Tutaj jesteś:
Samochód
Citroen C5 2.0 16V LPG
- Kupione używane w 2013
- Auto obejrzano 57883 razy
- Online od 12 lat, 5 miesięcy i 25 dni
- Auto polubiono 1079 razy
Nazwa auta:
2.0 16V LPG
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0i 16V
Moc silnika:
136 KM
Przebieg:
230 000 km
Rocznik:
2004
Po 3 latach w segmencie kompaktowym przyszedł czas na "awans".
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
więcej »
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
Blog auta (30)
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Czas leci, kilometrów przybywa. W ciągu 6 m-cy na liczniku przybyło prawdziwe 10 tys. km. Szczęśliwie był to okres, w którym auto nie drenowało specjalnie portfela. Akumulator i napinacz paska ...
7
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
Sroqraf
Brzmi ciekawiej niż w rzeczywistości. Zaczęło się od leniwego odpalania przy minimalnych mrozach, a więc grudniowy zestaw tunera otwiera akumulator, który tchnął w Cytrusa nowe życie. ...
3
komentarze
Dodano: 11 lat temu, przez
Sroqraf
Dziś, a w zasadzie "dziś ubiegłego roku" nabyliśmy drogą kupna naszego Cytrusa. Co prawda auto jest już nastolatkiem, ale właśnie obchodzimy roczek ;)
Wrażenia? Ciągle go lubię, więc ...
31
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
Sroqraf
Po ostatniej wymianie klocków z tyłu zorientowałem się, że zaciski nadają się już tylko do utylizacji.Miejsce mocowania kołka trzymającego klocki w ogóle...zniknęło. Dramat. Wykonane z ...
7
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
Sroqraf
Naprawa hamulca ręcznego była na mojej liście od samego początku przygody z C5. Zapieczenie linki przesunęło to zadanie do priorytetu 1. :) Operacja się udała, choć z opinii znajomego ...
21
komentarzy
Galerie pojazdu (4)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Citroen C5 2.0 16V LPG
Wcześniej jeździł:
Daewoo Lanos 1,5 8V - "S class" , Renault Megane 1,4 16V
Komentarze (98)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






