Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy brzozzhems » Dobra zmiana M256







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika brzozzhems
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 904 razy
Data wydarzenia: 31.10.2016
Dobra zmiana M256
Kategoria: inne
Witam,

idzie zmiana na lepsze.

Wszyscy wokół tylko o tym jak jest źle, a będzie jeszcze gorzej...a tu.

Po dwóch dekadach błądzenia Mercedes wraca do silników rzędowych o sześciu cylindrach.

W drugiej połowie lat 90' przy okazji liftingu pięknego, acz koszmarnie wykonanego okularnika Mercedes zakończył produkcję rzędowych szóstek.

Ale już można o tym zapomnieć.

BMW miało rację, a mercedesowskie oszczędności z okazji budowy V6 na bazie V8 rozeszły się na naprawy rdzewiejących (acz ładnych) W210.

Ale wróćmy do nowości Mercedesa.

Ma sześć cylindrów w rzędzie, ponad 400 koni i królewską pojemność (dla niewtajemniczonych 500ccm na cylinder).

Będą też inne warianty mocy.

Wkrótce po premierze benzynowej jednostki w S-klasie po liftingu, pojawi się również diesel o sześciu cylindrach w rzędzie.

Ci co jeździli BMW czy Mercedesem z taką jednostką zrozumieją moją ekscytację.

Pozdrawiam,

b
Dodano: 7 lat temu
No to Mercedes wraca do gry ;)
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Ja naturlich ja wohl!
A nie sorry, nie ten język... Pomyliłem bloga ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: A wtedy do gry wkroczę ja
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Będę jeździł ja, ale dopiero jak się raty skończą żeby w razie czego nie płacić za to czego już nie ma w razie gdybym zawinął się na drzewie ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: dobra bierz na raty ja będę jeździł;)
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Za 1/3 ceny to i ja bym na raty wziął :-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: ja znów napiszę to samo o Giuli:) taka 3 letnia QV za 1/3 ceny to bym przygarnął:) nawet z jednym uchwyteam - a co tam!
Dodano: 7 lat temu
Pietrek, nie będę się zachwycał, bo moje cztery cylindry nakarmić, to już wydatek
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Trzeba poczekać na facelifting Giulii żeby kupić. Poza tym nieintuicyjna obsługa i brak ergonomii oraz kiepska praktyczność to właśnie domena Alfy i cecha charakterystyczna. Ona ma jeździć i wyglądać przede wszystkim. Uchwytów na kubki też nigdy w Alfach nie było, bo to nie bar tylko auto. Teraz jest przynajmniej jeden [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems:
Nie dziwię się Twojemu jaraniu ;), a nawet je podzielam [hihi]. Wreszcie coś pozytywnego ;).
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Może i tak, choć wątpię. A jaram się tym, bo to jak powrót Alfy do RWD
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: teraz to już nawet podwykonawcy robią bloki i głowice co wiecej sami je projektuja ;)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Osprzęt jak znam życie zrobią podwykonawcy, zapewne gnębieni przez koncern naciskiem na jak najniższą cenę i w tym cały problem...
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Jasne, że zagrywka podatkowa - ale dla mnie imponujące jest to, że te silniki dawały radę robić po 200 000 km w latach 90-tych :) VW wysypał się przy 2.0 TSI który miał ledwie 200 koni...
Co do R6 masz rację, MB wprowadza R6 po to żeby mniej płacić podwykonawcom (czyt. Boschowi) za kalibracje silników widlastych/R4 :D Z definicji R6 jest "lepszym" rozwiązaniem.
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: zapewne problem nie bedzie dotyczył silnika ale gorzej z osprzętem, chociaz teraz wszystko liczą komputery to zadnych zapasów w obliczeniach się nie daje dlatego wszsytko co mamy jest teraz mniej wytrzymałe
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Zapewne przepaści nie ma, ale miałem okazję jeździć Lexusem GS 300 i GS450h. W pierwszym jest rzędówka, w drugim V6 i elektryk. Czuć różnicę (na + R6), a przecież żaden Lexus sroce spod ogona nie wypadł.

MB wprowadza R6 właśnie ze względu na kulturę pracy. Docelowo mają wyprzeć V8 i V12. takie czasy.
p.s. włoski downsizing to tylko zagrywka podatkowa
Dodano: 7 lat temu
Marny ten downsizing, lata 90-te Maserati Ghibli na rynek włoski: 306 KM/2 litry... Silnik nie padał, nikt nie narzekał.
Wszyscy tak opowiadają, a prawda jest taka że oprócz wyjątkowo trefnych konstrukcji (sławne benzyniaki VW :D ) wszystkie silniki dojeżdżają do 200 tysięcy bez ogromnych problemów.
A co do rzędowej szóstki... W dzisiejszych czasach wszystko to już jedno, wytłumienie drgań jest takie że V6 od R6 odróżnić sięnie da ;)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Można. Można też wierzyć w legendy o królowej lawet, ale po co powielać stereotypy ;)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Taki dałnsajzing to ja rozumiem ;)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: do tego duzo Nm no i po 100tys można remontowac:P
Dodano: 7 lat temu
Trzy litry i czterysta koni,downsizing u MB ma się dobrze.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl