Tutaj jesteś: Samochód







Prześlij sugestię
Kia Venga
  • Kupione nowe w 2010
  • Auto obejrzano 706 razy
  • Online od 13 lat, 4 miesięcy i 2 dni
Marka:
Kia
Model:
Venga
Nadwozie:
Mikrovan
Silnik:
1.4 DOHC CVVT
Moc silnika:
90 KM
Przebieg:
6 000 km
Rocznik:
2010
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do obserwowanych

Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.

Właściciel
Wcześniej jeździł: Kia Pride
Komentarze (1)
Dodano: 13 lat temu
Komputer pokładowy.
Na stronie internetowej Interia znajduje się artykuł „ten typ tak ma…” z 15 listopada 2010 roku gdzie został poruszony problem trybu średniego zużycia paliwa. Przedstawiciel Interii zwrócili się do polskiego importera Kii z pytaniem dotyczącym częstego resetowania trybu średniego spalania paliwa. A o to treść pisma, jakie otrzymała Interia od polskiego importera Kii:
"Tematem zajmujemy się od dawna, była też korespondencja z klientami wyjaśniająca problem. W skrócie algorytm średniego zużycia paliwa jest tak zaprojektowany, że każdorazowo po zatankowaniu paliwa (minimum około 6 l) i po pierwszym ruszeniu od tankowania gdy prędkość pojazdu przekracza 2 km/h następuje automatyczne kasowanie średniego zużycia paliwa.
Identyczny algorytm jest w poprzednim sportage, cee'd, nowym sorento. Niektórzy użytkownicy traktują to jako usterkę, ale taka jest intencja producenta samochodu i my nie możemy tego zmieniać.
Być może do wyzerowania może także dojść po zaparkowaniu samochodu na dużej pochyłości gdyż czujnik poziomu paliwa w zbiorniku może zanotować zmianę poziomu wynikająca z przechyłu samochodu.
Otrzymaliśmy sygnały o samoczynnym kasowaniu wskazania niezwiązanym z tankowaniem, ale podczas pobytu samochodu w serwisie nie ma możliwości wywołania tego problemu. Temat był konsultowany z producentem i otrzymaliśmy wyjaśnienia, co do zasady działania wskaźnika, które powyżej zamieściłem. Nikt z użytkujących samochód Venga w KMP nie zgłaszał do nas tego problemu."
Uważam że Kia Motors Polska napisała nieprawdę w komunikacji z klientem podając że "Tematem zajmujemy się od dawna, była też korespondencja z klientami wyjaśniająca problem”. A dlaczego tak sądzę, gdyż pisałem do Kii Motors Polska pocztą elektroniczną na temat nieszczęsnego komputera pokładowego i nie tylko. Kia Motors Polska odpowiedziała „uprzejmie informujemy, że nie jesteśmy w stanie zdiagnozować pojazdu drogą korespondencyjną. Prosimy o zgłoszenie zauważonych usterek w ASO KIA”. Jak widać z „klientem wyjaśnili problem”.
No cóż udałem się do ASO gdzie przyjęto mnie życzliwie poczęstowano kawą, serwisant wysłuchał i spisał moje jakie wcześniej przesłałem do Kii Motors Polska. Przekazałem kluczyk i przystąpiono do realizacji, trwało to od 11,30 do ok. 14,00. Po tak długim oczekiwaniu serwisant przedstawił mi że po podłączeniu do komputera diagnostycznego błędów nie stwierdzono oraz że szukał na stronach internetowych i nic szczególnego nie znalazł. Z tego wynika że mój okres oczekiwania w ASO polegał na tym że serwisant przesiedział przy komputerze szukając przyczyn usterek w Internecie. Ciekawa diagnostyka samochodów.
Temat komputera pociągnę dalej a odnośnie algorytmu jak podaje Kia Motors Polska - „W skrócie algorytm średniego zużycia paliwa jest tak zaprojektowany, że każdorazowo po zatankowaniu paliwa (minimum około 6 l) i po pierwszym ruszeniu od tankowania gdy prędkość pojazdu przekracza 2 km/h następuje automatyczne kasowanie średniego zużycia paliwa”. Jeśli chodzi o algorytm o którym omówiła Kia Motors Polska mija się z prawdą, gdyż po zatankowaniu muszę resetować bo sam się nie zresetuje.
Nic nowego i pouczającego Kia Motors Polska nie przedstawiła, wiadomo że algorytm jest to uporządkowany ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań. Jeśli instrukcja mówi i określa średnie spalanie paliwa to tak powinno być a nie odwrotnie. Chyba że źle została przetłumaczona instrukcja informująca o pracy komputera pokładowego mówiąca o trybie średniego spalania paliwa, ale na razie problem zostaje.
Komputery przetwarzają przekazywane im informacje z wykorzystaniem algorytmów. Program jest algorytmem zapisanym w języku zrozumiałym dla maszyny. Każdy poprawny kod maszynowy da się przełożyć na zestaw instrukcji dla teoretycznego modelu komputera.
Zwykle algorytmy pracują na danych wejściowych i uzyskują z nich dane wyjściowe. Informacje zapisane w pamięci maszyny traktuje się jako jej stan wewnętrzny. Niektóre algorytmy mają za zadanie wyłącznie przeprowadzanie komputera z jednego stanu wewnętrznego do innego.
Każdy algorytm komputerowy musi być wprowadzony do komputera w bardzo rygorystycznie zdefiniowanym języku. Ludzie często komunikując się przesyłają między sobą informację wieloznaczne. Komputery mogą reagować tylko na całkowicie jednoznaczne instrukcje. Jeżeli dany algorytm da się wykonać na maszynie o dostępnej mocy obliczeniowej i pamięci oraz akceptowalnym czasie, to mówi się że jest obliczalny. Poprawne działanie większości algorytmów implementowanych w komputerach opiera się na kolejnej realizacji pewnego zestawu warunków. Jeżeli któryś z nich nie zostanie spełniony, to program kończy się komunikatem błędu. Czasami podczas implementacji algorytmu ważny warunek zostanie pominięty. I prawdopodobnie tu tkwi błąd którego nie wskaże diagnozowany komputer.
Dla przykładu, mamy program dzielący przez siebie dwie liczby. Użytkownik poleca wykonać dzielenie przez zero. Działanie aplikacji, która nie sprawdzi warunku “dzielnik nierówny zero”, zostanie przerwane przez system operacyjny komputera. I prawdopodobnie tak się dzieje ze średnim spalaniem paliwa w Vendze , gdyż zostaje przerwany przez system operacyjny komputera a to oznacza resetowanie czyli zerowanie a komputer diagnostyczny tego nie wykrywa i nie wykazuje błędu. Tak to rozumuje.
A instrukcja obsługi rozdział 4/48 mówi:
„Tryb ten oblicza zużycie paliwa na podstawie całkowitej zużytej ilości paliwa oraz odległości przejechanej od ostatniego zerowania średniego zużycia paliwa. Całkowita ilość zużytego paliwa jest obliczana na podstawie zużycia paliwa. Aby uzyskać dokładne obliczenie, należy przejechać odległość ponad 50 m (0,03 mili). Wciśnięcie przycisku TRIP na czas dłużej, niż 1 sekunda, kiedy pokazywane jest średnie zużycie paliwa, spowoduje wyzerowanie tej wartości (--.-)”
Z tego wynika że księgowy musiał mocno narozrabiać.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl