Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Vectra Viki 1.6 » Wysokie obroty na zimnym silniku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Vectra
  • przebieg 226 215 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.6 16V ECOTEC
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7060 razy
Data wydarzenia: 20.05.2012
Wysokie obroty na zimnym silniku
Kategoria: awaria
Witajcie

Mam problem z moją Viki 1.6.( benzyna gaz ) A mianowicie... nieraz bo nie zawsze na zimnym silniku jak ją uruchamiam to obroty podnoszą się do 1500 1600 . Po przejechaniu dosłownie 1 km a na postoju po maksymalnie 3 minutach obroty spadają do 800 900 i tak utrzymują sie przez całą jazdę. Potem jak wyłączę silnik i po krótkim czasie uruchomię go ponownie obroty są normalne tzn. około 900 na biegu jałowym.
Silniczek krokowy jak i przepustnica została wyczyszczona bo były strasznie zabrudzone i... dalej sytuacja się powtarza. Dzisiaj z rana na 15 minut rozłączyłem akumulator i... bez zmian.
Co to może byc ??
Dodano: 12 lat temu
Do radomianin74: namiary już poszły ;)
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: oki dzięki
Dodano: 12 lat temu
Do radomianin74: jestem zadowolony bo chłopina zna sie na tym co robi
Dodano: 12 lat temu
Dzięki wszystkim. MAT86 daj na priv mi namiary na tego mechanika, a Ty jesteś z niego zadowolony, bo ja już w Radomiu tylu mechaników objechałem że książkę można by było napisac i trafiłem dopiero na mechanika w Pionkach z którego jestem zadowolony, ale on jest tak zawalony robotą że terminy ma na miesiąc zajęte
Dodano: 12 lat temu
Zacznijmy od tego, czy było tak od samego początku, czy coś zmieniło się ostatnio?
U mnie w Polo po odpaleniu zimnego silnika obroty są identyczne jak przy zagrzanym silniku (ok. 900 rpm), bo ssanie pracuje do momentu, gdy silnik nie osiągnie 70*C. Z kolei w "Peżoku" na początku obroty oscylują w granicach 1200 obr/min, by po kilkudziesięciu sekundach spaść do ok. 800. ;)
Dodano: 12 lat temu
Całkiem normalne objawy :) też tak mam [up] tylko jak autko się zagrzeje to u mnie spadają do ok 500-600
Dodano: 12 lat temu
Obroty 1500-1600 po odpaleniu to raczej nie normalne [los2] Polecam wymianę czujnika temperatury... Kosz to jakieś 50zł a wymiana 5min Sensor masz po lewej stronie silnika przy obudowie termostatu

Chyba że nie chcesz od razu wymieniać tego czujnika a znasz się trochę na elektryce to miernik w rękę i sprawdzić rezystencje na czujniku
Dodano: 12 lat temu
Wydaje mi się,że to normalne. Zawsze na zimnym silniku obroty są wyższe niż normalnie i to jest jak najbardziej normalne. Najważniejsze,że jak się silnik zagrzeje do normalnej temperatury pracy to opadają do 800-900.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: ja u siebie w mondku blachę robiłem tuż po zakupie, starczyło na 4lata
Dodano: 12 lat temu
Do radomianin: jak będziesz chciał to mam namiary na bdb mechanika-elektryka samochodowego w Radomiu.
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: to jest bardzo prawdopodobne, bo ecu dostaje mylną informację o temp silnika i wzbogaca mieszankę oraz zwiększa obroty. Ale to tylko teoria.
Ja na escorta też nie narzekałem, poza rdzą:(
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: mondeo złe nie było ja mu pisałem o czujniku temp. bo kumpel w vectrze 2.0 miał identyczne objawy i po wymianie czujnika jak ręką odjął
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: 1.6 i 1.8 też były dohc... Ale czy 2.0 był zetec, to nie wiem... Te pierwsze na bank i tam często krokowce siadały...
Ale wracając do Vectry, to najlepiej jak wypowie sie ktoś, kto ma taka samą... i sie okaże... A można podmienić krokowca i wszystko się wyjaśni. Choć ja bym bardziej obstawiał automatyczne ssanie lub jakiś czujnik temp.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: 2.0 16v dohc
Dodano: 12 lat temu
Witam ,u mnie po odpaleniu zimnego silnika obroty trzymaja w ganicach 1200 ,po minucie spadaja do 700-800obr. i tak juz zostaje niezaleznie od temp.powietrza [ zima czy lato]Z kolei ,gdy jest cieply silnik ,po odpaleniu obroty spadaja odrazu do 700. szerokosci
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: Ja u siebie czyściłem 2 razy. Pierwszy gdzieś mam w dzienniku i po kilku dniach jeszcze raz, ale już znacznie dokładniej. W sumie nic się u mnie nie zmieniło, bo i nic się nie działo... A w Fordach, to zawory wolnych obr były newralgicznym miejscem. Zeteca miałeś?
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: pisze ze niby czyścił ale ja w mondeo tyż tak miałem ze po wyczyszczeniu dobrze było przez 2tygodnie a potem znowu to samo i trza było na nowy wymieniać.
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: U mnie nie pamiętam ile jest obr, ale też blisko 1500... A może silniczek krokowy się po prostu zawiesza jakoś... nie mam pojęcia jak w vectrze jest, bo nie rozbierałem.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Z Tego co pamiętam to około 1200 kumplowi na 3 tyś od razu wskakiwało
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: ale na ssaniu by chyba nie miał tak wysokich obrotow??? U mnie w nubie na ssaniu trzyma coś około 1200obr. ale nie 3min
Dodano: 12 lat temu
a jak u Ciebie jest ze ssaniem? Bo chyba to normalne, że po odpaleniu sa wyższe obr. U mnie też tak jest, tyle, że nie rtwa to 3 minuty.
Dodano: 12 lat temu
Wybierz się na komputer i sprawdz jak
tam z czujnikiem temperatury
podającym dane do ECU.
(2pinowy)Może jest walnięty i dla tego
takie obroty.
Najnowsze blogi
Dodano: 22 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 22 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl