Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy krecik499
»
Audi 100 v6 2.8 LPG czy peugeot 206cc 1.6 LPG
Wpis w blogu użytkownika
krecik499
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 580 razy
Data wydarzenia: 28.03.2016
Audi 100 v6 2.8 LPG czy peugeot 206cc 1.6 LPG
Kategoria: inne
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
1.4 8v miał jeden wałek
1.5 8v miał jeden wałek
1.5 16v miał dwa wałki
1.6 16v miał dwa wałki
Od razu po zdjęciu twojego silnika widać że to DOHC i masz dwa wałki.
Tak wygląda 1.5 z jednym wałkiem:
A tak wygląda 1.5 z dwoma wałkami:
W moim chyba jest jeden wałek??? to w 1,6 są chyba dwa, ale głowy nie dam
Jakieś 8l gazu na trasie i 10l w mieście.
Ty masz auto od nowości, więc nie ma się o co bać. Jednak kupując pełnoletniego Lanosa, który miał już wielu właścicieli nastawiałbym się na 1.5 8v. Ponieważ koszty ewentualnych remontów są niższe niż w przypadku 16v. 2x tyle zaworów i do tego dwa wałki rozrządu zamiast jednego. A w jeździe miejskiej 8v jest nawet dynamiczniejszy od 16v. 16v dopiero w górnym zakresie obrotów lepiej jedzie od 8v. Ale wtedy też odpowiednio pali. VGIS w 16v robi robotę Oba silniki są dobre, jednak jak bym się nastawiał na 8v, bo wszelkie naprawy wymiana rozrządu, wymiana hamulców itd. w przypadku 16v są droższe
Ja mam Lanosa 1,5 16V (100 koni) od nowości i nie zamienił bym go na 8V.
Lanos gdy jest bez przygód nie rdzewieje, silniki b. dobre, ale spalanie to wcale nie takie małe - trasa 6,5 - 7,0L Pb, miasto 10-11L Pb/100, zimą trzeba do tego dołożyć z litr. Na gazie spalanie takie jak zimą na PB.
Pali tyle samo co 1.4 a na trasie nawet mniej bo nie trzeba go tak kręcić.
Bardzo trwały silnik, a ceny części te same. 1.4 w niczym nie jest lepszy od 1.5 8v. W dodatku 1.4 jest za słaby do Lanosa. Lanosy 16v palą więcej i są też droższe w naprawach. 2 razy więcej zaworów. W 1.6 lubiały padać UPG. Więc ja bym się nastawiał na 1.5 8v 86KM.