Tutaj jesteś: Kierowca andrzejh69







Prześlij sugestię
Profil kierowcy andrzejh69
PRZEBIEG
18
OBROTY
0
SK
offline (ostatnio widziano 8 lat temu)
zarejestrowany od 13 lat, 1 miesiąca i 21 dni
1884 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 63

22 lata za kierownicą, przejechane ok 500 tys, miałem do tej pory 5 aut :). Lubię długo trzymać to samo auto - co najmniej 5 lat, robiąc na nim ok 100-200tys km.
więcej »
Obecne auta (2)
Volkswagen Passat
Marka:
Volkswagen
Model:
Passat
Generacja:
B5
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.9 TDI
Przebieg:
213 546 km
Moc silnika:
115 KM
11
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Miał 129200km gdy go kupowałem od pierwszego niemieckiego właściciela który miał 73 lata. Do dziś nim przejachałem >103 000 km. Blacha zdrowa, ale od przebiegu 180 000 do 210 000 km ciągle trzeba było wymieniać któryś z wahaczy przedniego zawieszenia. Wymienione też są przeguby przy ok 170-190 000km.Po za tym nawala też elekrtryka: siłownik zamka, podgrzewanie lusterka, przerywacz kierunkowskazów. Zimą przy -10 C ciężko zapala, także po wymianie akumulatora i świec żarowych. Węże w okolicach turbiny wiecznie się pocą olejem. Po za tym reszta sprawna i nienaprawiana. Średnio pali 5,8-6,0 l ON po jeździe między miastami w aglomeracji GOP, na trasie da się osiągnąć 5,1, czyli tyle samo co maluch czy UNO Pb95. Wg norm ma wyciągnąc 195km/h a w praktyce lekko dochodzi do 165km/h. Żeby było więcej trzeba go mocno deptać, więc powyzej tych 165 go nie męczę. Raz dla próby na A4 (w okolicach MOP Kozłów) wyciągnęłem nim 200, ale z reguły na długich trasach, na autostradach nie jeżdzę więcej jak 150. Obecnie przeważnie używam go na "trasy", do jaz miejskich i "w teren" używam Uno. Z uwagi na to że to diesel i maks moment obr. ma już przy 2000 to zmieniłem przyzwyczajenia i jeżdżę optymalnie na obrotach 1500-2200, czasem jak potrzeba dynamicznie to na 2000-3000. Jadąc spokojnie na trasie na jednym baku robię nawet 1150km :), przeważnie ok 900-1000km do tankowania. Przy przebiegu 255000 silnik zaczynał tracić moc. Była podejrzewana awaria turbiny, jednak oczyszczenie zaworu EGR usunęło problem i silnik pracuje jak nowy.
Fiat Uno
Marka:
Fiat
Model:
Uno
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
0.9
Przebieg:
209 444 km
Moc silnika:
39 KM
6
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Nadwozie i podłoga - odbudowa w 2010 roku, wszystkie podzespoły oryginalne, bez remontu, w dobrym stanie. Jeszcze jest oryginalny łańcuch rozrządu, olej - od urodzenia, cały czas Mobil 1. Od czasu zakupu Passata, używane do jazd lokalnych i do pracy "w teren", choć raz w roku zrobię nim jakąś 100km trasę w góry. 156km/h na letnich oponach 135/80/13 przy "dobrych wiatrach" jeszcze pójdzie-próba na A4) parę tygodni temu. W silniku jedynie zmieniona dwa razy uszczelka pod głowicą przy ok 112000 i 160000km, oraz popychacze zaworów - 200 000km. Układ hamulcowy całkowicie wymieniony przy ok 145000 km.
Byłe auta (3)
Fiat 126p "Maluch"
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Przebieg:
54 000 km
Moc silnika:
24 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Moje pierwsze auto odziedziczone po rodzicach w I.1990 r kiedy zrobiłem prawko z przebiegiem 37 000 km. Jeżdziłem nim rok do 1991 robiąc 17 000km. Jedynie co miał super to silnik, bez problemu wyciągał 120km/h, kopyto też miał OK, ale reszta to ruina. Nadwozie miał zgnite i wszystko się po kolei w nim psuło. Ponieważ to było dawno - 20 lat temu niestety nie posiadam jego zdjęcia. Został sprzedany w kwietniu 1991 kiedy byłem w wojsku za ok 850zł na dzisiejsze pieniądze (wtedy -przed dewaluacją zł były jakieś miliony czy setki tysięcy). Jego kolor to wściekła pomarańcz, w 1987 całkowicie odmalowany, gdzyż już po 3 latach miał wszędzie pęcherzyki rdzy. Maluchy z początku-środka lat 80-tych to tandeta. Natomiast LF produkowane od 1989 to już była nowa, lepsza jakośc. Spójrz na moje dwa następne maluchy.
Fiat 126p "Maluch"
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Przebieg:
200 500 km
Moc silnika:
24 KM
4
komentarze
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Auto to w mojej rodzinie było od nowości - na poaczątku jeżdziła nim moja mama, potem wujek (Tychy), potem ciotka (Lębork) i wkońcu dostałem go od ciotki w V.2003 z przebiegiem 160 000 km i używałem jako 2-gie auto do jazdy do pracy w "teren" do 30.04.2007 - wtedy go sprzedałem za 350zł:). Około roku 1998 po kradzieży dostał z ubezpieczenia nowy fabrycznie silnik i skrzynię biegów przy przebiegu ok 100 000km, gdyż został znaleziony przez policję z innym silnikiem, skrzynią, przemalowany na czerwono!. Odbudowa nadwozia i podłogi była zrobiona w okolicach 2002r. Wyciągał lekko 120km/h, a do podłogi - 130km/h. Kopyto super, ciotka do dziś opowiada jak nim często "cisnęła" na trasie Lębork - Rumia aż się wszyscy dziwili jak ruszała ze świateł. Przy wyprzedzaniu na 3-ce ciągnęła nim aż do 90km/h. Kolejne zaprzeczenie że wysokie obroty niszczą silniki.Niby też rocznik 1991 ale z uwagi że nie był tak dbany jak mój "czerwony maluch" pod koniec żywota był bardziej od niego awaryjny. Jednak zarówno jego pierwszy jak i wymieniony po kradzieży drugi silnik nigdy nie miały remontu (wymiany pierścieni), każdy z nich miał po 100 000km.
Fiat 126p "Maluch"
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Przebieg:
176 500 km
Moc silnika:
24 KM
15
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Drugie moje auto. W porównaniu z wcześnioejszym maluchem z 1984r to niebo a ziemia :) - do przebiegu 80000km nic poza szczękami ham. nie trzeba było w nim wymieniać!.Byłem do niego najbardziej przywiązany,przez 9 lat przejechałem nim 176500km, bez remontu silnika i skrzyni biegów. Co rok go konserwowałem środkiem RUST-CHEK co powodowało dużą odporność na korozję. Sprzedany bez problemu w IV.2000 jako 9 letni za 3.150zł:). Niezawodny, bezawaryjny, znakomicie utrzymany, tani w eksploatacji. Zakupiony i odebrany z tzw. przedpłat, które zafundował Ś.P. mój dziadek. Wyciągał 120km/h. Trasę ze Słupka do Katowic robiłem nim w 7,5 -8,0 godzin (nie było fotoradarów, punktów, mandaty były tanie :). Dziś Passatem robię nią w podobnym czasie. Więc kto jeszce powie że maluchy są ślamazarne. Tylko raz miał ściągniętą głowicę przy przebiegu ok 110 tys km kiedy zmieniałem uszczęlkę pod głowicą! I-szy rozrząd wytrzymał 80 000km, drugi 60 000km. Zwrotnice 120 000km, sprzęgło 100 000 km, pierwsza zmiana szczęk hamulcowych 60 000km. Maluchy z tego rocznika moim zdaniem to jakościowo najlepsze egzemplarze, w rodzinie mieliśmy ich razem 4, roczniki: 1978,1984,1991,ten-1991. Co 3 miesiące go pastowałem i polerowałem Plastmal-em, co powodowało że mając 9 letni lakier wyglądał jak nowy. Zawsze go myłem ręcznie, nigdy na myjni. Miałem zamontowany obrotomierz (moim zdaniem najważniejszy "zegar" w aucie), jeździłem w przedziale obrotów 2750-4150, przy przyspeszaniu często dochodziło do dopuszczalnych 5000. To auto to absulutne zaprzeczenie teorii że duży przebieg i wysokie obroty silnika niszczą auto. Przy właściwiej eksploatacji i obsłudze, dobrym oleju zawsze będzie OK. Maluchy to włąsnie auta które lubią wysokie obroty, na których to jedynie mają względne osiągi. Jego następcą został Uno który już nie miał tej duszy i klimatu.
Blog kierowcy
Kierowca jeszcze nie dodał żadnego wpisu na swoim blogu
Statystyki aktywności
Data rejestracji 17.05.2011
Liczba wystawionych komentarzy 22
Liczba wystawionych ocen 63
Liczba wpisów w blogach aut 0
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych 7
Liczba postów na forum 0
Kierowca andrzejh69 należy do 1 grupy:
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl