Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy damian88max » czy to już premium?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika damian88max
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 720 razy
Data wydarzenia: 15.12.2018
czy to już premium?
Kategoria: inne
cześć,
właśnie podano cennik na Polskę dla nowej mazdy 3.

Najtańsza opcja zaczyna się od niespełna 95tys zł. A jeśli zażyczymy sobie wersję z silnikiem skyactiv X i napędem na 4 koła zapłacimy już 123ty zł. Natomiast najbogatsza wersja to wydatek prawie 150tys zł. czyli tyle ile jeszcze niedawno za mazdę 6 w max wersji.

100 do 150tys zł za kompakt to całkiem sporo. Ceny rosną szybko :) trzeba rozglądać się za lepiej dochodowym zajęciem chyba;D


tutaj więcej szczegółów

https://spidersweb.pl/autoblog/nowa-mazda-3-cena-polska/
Ostatnia aktualizacja: 15.12.2018 23:13:51
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: w moich okolicach tez pelno CXów
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: z Renault Laguną tu kojarzyłam a zapomniałam, że i Mazda jest na profilu. Jako kierowca 3- jki napewno coś więcej można się wypowiedzieć niż postronny obserwator :-) i rzeczywiście ta marka z niezawodnością większości się kojarzy. To czekam w takim razie na wpis o tych minusach (drobnych) i całej reszcie plusów które sprawiają, że fascynacja autem nie ustaje:-)
Spełnianie tych norm spalania ostatnio staje się jednym z kryteriów wyboru przy zakupie, sama szukając też nimi się kierowałam.
Jeśli czas pokaże, że serio z rdzą lepiej sobie Mazda radzi to może "narozrabiać" na rynku ;-) choć i tak jest dobrze, tu u mnie np większość nowych SUV-òw to właśnie Mazdy i sobie je chwalą:-)
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: myślę że nie tylko oczy, ja wziąłem pod uwagę też to że te auta się mało psują lub prawie w cale a na tym mi zależy żeby gdzieś w środku niemiec czy belgi nie utknąć. Płacę za spokój i za wygląd plus oszczędny silnik benzynowy bez udziwnień spełniający normy. wiec nie będę miał jeszcze długo problemów żeby nim gdziekolwiek wjechać. Po za tym dla mnie jest mega wygdne jak na kompakta wysiadam po 1200km trasie i czuje się dobrze:), jestem tym zaskoczony na plus.
Jest też kilka minusów ale może przyjdzie czas na małe podsumowanie. Nie ma auta doskonałego ale mazda idzie pod prąd a ja tak lubię i dlatego właśnie wybrałem mazdę.
Dodano: 5 lat temu
Do Marcin1985: być może na Europe zmieniają politykę żeby mogli w końcu stosować duże rabaty :) wszystko okaże się w 2019.
Cenę z dupy to ma goła A klasa od mercedesa czy BMW 1, bo płacisz za znaczek :) a już czasem silniki masz od innych koncernów:).
Dodano: 5 lat temu
Cena z dupy wg mnie.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Mazdę kupują oczy, a jak się podoba to często cena staje się kryterium drugoplanowym. Sporo osob daje się ponieść chwili, a że potem wizualnie inni się zachwycają to i nie będzie żałował;-) Za tyle innych rzeczy płacimy więcej bo się wyróżniają to i za auto się da.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max:
Nooooo
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: W kwestii serwisu - może i tak, nie znam dokładnie cen Mazdy, ale zawsze jakoś z Japończykami (np. u Toyoty) było drogo. Stąd mam takie wrażenie. Natomiast, jeżeli chodzi o cenę zakupu wozu - nie będę się upierał, że Golf jest tańszy, chociaż jakościowo jest jednak lepszy (głównie, jeżeli chodzi o nadwozie). Ja jednak jestem przede wszystkim skodziarzem więc równam w swoich dywagacjach głównie do cen Skody, a dopiero później do całego VAG. Przy Skodzie bilans cenowy jest jednak lepszy niż w Mazdzie. Jakość blachy w Skodzie jest porównywalna z VW (a więc wysoka), a wykończenie pewnie dość podobne z Mazdą. I serwis Skody też na pewno wyraźnie tańszy. Ale oczywiście dla kogoś odjechany design Mazdy może być wart tej ceny, więc... każdy z nas dokonuje kalkulacji wedle własnych, indywidualnych oczekiwań. I trudno to czasem wszystko porównywać. Dywagujemy tu sobie dla przyjemności gadania o autach i naszych poglądach na nie, ale na pewno nie będziemy na siłę przekonywać siebie nawzajem o wyższości jednych świąt nad drugimi. Najważniejsze, żeby każdy z nas cieszył się swoim autem, bo przecież o to w tym wszystkim głównie chodzi
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: cytuje z forum: "

W Golfie 1,4 TSi wymieniali po 2 latach filtr kabinowy a filtr powietrza ma być wymieniany po 60 tys. km. Może Passat ma inaczej.
"

to chyba dlatego serwis golfa bedzie o 100-200zl tanszy :)

cena za przeglad po 30tys wyczytłem że 900zł ja dałem 1000 po 40tys :)
wiec demonizujesz ze mazda droga:)
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: tak naprawde porównaj tak samo wyposażoną mazdę i golfa cenowo. wyjdzie podobnie. A kup golfa z silnikiem 2.0 z napędem na 4 buty za 130k zł w full opcji:)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Zgadzam się, że to bardzo porządne auta z charakterem, chociaż osobiście wolę swoje ukochane VAGi za to, o czym napisałem koledze damianowi88max. Natomiast uważam - będąc życzliwym tej marce - że to nie jest jeszcze samochód za TAKIE pieniądze. Za TAKIE pieniądze trzeba mieć już dopracowane naprawdę wszystko, włącznie z blachą, wnętrzem itd. Umówmy się - kiedy słyszę, że naprawdę dobrze wyposażone wersje dochodzą do 150 tys. złotych, to za takie pieniądze można kupić już pokaźnego SUVa, takiego jak np., Kodiaq - duże, wygodne, megapakowne, baaardzo dobrze wyposażone auto, bardzo ciekawe stylistycznie, z dwulitrowym motorem, automatem itd. Do tego porządnie wykończone. Oczywiście nie każdy takie potrzebuje, no ale dla mnie wydać takie same pieniądze na ciasnawy i nie w pełni dopracowany kompakt niebędący na razie legendą taką jak np. Subaru (żeby było z poletka japońskiego), to jednak czyste marnotrawstwo... Wolałbym jednak Scalę... :-) A jak jeszcze pomyślę o cenie serwisu Mazdy... Ojejejej - nie będzie tanio.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Nie no, jasne, wedle zasady: dla każdego coś miłego. Każdy ma inne priorytety i dzięki temu motoryzacja nie jest monotonna i jest do pewnego stopnia także sztuką, która niejedno ma imię. Ja osobiście wolę jednak tę "masówkę" Golfa - pewnego do bólu we wszystkim. Blacharsko świetny, mechanicznie bardzo dobry, stylistycznie - co kto lubi - dla mnie elegancki i nienachalny, a przez to stylowy. A do tego, jak zawsze, bardzo praktyczny - z obszernym wnętrzem i pokaźnym bagażnikiem. Ale Mazda, to naprawdę dobry wóz, więc szkoda że ta polityka cenowa odstrasza wielu klientów.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: a mnie się wydaje, że to właśnie cena za jedyne w swoim rodzaju wolnossące dinozaury, czyste spaliny, porządną pojemność skokową i wspaniały styl. Nie ma co wybrzydzać, dla mnie to kompaktowy samochód marzeń. Może to nie aż taka designerska perełka jak Alfa 156, ale perełka.


Gdybym miał wybierać między Škodą Scala i Mazdą 3, wybrałbym sercem i rozumem Mazdę. Jednoznacznie i nieodwołalnie
Dodano: 5 lat temu
ciekawe czy bedzie gnic;) farba cynkowa to lepiej niz nic ale jednak chcialo by sie wiecej:)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: jakoś dziwne ale 159 gulietta czy brera trzymają wartość bardzo dobrze
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: widocznie maja inna grupę docelową i nie muszą byc masówka jak golf. Dwa lepiej mieć auto z bardzo dobrą mechaniką i świetnym silnikiem. niż z lepszą blachą a kiepskimi silnikami i tragiczną mechanika:) nie mówią o konforcie i prowadzeniu auta
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: jaka passa ;)
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Prawda. I tak mazda bije na głowe Alfe. Ta kosmicznie droga po 2-3 latach kosztuje grosze.
Obydwie marki sa piekne ale albo za drogie albo niedopracowane.

Tylko ja zakochałem sie w Jaguarze E-Pace i wiem ze ma wiele wad i przy niemieckiej konkurencji nie stał.
Piekielnie drogi.
Ale czy da sie go zaakceptowac takim jaki jest...
Dodano: 5 lat temu
I właśnie dlatego Mazda będzie miała ciągle marginalną sprzedaż. Nie wiem, na kogo liczą, ale jeżeli myślą, że to cena przesądza o prestiżu, to mocno się przeliczyli. Gdyby tak było, to od jutra nawet Dacia mogłaby być marką ekskluzywną :-) Do tego jeszcze samochód ciasny i z kiepską blachą. Stylistycznie fajny, mechanicznie świetny, ale dla mnie to trochę za mało. Jeżeli ktoś koniecznie chce straszliwie przepłacić tylko po to, żeby się pokazać w czymś innym, to nie ma sprawy. To nie moja filozofia.
Dodano: 5 lat temu
[puchar]
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: a to co za problem? Laguna II już tak miała i była pierwszym autem które miało 5 gwiazdek. a dwa to jest tylko poszycie a nie konstrukcja wiec nie ma nic do gwiazdek
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Blotniki z tworzywa o ile NCAP przejda na 5 to popieram
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max:
[up]
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: a na co ci poszycie drzwi grubosci 2-3mm jak było dawniej jako może byc 0,8-1mm bedzie to miało wpływ na to że auto jest gorszej jakości? wg mnie nie po za tym ze będzie mialo lepsze osiągi i mniejsze spalanie bo mniej waży. po co auta sportowe robi się z ultralekkich materiałów?
Nie wiem na ile zły jest ten lakier mazdy ale moja zrobiła juz 40 tys głównie na drogach autostradowych i szybkiego ruchu w tym Krk-kielce gdzie są mega remonty i duzo kamieni i jakoś ten lakier nie jest zniszczony. mimo ze jest cienka warstwa.

Mazda ma jakiś swój sposób na ocynk pytanie czy jest na tyle dobry co normalny. A dwa ktos kto kupuje nowe auta to się nad tym nie zastanawia bo masz gwarancje na perforację nadwozia wiec nic ci nie grozi przez 10-12 lat to wcześniej sprzedaż to auto.

Zobacz że renault zrobiło jeszcze ciekawiej wg mnie bo robią nadkola z tworzywa sztucznego nie dośc ze lekkie to jeszcze nie rdzewieje wcale i nie trzeba ocynku:)
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Dla mnie mazdy sa super. Jedynie wnętrza niestety odstaja od niemieckich aut.
A o tym ze cienka blacha i lakier i rysuje się "od patrzenia" to słyszałem wiele razy, nowe mazdy to głównie klienci firm detailingowych, osoby kupujące powłokę ceramiczna na swoje auta.

Także cos w tym jest.
Podobno od 2012 roku nieco zmieniło się cos w kwestii ocynku.
Ale nie jestem w temacie na 100%.

A co do blachy - argument głupi jeśli chodzi o wagę, vw również obecnie ma cieńsza, kiedyś na drzwiach to była blacha a nie bibuła którą kolanem wgnieciesz.

Rozumiem ze jest walka o kilogramy ale kosztem jakości...
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: poprostu podstawowa juz ma jakiś poziom a nie dadzą cene 70 tys ale tam nic nie masz:) w maździe tez nie masz takich rabatów chyba że własnie teraz sie to zmieni podnieśli ceny zeby robić duze upusty to moze być druga strona medalu.

co do grubości blachy to się nie ośmieszaj ;) teraz chodzi o każdy gram w aucie wieć jak tylko się da to się robi części z cienkiej blachy bo musi mało ważyć taka też jest koncepcja mazdy maksymalnie odchudzić auto, dlatego pierwsze 6 miały problem z wyciszeniem bo materiały były lekkie ale nie wygłuszały na tyle dobrze chodź jak dla mnie jak jeździłem było wystarczająco.

Dodano: 5 lat temu
Co do premium to o tym nie zawsze świadczy cena:

- jakość montażu, plastików i materiałów

- jakość lakieru i grubość blachy, zabezpieczenie antykorozyjne - tutaj niestety mazdy są fatalne

- postrzegalność marki, bo Opel w wersji OPC jest wyglądem i ceną premium ale nigdy nie będzie tym czym jest np: Audi

Myślę ze teraz niektóre firmy upady na głowę, np Peugeot z modelem 3008 i 508. Ceny sa jak premium a rynek swoje, na pewno ich nie zaakceptuje.
Bo Peugeot to nie jest konkurent Audi

Nie twierdze ze mazda 3 jest zła, to pewnie świetne auto ale doposażona za 120-140 tys zł, to nawet drożej niż Golf.

Jakość kosztuje i może Mazda 3 jest tak dobra jak Golf, który tandetny Trendline jednak kosztuje normalna pieniądze a doposażony w wersjach Premium jest baaardzo drogi.
Mazda widac nie przewiduje że trójka może mieć podstawowa wersję.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: no w swojej klasie stylistykę ma wg mnie najlepszą. a teraz dodatkowo środek się poprawi jeszcze. Ale z drugiej strony jednak dalej sporo jak za kompakta :) chociaż sądzę że te auta to są dla ludzi którzy na codzien są inni niż reszta masy społeczeństwa. Po prostu mazda ma swoją inną filozofię niż pozostali idzie pod prąd i to mi się u nich podoba. tylko na nasze warunki staje się droga:P chcialem dla Zony mazdę 2 ale cena skutecznie odstrasza nawet za 2latka :)
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Z tym standardem to fakt, a Mazda i tak wpada w oko i zazwyczaj ma naprawdę fajne kolory.

Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: wygląda że ulokowali się trochę powyżej normalnej klasy a przed klasą premium. Prawda jest taka też że najtańsze wersje normalnych aut są golasami a mazda już w standardzie dużo daje. no i w tej nowe 3 poprawili się jeszcze bardziej z designem wnętrza i do tego materiały. No i kto w kompaktach ma tak pięknego sedana? już prawie nikt nie robi a jak zrobi to jakąś pokrakę.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl