Dodaj komentarz do wpisu na blogu: 145kkm przegląd na start!
Aby móc dodawać komentarze proszę się zalogować
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: Żadna kobieta kolego nie da Ci tego co klocki Lego ;-)
Dodano: 5 miesięcy temu
Do MarcinGP: Zgadza się! Załatwię to sam, będzie po kosztach. Za rok będą jeszcze klocki :)
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: No ale gdy nic się nie wydarzy, to za rok tylko olej i filtry więc luz.
Dodano: 5 miesięcy temu
Do mucko1: No właśnie. I niedorozwój będę 😆🦧
Dodano: 5 miesięcy temu
Do MaArek77: No to jesteś szczęsciarzem 😀 Ja z tych co co jakiś czas pochłaniam płyn chłodniczy i to nie tylko latem 😃👍🥂
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar:
Bo inaczej nie będziesz się rozwijał 🤪
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: Ja tez chciałbym ciąć wydatki jak Ty ale nie kosztem bezpieczeństwa czy jakości.

W Niemczech to trudno.

Tez kupujesz dobre części ale właśnie tutaj jest problem bo podobno jakość na przykład tarcz hamulcowych czy świec zapłonowych jest tragiczna.
Nigdy nie wiesz na co trafisz.

Dlatego tez mam dwa auta, jedno ma 40 tys km drugie 50 tys przebiegu a gdybym jeździł tylko Audi, miałoby już pewnie ponad 70 tys km.

A przy takim przebiegu zaczyna się: świece, olej w skrzyni automatycznej, hamulce, zapewne płyn chłodniczy

Ale jak to mówię, nie palę, nie piję (znaczy śladowe ilości), to na coś muszę wydawać.
Dodano: 5 miesięcy temu
Do yatsec: i takie opinie lubię czytać [up]
Dodano: 5 miesięcy temu
Do MaArek77: Ja już powoli zaczynam minimalizować koszty więc szukam tanich i dobrych warsztatów. Wydaje mi się że mam dwa optymalne pod względem jakości i kosztów. Oczywiście mam też Kowala do którego jeżdżę na napełnianie klimatyzacji i wymianę klocków hamulcowych choć klocki i tarcze zacząłem wymieniać sam i wydaje mi się że robię to lepiej niż tani serwis😎
Dodano: 5 miesięcy temu
Do MarcinGP: Na pewno na rok, oby nie krócej 😉👌
Dodano: 5 miesięcy temu
Super serwis. koszty niewielkie.
WW warsztacie byłoby trzy razy tyle
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: No i najważniejszy spokój [up] Na jakiś czas... ;-)
Dodano: 5 miesięcy temu
Do mucko1: Jakieś marzenia choćby były jak najbardziej naiwne trzeba mieć! 😎
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar:
Oby tak było 😁
Dodano: 5 miesięcy temu
Do yatsec: Ja niestety mam jedynie 3 letnie doświadczenie w automatach, a ponieważ oba auta z taką skrzynią mam używane, kupione przy przebiegach ok.140kkm więc nie chcąc ryzykować wymieniam statycznie. Wiele na ten temat czytałem. W obu autach olej wymieniał mi kolega z serwisu, gdzie robią dynamiczne wymiany i on twierdził, że oczywiście może mi to zrobić ale na moją odpowiedzialność. Sam zaleca mi wymianę statyczną i taką zrobiłem. W DS-sie ze skrzynią EAT6 miałem olej wymieniany przy 122kkm (faktury po poprzednim właścicielu) w ASO, wymiana też była statyczna, więc to mnie też utwierdziło w moim wyborze.
W przyszłości planuję wymiany oleju w skrzyni co 60kkm statycznie ale już pojedynczo.
Dodano: 5 miesięcy temu
Do MarcinGP: Też tak sądzę, tym bardziej, że materiały kupowałem sam, a robocizna to tylko 24% całej kwoty! :)
Dodano: 5 miesięcy temu
Cały czas mnie zastanawia ta statyczna wymiana w EAT8, zalecana przez Aisina jest dynamiczna. Jako, że filtr jest wbudowany, dynamiczna wymiana ma na celu wypłukanie go w miarę możliwości. Uważam, że obawy dotyczące tego, że osady w filtrze zatkają system elektrozaworów może mają zastosowanie w przypadku ekstremalnie zabrudzonych skrzyń w których olej nie był zmieniany przez np 250.000km. Ale przy 140kkm tym bardziej zrobiłbym wymianę dynamiczną, jako preventive maintenance. Większość zabrudzeń w automatach pochodzi od zużywających się tarczek ciernych, sprzęgiełek w koszach. Zwykle jest na tyle łatwo transportowalny, że połyka go olej (i ciemnieje między innymi). Większe kawałki zatrzymują się w filtrze. Wypłukanie go pod pewnym ciśnieniem zwykle pomaga a nie szkodzi, poza właśnie skrajnymi przypadkami, które opisałem powyżej.
Powiedziałbym, że tego typu obawy byłyby uzasadnione w zaledwie kilku procentach przypadków.
Ot, takie moje dywagacje z doświadczeń przy automatach.
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: Cenowo źle to nie wyszło (740 + 900), za taki zakres to nie ma co narzekać [up]
Dodano: 5 miesięcy temu
Do mucko1: może będzie spokój teraz przez jakiś czas 🫡👍
Dodano: 5 miesięcy temu
Do humvee5: nawet i lepiej bo wymienisz filtr razem z całym olejem. A tu trzeba zrobić na dwa trzy razy żeby było okej.
Dodano: 5 miesięcy temu
No to jak zwykle zaszalałeś 👍😁
Dodano: 5 miesięcy temu
Do FranzMaurer: Bo jak się dba to się ma 💪👌
Dodano: 5 miesięcy temu
Jak zawsze dbasz o Nią [up] ;)
Dodano: 5 miesięcy temu
U mnie w CVT wymiana dynamiczna [tuning]