Tutaj jesteś:
Samochód
FSO Polonez Turbo
- Kupione nowe w 1999
- Auto obejrzano 4713 razy
- Online od 15 lat, 1 miesiąca i 16 dni
- Auto polubiono 189 razy
Nazwa auta:
Turbo
Marka:
FSO
Model:
Polonez
Nadwozie:
Caro Plus
Silnik:
1.6 GSi
Moc silnika:
129 KM
Przebieg:
108 390 km
Rocznik:
1999
Silnik 1.6 GSi Turbo, ciśnienie doładowania max 0,9bar
moc 129KM, moment 219Nm
stopień sprężania 7,5:1
układ wydechowy 2,5" przelotowy, jeden tłumik końcowy
chłodnica powietrza, chłodnica oleju, dodatkowy wtryskiwacz paliwa, ciśnienie paliwa 5 bar, filtr powietrza KingDragon
amortyzatory Bilstein, obniżony 10 cm
felgi 15", Alessio, opony przód 195/45 tył 205/45 Barum Bravuris
auto zostało przygotowane w celu dostarczenia uciechy z jazdy, wykonanie projektu trwało rok od wiosny 2004
I etap: do oryginalnego silnika była założona turbina od golfa 1.9TDI ze zmienną geometrią łopatek garrett GT1749V - turbo nie wytrzymało temperatury i padło
II etap: zmiana turbo garrett GT22V, niestety za duże i za późno się wkręcało i też nie wytrzymało, problemem było też ciśnienie oleju, za małe
III etap: zwiększenie ciśnienia oleju, nowy kolektor wydechowy, wymiana turba na garrett T2, ciśnienie doładowania 0,5 bar i auto zaczęło jeździć faktycznie jak rakieta, niestety ciśnienie w silniku było tak duże że uszczelka pod głowicą została wypchnięta na 2 i 3 cylindrze przy prędkości 180km/h
IV etap: odprężenie silnika do 7,5:1, ciśnienie doładowania 0,9 i jeździ już tak 20 000 km, w większości na max parametrach, była próba podniesienia ciś. 1,2 bara, ale wzrost mocy był minimalny wiec wróciłem do 0,9 bara
NIESTETY SPRZEDANY - z braku czasu aby go użytkować, szkoda żeby stał i niszczał, poszedł w dobre ręce.
więcej »
moc 129KM, moment 219Nm
stopień sprężania 7,5:1
układ wydechowy 2,5" przelotowy, jeden tłumik końcowy
chłodnica powietrza, chłodnica oleju, dodatkowy wtryskiwacz paliwa, ciśnienie paliwa 5 bar, filtr powietrza KingDragon
amortyzatory Bilstein, obniżony 10 cm
felgi 15", Alessio, opony przód 195/45 tył 205/45 Barum Bravuris
auto zostało przygotowane w celu dostarczenia uciechy z jazdy, wykonanie projektu trwało rok od wiosny 2004
I etap: do oryginalnego silnika była założona turbina od golfa 1.9TDI ze zmienną geometrią łopatek garrett GT1749V - turbo nie wytrzymało temperatury i padło
II etap: zmiana turbo garrett GT22V, niestety za duże i za późno się wkręcało i też nie wytrzymało, problemem było też ciśnienie oleju, za małe
III etap: zwiększenie ciśnienia oleju, nowy kolektor wydechowy, wymiana turba na garrett T2, ciśnienie doładowania 0,5 bar i auto zaczęło jeździć faktycznie jak rakieta, niestety ciśnienie w silniku było tak duże że uszczelka pod głowicą została wypchnięta na 2 i 3 cylindrze przy prędkości 180km/h
IV etap: odprężenie silnika do 7,5:1, ciśnienie doładowania 0,9 i jeździ już tak 20 000 km, w większości na max parametrach, była próba podniesienia ciś. 1,2 bara, ale wzrost mocy był minimalny wiec wróciłem do 0,9 bara
NIESTETY SPRZEDANY - z braku czasu aby go użytkować, szkoda żeby stał i niszczał, poszedł w dobre ręce.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy





fajne pasy szelkowe, teraz tylko jakieś kubełki do nich
Super samochód, dbaj dobrze, szerokiej drogi
Pozdrawiam.
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...