML w porównaniu do HandsFree Renault - w Renault wystarczyło po prostu odejść od samochodu, by go zamknąć. W Citroenie trzeba pamiętać o zamknięciu auta, co wymagało zmiany moich przyzwyczajeń. Dla kogoś, kto wcześniej nie korzystał z systemu Renault, nie będzie to problemem.

Trzecia sprawa to zasięg działania kluczyka. PSA zadbało o to, by otwarcie samochodu było możliwe tylko wtedy, gdy kluczyk znajduje się tuż (maks 1m) przy samochodzie. Renault było bardziej pobłażliwe w tej kwestii, gdzie zasięg wynosił ok 2m. Przez to że kluczyk Citroena jest dość mały, czasem może się zdarzyć, że sygnał kluczyka zostanie zakłócony przez telefon lub kartę z NFC (płatnicza/wejściowa), jeśli są w tej samej kieszeni. Ciekawą kwestią jest fakt, że nie da się uruchomić samochodu, jeśli kluczyk znajduje się poza autem. Można wówczas tylko uruchomić tablet i zegary, co odpowiada pozycji I w stacyjce dla tradycyjnego kluczyka.

Jeżeli chodzi o żywotność samej baterii w kluczyku, to z moich doświadczeń z Renault wynika, że spokojnie wytrzymuje 1,5 roku codziennej eksploatacji. Mam nadzieję, że w przypadku Autobusu będzie podobnie i również dostanę komunikat na desce o słabej baterii w kluczyku :)

Podsumowując, warto dopłacić za bezkluczykowy dostęp do samochodu, nawet w takiej postaci jakiej oferuje PSA (Peugeot i Citroen), gdyż zapewnia on niesamowitą wygodę. Po dłuższym korzystaniu, ciężko jest przestawić się z powrotem na użycie tradycyjnego kluczyka. Człowiek podchodzi do auta, pociąga za klamkę i zastanawia się czemu jest zamknięte... ;)
Ostatnia aktualizacja: 19.01.2015 11:46:28
Dodano: 8 lat temu
Miałem system bezkluczykowy w Focusie z 2007 i działał on tak, że czesto nie byłem pewny czy auto jest zamkniete czy nie;)
Dodano: 8 lat temu
Do krzych-wwa: I tu masz rację. Tak więc dalszych spokojnych snów ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Nie wiem jak w maździe, ale u mnie kluczyk działa w bardzo małej odległości, więc fizyczne skopiowanie sygnału byłoby bardzo trudne bez zwrócenia uwagi.
Generalnie wychodzę z założenia, że na dobrego specjalistę i tak nie ma wystarczająco pewnego zabezpieczenia. Najlepsza jest kombinacja elektronika + mechaniczne zabezpieczenie, co wydłuża czas "przejęcia" lub zniechęca potencjalnego złodzieja. Jak komuś będzie naprawdę zależało, to i tak ukradnie samochód w ten czy inny sposób. Wtedy najlepiej mieć AC.

Z drugiej strony Citroen to nie Mazda, więc śpię spokojnie ;)
Dodano: 8 lat temu
Do krzych-wwa: Ostatnio jest głośno o kradzieżach nowych Mazd 6 w ilościach hurtowych...

Ciekawy jestem na ile system "bezdotykowy" może ułatwić zadanie złodziejom i czy da się przechwycić sygnał aby go skopiować...

Tu masz filmik o Maździe, co prawda zasada kradzieży nie jest oparta o system bezdotykowy ale i tak jest to ciekawy materiał.

https://youtu.be/UjV_e4SPdIs
Dodano: 9 lat temu
Ostatnio miałem problem z systemem ADML - nie chciał otworzyć mi samochodu przy pociągnięciu za klamkę. Rozwiązanie było banalne: wystarczyło potrzeć dłonią o ubranie i włożyć rękę ponownie za klamkę - otworzyło samochód bez problemu. Widać mój własny aku już siada ;)
Dodano: 9 lat temu
Do krzych-wwa: Aha, czyli tak samo jak w Focusie, tylko tak naprawdę trudno sobie wyobrazić taką sytuację, jak o słabej baterii powiadamia komunikat, można ją kupić wszędzie (CR2032), a jak padnie coś po stronie samochodu (np. aku), to i tak "po frytkach" :) i pozostaje assistance. Na szczęście tzw. "Ford Pomoc" działa bardzo sprawnie (sprawdzone przy rozładowanym - niedokręcona przed odbiorem auta klema) :)
Dodano: 9 lat temu
Do krzych-wwa: A po zamknięciu auta podejdź do niego i pociągnij za klamkę przednich drzwi żeby sprawdzić czy na pewno jest zamknięte? [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Wprawdzie nie mam tego systemu, ale przy zwykłym pilocie komputer pokładowy wyświetla komunikat o kończącej się żywotności baterii. ;)
Dodano: 9 lat temu
Jeżeli chodzi o uruchomienie silnika samym grotem, to się nie da. Grot służy tylko by awaryjnie dostać się do samochodu w przypadku awarii akumulatora lub kluczyka oraz do wyłączenia poduszki pasażera z przodu. Nie przez przypadek są 2 klucze ;) W przypadku rozładowania baterii w kluczyku, to dzięki grotowi otworzysz samochód i być może uruchomisz po włożeniu kluczyka do slotu.
Dodano: 9 lat temu
Co do wątpliwości, czy da się odjechać bez kluczyka, to odpowiem, że na 99% się da. Kiedyś szukałem informacji o tym systemie w Chevym Cruze (którego kiedyś chciałęm kupić) i w 1 indyjskiej recenzji czytałem, żę właściciel pożyczył go bratu, przesiedli się, a kwestia kluczyka zbliżeniowego pojawiła się kilkaset kilometrów dalej na stacji benzynowej... niestety już po zgaszeniu silnika :P

Jest to związane z kwestią bezpieczeństwa - ale w takim rozumieniu, że chodzi o... "ochronę złodzieja", żeby auto niespodziewanie mu nie zgasło i ktoś w niego nie wjechał...

Mam to w swojej Foce, nie testowałęm jazdy bez kluczyków, ale po odejściu od samochodu nie gaśnie on, tylko w środku słychać alarm, żeby włożyć kluczyk.

Narzekacie na konieczność zamknięcia samochodu przy wysiadaniu, choć i tak odbywa się to w wygodny sposób... w niektórych wersjach tego systemu w Fordach działą on tylko do odblokowania stacyjki (i tylko jak kluczyk "siedzi" na miejscu kierowcy, ew. pasażera, więc nie wiem, jk byłoby z damską torebką).... drzwi otwieram i zamykam przyciskiem, ale i tak jest to bardzo wygodne, bo robię to bez wyciągania kluczyka z kieszeni - czasem mogę go nie wyciągać przez kilka dni, jak jeżdżę np. w tej samej kurtce...

Ogromnym minusem (jedynym jak dla mnie, poza minimalną obawą o niezawodność, choć zepsuć się mozę też np. immobilizer, a z tym również nie odjedziemy...) jest niemożliwość awaryjnej jazdy na rozruszniku (np. zjazdu z przejazdu kolejowego itp... Ale to może moja lekka paranoja ;)

A właśnie, jak w Cytrynie (i Renault) rozwiązana jest awaryjna stacyjka? W Fordzie jest tylko slot, gdzie wkłada się cały złożony kluczyk (nie jego grot) - na wypadek wyczerpania się baterii - jest wtedy zasilany indukcyjnie z instalacji samochodu. A bateria mi wystarczyła na ponad 2 lata i prawie 50 tys. km, choć wiadomo, zależy to na pewno od stylu jazdy, częstości otwierania i zamykania drzwi itp...
Dodano: 9 lat temu
Dostęp bezkluczykowy fajna rzecz -w razie usterki pilota drzwi otworzysz grotem schowanym wewnątrz a jak rozwiązano problem z odpaleniem silnika w takiej sytuacji bo domyślam się że tradycyjną stacyjkę zastąpił przycisk start/stop.
Dodano: 9 lat temu
@Askaron Po odejściu z kluczykiem od samochodu przy pracującym silniku, w kabinie rozlega się bip-bip i pojawia komunikat, że kluczyk jest poza pojazdem. Wydaje mi się, że można jedynie zgasić silnik. Nie próbowałem ruszać.
Dodano: 9 lat temu
Jak sie popsuje to mozna naprawic. To moze kolega mial jezdzic xsara picasso taka 15 letnia ? Zeby tego nie naprawiac a wymienic wiele innych rzeczy w starym, nienowoczesnym i niebezpiecznym aucie.

No niby elektronika w nowych francuskich autach zawodzi. No ale ten system znany jest od lat.
Dodano: 9 lat temu
Mam jedno pytanie co się stanie gdy mamy włączony silnik, a ktoś odejdzie od samochodu z kluczykiem?
Dodano: 9 lat temu
Nie wszystkie nowoczesne "gadżety" w autach mi pasują ale wydaje mi się, że dostęp bezkluczykowy zagości na stałe za kilka lat do wszystkich klas. Pierwszy raz miałem z tym kontak sporo lat temu w Cayenne a teraz pojawia się w klasach samochodów użytkowanych przez normalnych ludzi i dobrze. Nie wszystko co nowe i elektroniczne jest rewelacyjne ale nie można się też całkowicie bronić przed postępem. Tym bardziej, że w razie awari jest możliwość używania kluczyka konwencjonalnego.
Dodano: 9 lat temu
Ja raczej pozostanę przy starym trybie:) Jakoś nowinki techniczne odnośnie samochodów mnie odstraszają.
Dodano: 9 lat temu
@damian88max Zgadzam się, że pamiętanie o zamknięciu to mała porażka, ale cóż - idzie się przyzwyczaić ;) Z drugiej strony, jak się nosi dużo rzeczy do samochodu, to się przynajmniej nie otwiera i zamyka co chwila.

@wildpolish W razie awarii można użyć normalnego klucza schowanego w środku kluczyka-pilota, by dostać się do samochodu.
Dodano: 9 lat temu
jak dla mnie to ze musisz pamietac o zamykanie to kompletna porażka moze da sie ustawic zeby sie zamykało automatcznie jak odejdziesz dalej od auta tak jak jest w Renault?
Dodano: 9 lat temu
Oby się nie popsulo bo będzie lipa
Dodano: 9 lat temu
Jak się zacznie psuć to portfel zaboli, no chyba że sprzedaż go za 2 lata;).
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl