Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Zafira Selection » 95 vs. 98







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Zafira
  • przebieg 165 000 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.8 16V
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2771 razy
Data wydarzenia: 12.08.2014
95 vs. 98
Kategoria: inne
Do tej pory jeździłem na 95...aż do niedzielnego popołudnia gdy zajechawszy na jeden z LKR Orlenów pomyślałem że zatankuje sobie do pełna 98 (20gr różnicy to na tych 50 paru litrach około 10zł)zamiast 95...więc to 5.70zł czy 5.50zł to nie taka wielka różnica...
pierwsze spostrzeżenia po uruchomieniu silnika i wrzuceniu 1 biegu - przy ruszaniu brak jakiegokolwiek "szarpania", samochód dosłownie sam jedzie (na 95 jak nie dałem odpowiedniej ilości gazu to tak śmiesznie szarpał, 98 zgasiła problem w zarodku - gaz na dotyk):D chwilowe spalanie jest o wiele mniejsze w porównaniu z 95 (wystarczy dosłownie muskać pedał gazu by samochód utrzymywał prędkość i obroty)...co za tym idzie średnie spalanie na pewno niższe...i to wszystko za 10zł?
Dodano: 9 lat temu
skończyły mi się oktany w baku (przejechane prawie 600km - mogło by być więcej ale ostatnio bardzo dużo jeżdżone po mieście)...
1. auto szarpało na 95 bo możliwe że z dodatkami benzenu (z tego co mi wiadomo częsty "wzbogacacz" paliwa)
2. auto faktycznie nie szarpie na 1,2 biegu...ale to szarpanie to pewnie odnosi się do pkt 1.
3. ciężko określić spalanie gdyż jak już wspomniałem jeżdżony był około 1/4 baku po trasie reszta po mieście...jedynie z chwilowego spalania mogę przypuszczać że spalanie jest mniejsze o około 1-2L 100/km (ale to też może być powiązane z pkt 1.)

tak na koniec - nie warto tankować na małych stacyjkach "NONAME" nawet gdy cena kusi...jednak czy Orlen czy Shell to jakość...

Dodano: 9 lat temu
Co to za auto, które szarpie na paliwie dla niego przeznaczonym?
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Zgadza sie co piszesz. Opisalem temat ogolnie. A w wielu silnikach jest zalecenie" co najmniej". Czyli taki silnik bedzie mial zmienne wyprzedzenie zaplonu. Ja u siebie dla przykladu zczytuje na biezaco taki parametr w czasie jazdy z modulu podlaczonego do OBD II.
Dodano: 9 lat temu
Do Leexx: Nie koniecznie przy większej LO spalanie będzie przebiegać prawidłowo. Paliwo powinno być takie jak zalecił producent. Przy wyższej liczbie oktanowej, musi zostać wyprzedzony zapłon i zwiększone ciśnienie wtrysków. Nie wszystkie silniki mają jednak czujnik, wtedy efekt może być odwrotny od zamierzonego i spowodować szybsze zużycie silnika.
Warto nadmienić, że nawet wiele modeli Porsche ma zalecaną pracę na PB 95(super), a nie na PB 98(super+).
Wiele silników jest też przystosowanych do LO 91(normal), której w Polsce nie ma. Wiele aut z rynku np. amerykańskiego jest przystosowana do spalania paliwa o jeszcze mniejszej liczbie oktanowej i to nawet w wersjach usportowionych.
Dodano: 9 lat temu
Zakladajac, ze paliwo te czy tamte niechrzczone nie powinno byc wiekszej roznicy. Spalanie raczej tez nie spadnie. Liczba oktanowa mowi o wytrzymalosci paliwa na spalanie stukowe. Czyli detonacyjne. Takie spalanie niszczy silnik, a zwlaszcza zawory. Paliwo o wyzszej LO sprawia, ze proces spalania przebiega prawidlowo i bardziej plynnie w trakcie depniecia na gaz. Tak jak koledzy wspominali. Efekt placebo.
Dodano: 9 lat temu
Czy spalanie mniejsze to się okaże jak zużyjesz cały bak! Pożyjemy zobaczymy!
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Jest gorsze, to silników które zostały przystosowane do paliwa o LO 91 lub 95, gdyż ma niższą wartość opałową. Testy na hamowniach wyraźnie wykazały, że w większości aut stosowanie takiego paliwa pogarsza osiągi.
Dodano: 9 lat temu
Samochód przestał szarpać, bo go zatankowałeś - jak ma jeździć na oparach? ;)
Dodano: 9 lat temu
Ja tam nie wiem, ale moje auto nie szarpie przy ruszaniu nawet na 95 :P
Dodano: 9 lat temu
więcej będzisz mógł powiedzieć jak cały zbiornik wyjeździsz.
Dodano: 9 lat temu
Zaraz po odpaleniu to jeszcze jechałeś na starym paliwie więc to chyba tylko placebo. Ja wcześniej do astry lałem tylko 95 a do mercedesa leje 98 bo i tak chodzi głównie na gazie. Wcześniej jak jeździłem motorem po dosyć sporych modyfikacjach to różnica między 95 a 98 była dosyć znaczna.
Dodano: 9 lat temu
W takim np. Focucie ST można zyskać kilka koni po zalaniu wysokooktanowego paliwa - ale to dopiero gdy elektronika rozpozna i uwolni kilka koników z turbo.

Wątpię, żeby u ciebie były od razu takie efekty, ale zapewne po kilku/kilkunastu tankowaniach silnik będzie chodził bardziej gładko i mu to nie zaszkodzi.
Dodano: 9 lat temu
mówisz że zaraz po odpaleniu była różnica :) Efekt placebo
Dodano: 9 lat temu
W znanych tygodnikach motoryzacyjnych pisali że 98 oktanowe paliwo jest nawet gorsze bo oczyszcza silnik a różnicy osiągów i spalania nie widać znaczącej.

Ja wychodzę z założenia:
- droższe nie może byc gorsze, zapewne rzadziej na tym rodzaju oszukują
- kosztuje więcej a spali może mniej, filtr paliwa czystszy wymieniam rzadziej więc wszystko wychodzi "na zero" o ile nie na plus

Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl