Tutaj jesteś:
Samochód
Fiat 126p "Maluch" DZIADKOWÓZ
- Kupione nowe w 1998
- Auto obejrzano 2548 razy
- Online od 13 lat, 9 miesięcy i 1 dnia
- Auto polubiono 227 razy
Nazwa auta:
DZIADKOWÓZ
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Moc silnika:
24 KM
Przebieg:
57 050 km
Rocznik:
1998
Auto kupione nowe w lipcu 1998roku. Maluśzka w tej cywili użytkuje mój dziadek, ale od 2dni właścicielem jestem ja;)). Darzę go wielkim sentymentem ponieważ na tym aucie uczyłem sie jeździć i nim stawiałem swoje pierwsze kroki jako kierowca;)). Auto dopóki będzie sie trzymać zostaje w rodzinie.
Wyposażenie:
2 zaglówki z przodu
Uchylane tylne szyby
Podgrzewana tylna szyba
Historia modelu Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej[1]. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach [1]. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977,
zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych
szczelin na pokrywie silnika, dzięki
czemu poprawiono chłodzenie i nieco
wyciszono silnik. Modyfikacje
pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW[1]. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm[1]. W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub
Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły
samochody bez silnika i bez
kół.Montowany był własny,
dwucylindrowy silnik typu bokser,o
parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa
wynosiła 643 cm3, moc 25 KM przy
4800 obr/min, maks. moment
obrotowy 41 Nm przy 3000 obr/min,
stopień sprężania 7,8. Silnik ten
zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h
rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast
21,5, do 100 km/h w zaledwie 37 s
zamiast 54 s. Prędkość maksymalna
również wzrosła do ok. 115 km/h
(126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100km.
Samochód seryjnie wyposażony był
w niezależne ogrzewanie benzynowe
co miało wpływ na wyższą cenę o ok.
23%. Fiat 126p produkowany był w
czterech wersjach: Standard (650E),
Special (650ES), Komfort (650EK) i w
wersji dla inwalidów (650EI).
Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm³ produkowano 600 cm³[1]. Od listopada 1982 roku
produkowano bardziej ekonomiczną
wersję silnika 650: wyposażono ją w
nowy typ gaźnika, tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik
wydechu o zmniejszonych oporach
przepływu. Ten pierwszy pakiet
zmian ograniczał zużycie paliwa o
7%.. W czerwcu 1983 roku nastąpiły
dalsze udoskonalenia silnika; zastosowano głowicę z nową
komora spalania (stopień sprężania
wzrósł do 8,0:1), nowy wałek rozrządu, lekko zmieniony kadłub silnika, a także aparat zapłonowy[1]. Samochody z tymi zmianami
oznaczono symbolem 650E. Głowicę
nowego typu znakowano "650E", zaś
kadłub symbolem "E" Według
producenta typ silnika 650E
oznaczono 126 A1.076/E (numer silnika poprzedzony literami FSM)[3] W kwietniu 1985 roku nastąpił facelifting nadwozia, wynikał on z potrzeby dostosowania samochodu
do europejskich norm homologacyjnych[1]. Kolejna większa modernizacja odbyła
się w 1994 roku, zmianom poddano nadwozie i instalację elektryczną[1]. W samochodzie zastosowano
elektroniczny układ zapłonowy
Nanoplex. Wzrosła niezawodność pojazdu i zmalało zużycie paliwa[1]. Zmodernizowany samochód nosił
oznaczenie 126 el, ze wzbogaconym
wyposażeniem 126 el SX. Kolejna seria zmian odbyła się pod
koniec 1996 roku. Główną różnicą
było zastosowanie katalizatora. W modelu 126 elx zastosowano nowy
gaźnik typu FOS 28 S1A1/300. Pod
koniec 1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów tylnej kanapy[1]. 22 września 2000 roku, po 27 latach
produkcji, zakończono montaż
„Malucha”, w Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy modelu[1].
Dnia 24.01.2013roku po prawie 15latach służby w naszej rodzinie auto zostało sprzedane :( - nowym nabywcą został właściciel zakładu mechaniki pojazdowej który Ma zamiar przerobić auto na reklame warsztatu a w zimę będzie robiło za pług :)))
więcej »
Wyposażenie:
2 zaglówki z przodu
Uchylane tylne szyby
Podgrzewana tylna szyba
Historia modelu Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej[1]. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach [1]. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977,
zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych
szczelin na pokrywie silnika, dzięki
czemu poprawiono chłodzenie i nieco
wyciszono silnik. Modyfikacje
pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW[1]. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm[1]. W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub
Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły
samochody bez silnika i bez
kół.Montowany był własny,
dwucylindrowy silnik typu bokser,o
parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa
wynosiła 643 cm3, moc 25 KM przy
4800 obr/min, maks. moment
obrotowy 41 Nm przy 3000 obr/min,
stopień sprężania 7,8. Silnik ten
zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h
rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast
21,5, do 100 km/h w zaledwie 37 s
zamiast 54 s. Prędkość maksymalna
również wzrosła do ok. 115 km/h
(126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100km.
Samochód seryjnie wyposażony był
w niezależne ogrzewanie benzynowe
co miało wpływ na wyższą cenę o ok.
23%. Fiat 126p produkowany był w
czterech wersjach: Standard (650E),
Special (650ES), Komfort (650EK) i w
wersji dla inwalidów (650EI).
Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm³ produkowano 600 cm³[1]. Od listopada 1982 roku
produkowano bardziej ekonomiczną
wersję silnika 650: wyposażono ją w
nowy typ gaźnika, tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik
wydechu o zmniejszonych oporach
przepływu. Ten pierwszy pakiet
zmian ograniczał zużycie paliwa o
7%.. W czerwcu 1983 roku nastąpiły
dalsze udoskonalenia silnika; zastosowano głowicę z nową
komora spalania (stopień sprężania
wzrósł do 8,0:1), nowy wałek rozrządu, lekko zmieniony kadłub silnika, a także aparat zapłonowy[1]. Samochody z tymi zmianami
oznaczono symbolem 650E. Głowicę
nowego typu znakowano "650E", zaś
kadłub symbolem "E" Według
producenta typ silnika 650E
oznaczono 126 A1.076/E (numer silnika poprzedzony literami FSM)[3] W kwietniu 1985 roku nastąpił facelifting nadwozia, wynikał on z potrzeby dostosowania samochodu
do europejskich norm homologacyjnych[1]. Kolejna większa modernizacja odbyła
się w 1994 roku, zmianom poddano nadwozie i instalację elektryczną[1]. W samochodzie zastosowano
elektroniczny układ zapłonowy
Nanoplex. Wzrosła niezawodność pojazdu i zmalało zużycie paliwa[1]. Zmodernizowany samochód nosił
oznaczenie 126 el, ze wzbogaconym
wyposażeniem 126 el SX. Kolejna seria zmian odbyła się pod
koniec 1996 roku. Główną różnicą
było zastosowanie katalizatora. W modelu 126 elx zastosowano nowy
gaźnik typu FOS 28 S1A1/300. Pod
koniec 1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów tylnej kanapy[1]. 22 września 2000 roku, po 27 latach
produkcji, zakończono montaż
„Malucha”, w Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy modelu[1].
Dnia 24.01.2013roku po prawie 15latach służby w naszej rodzinie auto zostało sprzedane :( - nowym nabywcą został właściciel zakładu mechaniki pojazdowej który Ma zamiar przerobić auto na reklame warsztatu a w zimę będzie robiło za pług :)))
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy


Mateusz nikt nie rusza
Do MAT86:
Nie wierzę że kwota była