Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Tigra [2006-2012] » Zmagania z EGR-em, cz.3 - jest problem, i to chyba niemały...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Tigra
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 6389 razy
Data wydarzenia: 15.09.2011
Zmagania z EGR-em, cz.3 - jest problem, i to chyba niemały...
Kategoria: inne
Dzisiaj zacząłem składać wszystko do kupy. O dziwo poszło całkiem sprawnie. Wydawało mi się, że prawie wszystko wiedziałem jak popodłączać, za wyjątkiem jednego wężyka...

Po dwóch godzinach, przy mocniejszym biciu serca, próba odpalenia auta. Odpaliło bez problemu. Jednak od razu wywaliło checka. Naciskam pedał gazu, i auto gaśnie...
Odpala bez problemu, ale przy naciśnięciu gazu gaśnie.

Wywaliło 2 błędy:
Za niskie napięcie potencjometru przepustnicy (TPS) - sporadyczny
Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie - sporadyczny

I tak się skończyło moje mechanikowanie, hehe...

Jakieś propozycje jak się z tym uporać?
Ostatnia aktualizacja: 17.09.2011 00:05:48
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: szkoda, mam nadzieję że dasz radę samemu to zrobić;) no i jeszcze raz powodzenia
Dodano: 12 lat temu
Ja czytając dziennik jestem zielony, a jak miałbym się za to zabrać, to robię się blady :P.
Summa summarum (do Pafki:) - wolałbym już na twoim miejscu polatać Brerą i płacić 2x więcej za paliwo niż Tigrą... Ale tej znowu nie sposób sprzedać, skoro niesprawna :o
A tak na serio, życzę udanej naprawy i zabawy z użytkowania dwóch pięknych "coupejek" [hihi]
Dodano: 12 lat temu
Do pafka:
Po instrukcje sięgam dopiero jak wszystko inne zawiedzie!
Trzymam kciuki! :)
Dodano: 12 lat temu
jak tak piszesz to moze byc cos z przepustnica, nie chce cie zamartwiac , chyba lepiej podjechac do mechaniora niech to zobaczy, pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Do DiKej:
Niestety to jakaś masakra jest...
Ale walczę dalej, hehe...
Dodano: 12 lat temu
i jak tam losy tajgerka?? udało się ją ogarnąć[chytry]
Dodano: 12 lat temu
Do zombbies:
Czy raczej nagana za głupotę... ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana:
Walczę, ale już opadam z sił, hehe...

Instrukcji nie mam - pożycz mi swoją
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar:
Wygląda na to, że ja też się nie znam
Dodano: 12 lat temu
Do michal3281:
Chyba sam jednak tego nie ogarnę, ale dzięki za rady...
Dodano: 12 lat temu
no no brawa za odwage
Dodano: 12 lat temu
Do pafka:
Walcz, trzymam kciuki! :)
A jak to nie pomoże, to zajrzyj do instrukcji! [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
NIe znam się na mechanice dlatego nie zabieram głosu. Ale zyczę powodzenia!
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Nie tylko jeden, sprawdź spokojnie i bez emocji od początku wszystkie czynności i przewody, podciśnieniowe przedmuchać i sprawdzić na szczelność, elektryczne omomierzem czy nie mają przebicia, styki elektryczne poprawić drobnym papierem ściernym i delikatnie potraktować wazeliną techniczną. Widzę, że praktycznie nockę zaliczyłeś, zanim zaczniesz znowu pracę idź na spacer, napij się kawy i dopiero wtedy zacznij od nowa.
Dodano: 12 lat temu
Do tofana:
Obawiam się, że poległem - i to na całej linii, choć będę jeszcze walczył - do ostatniego tchu...
Dodano: 12 lat temu
Oj zmagasz się!
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
Eee, nic ciekawego tu nie widzę...
Nie kupuję
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Kup jeszcze jedno albo ze 4 albo tyle:
" alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
Przecież niedawno kupiłem
Dodano: 12 lat temu
Do DiKej:
Jak widać ja też się nie znam
Dodano: 12 lat temu
Kupuj nowe auto
Dodano: 12 lat temu
ja się podłączam pod baretza, na silniach opla się nie znam więc nie będę Ci mieszał, myślę że z V-powerem, na spokojnie dacie sobie radę;) a jak nie to V-pawer będziesz musiał skoczyć do polski i pomóc koledze z awc;)
pzdr no i powodzenia
Dodano: 12 lat temu
Do adiskorpion7:
W dupie reportaż, jasny gwint, wolałbym żeby auto było sprawne...
Fora przeszukiwałem już, ale chyba zadam konkretne pytanie...
Dodano: 12 lat temu
Do djbisonus:
Faktem jest, że odpalałem auto dosłownie kilkanaście sekund po podpięciu aku...
Nie zaszkodzi spróbować...
Dodano: 12 lat temu
to musisz poszperaqć na jakiś forach opla tigry, ale za to świetny reportaż :)
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Samoadaptacja polega na odłączeniu klemy - na ok 10-30 min. Po czym podpinasz z powrotem i odpalasz auto aż do włączenia się wentylatora na wolnych obrotach
Dodano: 12 lat temu
Czujnik położenia przepustnicy odpada, jak by z nim coś było nie tak to auto by w ogóle nie odpaliło. Może problem leży dalej z tym EGR. Jeśli podłączyłeś wszystko tak jak było to może problem leży gdzie indziej. Ale reset kompa/ samoadaptacje po takich zabiegach trzeba robić bo komp potem może wariować i wywalać błędy. Życzę powodzenia
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power:
A o co chodzi?
Dodano: 12 lat temu
Do michal3281:
Masz na myśli ten gumowy przewód od mapsensora do kolektora?
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: OK, ale przed polecam próbę adaptacji długo to nie potrwa a może rozwiązać problem ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 12 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl