Dodaj komentarz do wpisu na blogu: Trochę już razem zwiedziliśmy...
Aby móc dodawać komentarze proszę się zalogować
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: od kilku miesięcy jeżdżę na oleju RAVENOL. nie odczuwam żadnych różnic, ale podobno on ma mniej popiołu niż LM1052 :)
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: leję 200 ml na cały bak, bo tylko tak tankuję. kupiłem na alle taką strzykawkę (odsysarkę) metalową i tym dolewam na stacji :)
Dodano: 10 lat temu
Do mrarek: A w jakich proporcjach to dodajesz?
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: jest dokładnie jak piszesz.
stosuję 2T do silników z DPF. aktualnie Liqui Moly 1052, a niedługo chyba spróbuje Ravenolu.
objawy po używaniu są standardowe: silnik miękko pracuje i jest elastyczniejszy. nie zaobserwowałem różnicy w spalaniu, bo stosuję 2T od samego początku.
w poprzednim 1,5 dCi spalanie spadło o ok. 0,5 l/100 km.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że jeśli dodajesz niewielkie ilości - to ma smarować pompe a nie silnik (dlatego pytałem o proporcje) - to nagar nie powinien się robić. Na forum Alfy czytałem kiedyś dość obszerny wątek o tym.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: W takim razie skad nagar w dwusuwach i autach spalajacych olej?
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Tam raczej nic się nie stanie, olej się wypali. Dużo już słyszałem na ten temat. Głownie chodzi o to, że ropa sprzedawana na stacjach w szczególności ta premium jest za sucha (ma słabe właściwości smarujące) przez co bardzo mocno obciążona pompa wysokiego ciśniania w układzie CR się zaciera. Jeśli dodajemy ten olej do paliwa to pompa ma dobre smarowanie. Obawiałbym się tylko zajechania DPF, chyba że jest to jakiś olej niskosadzowy.

Do mrarek: W jakich proporcjach stosujesz ten olej. Jak to wychodzi kosztowo? Widać jakąś różnicę pracy silnika?
Dodano: 10 lat temu
Ten dodatek oleju do paliwa mnie zmroził - jestem ciekawy jak wyglądają komory spalania i tloki.
Dodano: 10 lat temu
Do MARIUSZ2: w skrócie: ta dolewka smaruje układy w CR poddane wyjątkowo duzym obciążeniom, to na co trzeba uważać to że każdy olej 2T ma inna charakterystyke spalania i tylko niektóre nadają się do silników z filtrem cząstek stałych z powodu ilosci popiołów po spaleniu
Dodano: 10 lat temu
Życzę szerokiej drogi i bezawaryjnej jazdy!
:)
POZDRAWIAM
Dodano: 10 lat temu
Witam i oczywiście gratuluje posiadania dość praktycznego auta.Jestem jednak ciekaw tej dolewki do paliwa.Przecież ten olej jest doskonały do smarowania dwusuwowych kosiarek, pilarek, glebogryzarek, odśnieżarek, podkaszarek i innych urządzeń z silnikiem dwusuwowym,a Twój to całkiem przyzwoity czterotakt?Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Taką ilość kilometrów przejechałem Peugeotem w 3 lata. ;)
Dodano: 10 lat temu
Właśnie kupiłem i zamontowałem nowe zimowe opony więc zimy jak na razie nie będzie ;-) Nie martw się..