Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 Avant » Brak mocy?!?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 224 800 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 5097 razy
Data wydarzenia: 27.01.2011
Brak mocy?!?
Kategoria: awaria
Nie wiem co sie dzieje z moim "czarnuchem", ale ostatnio kilkukrotnie zgubił z zaprzęgu przynajmniej z połowę kucy.
W trakcie jazdy ni z tąd ni z owąd pedał idzie w podłogę, a przyspieszenie znika. Sytuacja poprawia się po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

Czort wie co to być może, mam dwóch faworytów, ale muszę postawić diagnozę.
Póki co po objawach stawiam na przepływomierz lub zawór sterujący turbiną.
Łi łil sii!

WRÓCIŁEM:
Nawiązując do wypowiedzi kolegi Mameda, że przytoczę "Masz tdi, nie ma co szkoda tdi lubi takie butowanie ( jak jest zagrzane oczywiście )"
Ciekawy jestem przy jakiej temperaturze silnika zaczynacie się "butowanie"
Jeśli tak to frywolnie nazwiemy to golf dostaje po zaworach gdy temp. oleju w silniku wskoczy na min 60st.C.
Audi czekam aż temp. wody dojdzie pow. 80st.C., czy za długo czekam?
Latem nie ma problemu bo po paru minutach łapie temperaturę, ale w zimie to mu trochę dłużej schodzi.

WRÓCIŁEM 1-03-11
No i wykrakałem. Turbo do czyszczenia zakwalifikowane.
Ale zanim to zrobię to jeszcze troszkę pośmigam, bo na razie to zimno trochę.
VAG prawdę ci powie.

Ja tu jeszcze wrócę!
Ostatnia aktualizacja: 01.03.2011 01:24:10
Dodano: 13 lat temu
Jak do tej pory diagnoza była, ale nie czyściłem jeszcze turbo, ociepliło się i objawy zniknęły.
Jak będę miał trochę czasu to będziemy czyścić.
Na razie musi śmigać!
Dodano: 13 lat temu
I jak kolego, opradziłeś sobię z tym ?
Dodano: 13 lat temu
Obstawiam zawór N75 ;)
Dodano: 13 lat temu
Do kograman: tak miałem odpięty przewód pneumatyczny od tego zaworu, ale to było wcześniej, teraz przewody są na miejscu, może tak jak sugerują na koledzy trzeba go "przycisnąć". Od momentu ostatniego wpisu na ten temat nic się nie wydarzyło.
Zobaczymy na VAG-u.
Dodano: 13 lat temu
Może przedstawie Ci moje objawy (podobne). Autko na pierwszym biegu zbierało się, na drugim od 2000/min padaka. o trzecim biegu nie wspominam już. Co się okazało ? odpięty malutki wężyk od podciśnienia turbinki. Wymieniałem wtedy filtr paliwa i niechcący odpiąłem. VAG prawdę Ci powie.
Dodano: 13 lat temu
Do blu99: Goferka to ja tez cisne tym bardziej, że po ostatnich modach i wizycie na hamowni wyszło 156 koni wiec jest czym cisnąć :)
Masz tdi, nie ma co szkoda tdi lubi takie butowanie ( jak jest zagrzane oczywiście )
Dodano: 13 lat temu
Do Mamed: Po pedale to mu daję tyle że jakoś tak lekko
Może trochę mi go szkoda hi hi. Goferka mocniej cisnąłem. Ale w goferku było MFA i jak do pracy dłużej niż 12min jechałem to mi się dłużyło. W A4 nie ma tego bajeru więc się nie spieszę ;-)
Generalnie cholera człowiek w pewnym wieku chyba zwalniać zaczyna, tylko dlaczego tak wcześnie :-)
Pozdrawiam!
Dodano: 13 lat temu
Do jaworznianin: Nie mam DPF-a, a co do turbiny to zobaczymy! Na początku też tak obstawiałem, ale póki co to muszę się do "mojego magika" wybrać, zobaczymy co na VAG-u pokaże.
Dodano: 13 lat temu
u mnie tak sie dzieje jak filtr cząsteczek sie zapcha
Dodano: 13 lat temu
Przeładowuje Ci się turbina i przechodzi w tryb awaryjny. Prawdopodobnie łopatki się zapiekły bo trochę po mieście jeździ i słabo mu po pedale dajesz. Turbina do wyjęcia, rozebrania i wyczyszczenia. Prawdopodobnie po podłączenie Vaga wyskoczył by błąd o za dużym ciśnieniu ;)
Dodano: 13 lat temu
ja bym obstawial turbinke ale zobaczymy ;)
Dodano: 13 lat temu
Dokładnie kolego - notlauf ;) I tak jak mówisz przepływomierz albo zaworek chociaż ja stawiam na to drugie ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl