Dodaj komentarz do wpisu na blogu: Zapaliła się żółta kontrolka- ...
Dodawanie komentarzy do tego obiektu zostało zablokowane przez właściciela
Dodano: 9 lat temu
Wymiana czujnika położenia wału na ponoć oryginalny(126zł)załatwiła sprawę i kontrolka już nie pali się. Przed tym oryginalnym miałem jeszcze jakiś biały "super chiński zamiennik" ale Fabińka jeździła jak chciała- raz normalnie, a czasem "kręciła" tylko do 4000obrotów, lekko przerywając i odcięcie...tak jakby w trybie awaryjnym o ile takowy w ogóle posiada :) . Teraz z nowym czarnym oryginalnym(chyba)czujnikiem wszystko gra.
Dodano: 10 lat temu
Dziś rano jak co dzień zapalam Fabińkę i.... żółta kontrolka gaśnie. Po przejechaniu nieco ponad dwieście kilometrów w trzy dni wydaje się, że powróciło to do normy.
Dodano: 10 lat temu
Do qwertysun: Inspekcja olejowa wyświetla się na wyświetlaczu przebiegu. Migający napis OIL.
Dodano: 10 lat temu
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, wiem że bez kompa raczej się nie obejdzie, ale może to też być jak pisze @kstilger inspekcja olejowa, bo zbliżam się do 30tu tysięcy lub faktycznie wina paliwa. Poczekam jeszcze aż zatankuję nowe paliwo i się zobaczy. Jeszcze raz dzięki.
Dodano: 10 lat temu
Bez komputera się nie obejdzie. W moim egzemplarzu check w ciągu 7 lat zapalił się tylko raz- jak jechałem dosłownie na oparach paliwa do stacji benzynowej. Zapłać w warsztacie za diagnostykę i miej to z głowy.
Dodano: 10 lat temu
Do mario1942: Nie wiem jak z benzyną, ale diesle potrafią wywalić kontrolkę silnika przy słabej jakości paliwie. Może to było przyczyną.
Dodano: 10 lat temu
1.2 54KM 'Run' - starczyło że zatankowałem pod korek (jak to się mówi 'na dopych') na niewłaściwej stacji ;)

Kontrolka czasem potrafiła palić się nawet tydzień... Nigdy nie podpiąłem porządnego komputera, na prostym testerze wychodził problem z katalizatorem. Niemniej osobiście podejrzewam że coś nie tak było z 'odprowadzaniem' oparów paliwa - druga taka sama Fabia w rodzinie miała dokładnie ten sam problem.
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: a nie powinno pisać na liczniku OIL/INSP? Ja tak miałem w Seacie, a żółta wtedy się nie świeciła. A to w sumie chyba jedna technologia...
Dodano: 10 lat temu
a nie jest to inspekcja olejowa?
Dodano: 10 lat temu
Mnie się raz zapaliła w Seacie (1.0 MPI), wyjechałem na autostradę i w piz*** pogoniłem. Kontrolka więcej się nie odezwała... ale nie wiem czy w Twoim przypadku pomoże.

Zawsze możesz spróbować. Tym bardziej jeśli jeździ się mało albo krótkie odcinki. Ja "przeganiam" regularnie oba auta właśnie z tego powodu i nie mam z nimi żadnych problemów.
Dodano: 10 lat temu
Przy takim przebiegu to naprawdę nie wiadomo co to może być - trzeba podpiać silnik pod kompa, nie ma rady.
Dodano: 10 lat temu
Niestety bez komputera prawdopodobnie się nie obędzie. :(
Dodano: 10 lat temu
Silnik strajkuje bo za mało pracuje :) A tak na poważnie to trzeba pod kompa podpiąć za dużo możliwości.