Tutaj jesteś:
Samochód
Citroen C5 Tourer
- Kupione nowe w 2009
- Auto obejrzano 3158 razy
- Online od 15 lat, 11 miesięcy i 26 dni
- Auto polubiono 85 razy
Nazwa auta:
Tourer
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
III
Nadwozie:
Tourer
Silnik:
1.6 HDi FAP
Moc silnika:
138 KM
Przebieg:
156 074 km
Rocznik:
2008
Nie wiem czemu ale ciągnie mnie do francuskich samochodów. To na razie najbardziej komfortowe auto jakim jeździłem. Nazwanie go pieszczotliwie "wersalką na kółkach" byłoby chyba nie na miejscu aczkowiek coś w tym jest. Przejechanie tym autem 1500km za jednym zamachem to przyjemność ( w tym 1280km na jednym zbiorniku). Po przejechaniu przez pół roku 30tys i póki co braku usterek mój wybór następnego auta jest niezagrożony ;)
Minęło 3 lata i oto moje spostrzeżenia:
Auto zaliczyło bardzo dużo drobnych wpadek.
Tuż przed końcem 2-letniej gwarancji lakierowana była tylna klapa bo... wytarł się lakier do podkładu. Wymieniono chromowane listewki bo były popryszczone (ASO). Trzy razy wymieniany był moduł Bluetooth, obecnie tylko czasami zawiesza się ;).Przy ok. 70 tys km pojawiły się pierwsze błędy "Depolution" (FAP). Wymieniono czujnik temperatury spalin- poprawa tylko chwilowa. Po 80tys km wymieniono sprzęgło (ślizgało się) i zmieniono charakterystykę silnika (zalecenie Citroen) w celu zmniejszenia mocy przenoszonej przez sprzęgło. Nie wiem ile przy tym koni zabito. Wymieniono od razu koło dwumasowe i uszczelniacz (ASO). Po około 10 tys. km zauważyłem wyciek oleju i ponownie trzeba było wymieniać uszczelniacz rozbierając przy tym połowę silnika. (nie pojechałem z tym już do ASO). Za chwilę "padł" jeden z czujników cofania i oczywiście przestały działać wszystkie- wymiana w ASO 500 zł). W tak zwanym międzyczasie nękały mnie błędy "Depolution" aby nie było nudno pojawiały się też inne błędy a to ESP, ABS, niskie ciśnienie gdzieś tam. Nawet nie nadążałem czytać bo to była lawina błędów kończąca się "STOP ENGINE". ASO miało dużo pomysłów ale żaden nie prowadził do wyeliminowania błędów. W końcu poddali się i najzwyczajniej w świecie oddali niesprawne auto rozkładając ręce. Z pomocą przyszła lubelska firma Techmax. Diagnoza- uszkodzony kalkulator (komputer to chyba słowo na wyrost) BSM .ASO stawiało na BSI ale nie byli pewni, mówili,że mogą sprowadzić i wymienić nie dając gwarancji że to pomoże. Jakoś nie chciałem eksperymentować za 1400zł. Suma sumarum po diagnozie wymieniłem BSM i na razie odpukać , miesiąc auto nie "wypluło" nawet jednego błędu. Wcześniej nawet podczas 5 km wyskakiwało po 10 błędów z unieruchomieniem silnika włącznie. Czyli jednak można to naprawić :). Cieszę się więc tym ,że auto jeździ, mało pali jest wygodne ale niesmak pozostał.
Mimo 100 tys km nic nie skrzypi i nie trzeszczy. W środku podczas jazdy jest cicho i przyjemnie. Hamulce rewelacyjne!!!
Cytryna nie jest na zawieszeniu hydro ale mi to nie przeszkadza jeździ się naprawdę komfortowo. W ASO powiedzieli ,że mają sporo niezadowolonych klientów z zawieszeniem hydro i elektrycznym hamulcem postojowym.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów - NIE MAM ŻADNYCH UWAG. W porównaniu do wcześniejszego Avensisa to teraz jest rewelacyjnie, żadnych haków, miło i precyzyjnie.
Z mankamentów dodam tylko ,że bagażnik jest mimo kombi troszkę ciasnawy a relingi dachowe delikatniutkie. Przy zapakowaniu boxa i 10 par nart troszkę się ugina :). W każdym bądź razie trzeba uważać z pakowaniem boxa na maxa.
więcej »
Minęło 3 lata i oto moje spostrzeżenia:
Auto zaliczyło bardzo dużo drobnych wpadek.
Tuż przed końcem 2-letniej gwarancji lakierowana była tylna klapa bo... wytarł się lakier do podkładu. Wymieniono chromowane listewki bo były popryszczone (ASO). Trzy razy wymieniany był moduł Bluetooth, obecnie tylko czasami zawiesza się ;).Przy ok. 70 tys km pojawiły się pierwsze błędy "Depolution" (FAP). Wymieniono czujnik temperatury spalin- poprawa tylko chwilowa. Po 80tys km wymieniono sprzęgło (ślizgało się) i zmieniono charakterystykę silnika (zalecenie Citroen) w celu zmniejszenia mocy przenoszonej przez sprzęgło. Nie wiem ile przy tym koni zabito. Wymieniono od razu koło dwumasowe i uszczelniacz (ASO). Po około 10 tys. km zauważyłem wyciek oleju i ponownie trzeba było wymieniać uszczelniacz rozbierając przy tym połowę silnika. (nie pojechałem z tym już do ASO). Za chwilę "padł" jeden z czujników cofania i oczywiście przestały działać wszystkie- wymiana w ASO 500 zł). W tak zwanym międzyczasie nękały mnie błędy "Depolution" aby nie było nudno pojawiały się też inne błędy a to ESP, ABS, niskie ciśnienie gdzieś tam. Nawet nie nadążałem czytać bo to była lawina błędów kończąca się "STOP ENGINE". ASO miało dużo pomysłów ale żaden nie prowadził do wyeliminowania błędów. W końcu poddali się i najzwyczajniej w świecie oddali niesprawne auto rozkładając ręce. Z pomocą przyszła lubelska firma Techmax. Diagnoza- uszkodzony kalkulator (komputer to chyba słowo na wyrost) BSM .ASO stawiało na BSI ale nie byli pewni, mówili,że mogą sprowadzić i wymienić nie dając gwarancji że to pomoże. Jakoś nie chciałem eksperymentować za 1400zł. Suma sumarum po diagnozie wymieniłem BSM i na razie odpukać , miesiąc auto nie "wypluło" nawet jednego błędu. Wcześniej nawet podczas 5 km wyskakiwało po 10 błędów z unieruchomieniem silnika włącznie. Czyli jednak można to naprawić :). Cieszę się więc tym ,że auto jeździ, mało pali jest wygodne ale niesmak pozostał.
Mimo 100 tys km nic nie skrzypi i nie trzeszczy. W środku podczas jazdy jest cicho i przyjemnie. Hamulce rewelacyjne!!!
Cytryna nie jest na zawieszeniu hydro ale mi to nie przeszkadza jeździ się naprawdę komfortowo. W ASO powiedzieli ,że mają sporo niezadowolonych klientów z zawieszeniem hydro i elektrycznym hamulcem postojowym.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów - NIE MAM ŻADNYCH UWAG. W porównaniu do wcześniejszego Avensisa to teraz jest rewelacyjnie, żadnych haków, miło i precyzyjnie.
Z mankamentów dodam tylko ,że bagażnik jest mimo kombi troszkę ciasnawy a relingi dachowe delikatniutkie. Przy zapakowaniu boxa i 10 par nart troszkę się ugina :). W każdym bądź razie trzeba uważać z pakowaniem boxa na maxa.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






Wnętrze wypasione.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Oczywiście na hydro
Więcej fotek.