Tutaj jesteś:
Samochód
FSO Polonez Turbo
- Kupione nowe w 1999
- Auto obejrzano 4431 razy
- Online od 13 lat, 6 miesięcy i 9 dni
- Auto polubiono 189 razy
Nazwa auta:
Turbo
Marka:
FSO
Model:
Polonez
Nadwozie:
Caro Plus
Silnik:
1.6 GSi
Moc silnika:
129 KM
Przebieg:
108 390 km
Rocznik:
1999
Silnik 1.6 GSi Turbo, ciśnienie doładowania max 0,9bar
moc 129KM, moment 219Nm
stopień sprężania 7,5:1
układ wydechowy 2,5" przelotowy, jeden tłumik końcowy
chłodnica powietrza, chłodnica oleju, dodatkowy wtryskiwacz paliwa, ciśnienie paliwa 5 bar, filtr powietrza KingDragon
amortyzatory Bilstein, obniżony 10 cm
felgi 15", Alessio, opony przód 195/45 tył 205/45 Barum Bravuris
auto zostało przygotowane w celu dostarczenia uciechy z jazdy, wykonanie projektu trwało rok od wiosny 2004
I etap: do oryginalnego silnika była założona turbina od golfa 1.9TDI ze zmienną geometrią łopatek garrett GT1749V - turbo nie wytrzymało temperatury i padło
II etap: zmiana turbo garrett GT22V, niestety za duże i za późno się wkręcało i też nie wytrzymało, problemem było też ciśnienie oleju, za małe
III etap: zwiększenie ciśnienia oleju, nowy kolektor wydechowy, wymiana turba na garrett T2, ciśnienie doładowania 0,5 bar i auto zaczęło jeździć faktycznie jak rakieta, niestety ciśnienie w silniku było tak duże że uszczelka pod głowicą została wypchnięta na 2 i 3 cylindrze przy prędkości 180km/h
IV etap: odprężenie silnika do 7,5:1, ciśnienie doładowania 0,9 i jeździ już tak 20 000 km, w większości na max parametrach, była próba podniesienia ciś. 1,2 bara, ale wzrost mocy był minimalny wiec wróciłem do 0,9 bara
NIESTETY SPRZEDANY - z braku czasu aby go użytkować, szkoda żeby stał i niszczał, poszedł w dobre ręce.
więcej »
moc 129KM, moment 219Nm
stopień sprężania 7,5:1
układ wydechowy 2,5" przelotowy, jeden tłumik końcowy
chłodnica powietrza, chłodnica oleju, dodatkowy wtryskiwacz paliwa, ciśnienie paliwa 5 bar, filtr powietrza KingDragon
amortyzatory Bilstein, obniżony 10 cm
felgi 15", Alessio, opony przód 195/45 tył 205/45 Barum Bravuris
auto zostało przygotowane w celu dostarczenia uciechy z jazdy, wykonanie projektu trwało rok od wiosny 2004
I etap: do oryginalnego silnika była założona turbina od golfa 1.9TDI ze zmienną geometrią łopatek garrett GT1749V - turbo nie wytrzymało temperatury i padło
II etap: zmiana turbo garrett GT22V, niestety za duże i za późno się wkręcało i też nie wytrzymało, problemem było też ciśnienie oleju, za małe
III etap: zwiększenie ciśnienia oleju, nowy kolektor wydechowy, wymiana turba na garrett T2, ciśnienie doładowania 0,5 bar i auto zaczęło jeździć faktycznie jak rakieta, niestety ciśnienie w silniku było tak duże że uszczelka pod głowicą została wypchnięta na 2 i 3 cylindrze przy prędkości 180km/h
IV etap: odprężenie silnika do 7,5:1, ciśnienie doładowania 0,9 i jeździ już tak 20 000 km, w większości na max parametrach, była próba podniesienia ciś. 1,2 bara, ale wzrost mocy był minimalny wiec wróciłem do 0,9 bara
NIESTETY SPRZEDANY - z braku czasu aby go użytkować, szkoda żeby stał i niszczał, poszedł w dobre ręce.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
fajne pasy szelkowe, teraz tylko jakieś kubełki do nich
Super samochód, dbaj dobrze, szerokiej drogi
Pozdrawiam.
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...