Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-3 SC Vector JetBlack » Zużycie paliwa i prędkości







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-3
  • przebieg 58 768 km
  • rocznik 2007
  • silnik 1.9 TiDS
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1262 razy
Data wydarzenia: 30.03.2010
Zużycie paliwa i prędkości
Kategoria: obserwacja
Po dwóch i pół roku użytkowania mogę stwierdzić, że zużycie paliwa jest tylko czasami zbliżone do podawanego przez producenta. Zrobiłem testy podczas któregoś wyjazdu wakacyjnego.
- Test zużycia paliwa przy większych prędkościach. Oczywiście tam gdzie jest to jeszcze dozwolone. Nocna jazda autostradą A2 Berlin-Hannover - trzy pasy bez ograniczenia prędkości. Auto bez obciążenia zbytnim bagażem. Dwie osoby dorosłe. Prędkość maksymalna wskazywana przez prędkościomierz ok. 220km/h, wskazywana przez nawigację gps - 207km/h - w sumie nie za duży błąd prędkościomierza. A zużycie? tu nieźle. Średnia prędkość pomiędzy tankowaniami wyliczona przez komputer pokładowy wyniosła 138km/h (czyli czasami jechało się 110 a czasami dłuższą chwilę 200. Mały minus dla auta za zbiornik paliwa- tylko 58litrów pod korek 61,5litra. A na autostradzie po 600km musiałem zjechać na stację, zatankowane 57 litrów co dało przy naprawdę ostrej jeździe ok. 9,5litra na setkę. Przy spokojnej jeździe na trasie (czyli czasami od 50 do 130km/h zużycie na poziomie 6,4l/100km. Miasto zgodnie z producentem i wyżej czyli od 7,8 do 9 l/100km. Zbyt dynamiczna jazda się odbija na paliwie. Ale jak takim autem jechać spokojnie.....
Ostatnia aktualizacja: 01.04.2010 03:49:40
Dodano: 14 lat temu
Witaj . to musze pochwalic silnik audi 2,0 ze przy dynamicznej jezdzie 9 litrow to gora co wezmie. Ale a3 to małe i chyba lekkie auto choc wazy prawie 1500 wiec nie mało. wydaje mi sie ze ten silnik 2,o tdi od saaba to chyba oplowski silnik ale głowy nie dam sobie za to urwac.
tak czy siak mialek kiedys 900 s se stanow i był to bardzo wygodny samochod szczegolnie siedzenia i uzyte materiały bardzo dobrej jakosc.
skora jasna i duzo weluru - grubego weluru.
zycze bezawaryjnej jazdy.
acha widze ze wymieniłes juz klocki - dziwie sie bo ja w oplu vectra wymienilem przod po 50 000 tyl po 70 000 a mam automata wiec ciagle sie hamuje - nie ma hamowania silnikeim przy automacie w oplu.
pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Spalanie masz w normie. W normie tego silnika. Bardzo podobnie ma znajomy w 9-5 '06, silnik ten sam. Jeśli lubisz pobawić się, a nie tylko przemieszczać do tego silnika są bardzo dobrze dopracowane programy, które robią w końcu dobrą robotę w zarządzaniu wszystkim. Plus momentu i minus spalania. Programy dopracowane bo to silnik Fiata, który w b.wielu autach jeździ. Spokojnie urywasz ponad 1sek w przyspieszaniu do setki, a przy spokojnej jeździ spalanie o 1L spada. Jeżdżą takie SAABy od samego początku przestawione pod 200KM i bez żadnych problemów. Temat warty sprawdzenia:-). Jedynie koło dwumasowe w tym silniku może szwankować ale wymiana sterowania silnika nie ma żadnego powiązania z żywotnością koła. Sprzęgło masz zaprojektowane pod 400Nm, a takie 370Nm to całkowicie i wystarczające i bezpieczne. Polecam;-) bo masz bardzo wdzęczny do wzmocnienia silnik:-)
Mój przy tempomacie na 180kmh pali znacznie mniej od tych silników, przy tej samej wadze. Ok 7,5. Te Fiatowe palą więcej przy kręceniu wyżej bo mniejszą pojemność trzeba jakoś nadrobić - dawką paliwa.
Szerokości i sprawnego latania;-)
Dodano: 14 lat temu
Do ic3man1982:
Jak też tak myślę, że powinno być mniejsze zużycie, Ale pomimo że dziś 1 kwietnia, jajek sobie nie robię i podałem jak najbardziej rzetelnie zużycie. Na pewno na zużycie ma styl jazdy, a to każdy z nas ma inny. Nawet na autostradzie w Niemczech można hamować i przyspieszać jak jakiś maruder (często z Polski niestety jedzie lewym pasem). Hamowanie z prędkości 180 do 130 i pózniej przyspieszanie z powrotem do 180 ma na pewno istotny wpływ na zużycie niż płynna jazda ze stałą prędkością. Na pewno przez to że jest cięższe też więcej zużywa.
Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Jak na diesla to chyba nie rewelacyjne moim zdaniem wyniki. Bardzo zbliżone wyniki osiągam na benzynie, też 150KM, wiec jest co porównywać. Ostatnio na trasie (~1500km) spaliłem 10.3 l/100km przy czym jechałem pod wiatr (i to spory), więc przy normalnych warunkach myśle 1l mniej spokojnie by było. Zaznaczę, że dobrą część trasy zrobiłem z prędkością 170km/h (komputer średnią pokazywał na poziomie 128km/h). Wydaje mi się, że diesel powinien mniej brać, no ale może dlatego, że auto jest dobre 200-300kg cieższe.
Dodano: 14 lat temu
No to faktycznie bardzo dobre wyniki. Fakt można by zejść nieco niżej ale jak piszesz, jak takim autem nie pocisnąć zwłaszcza na Autobahn :)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 2 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl