Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 » "Wyrwałem chwasta..."







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 140 940 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0 HDi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 11072 razy
Data wydarzenia: 27.10.2013
"Wyrwałem chwasta..."
Kategoria: awaria
Witajcie,

Ostatnio prześladuje mnie pech, bo każda awaria związana niekoniecznie z samochodem zdarza mi się w weekend, kiedy wszyscy fachowcy "świętują".

Z samochodem nie mogło być inaczej... Wczoraj (niedziela) ok. 4km od domu samochód zaczął szarpać i tracić moc. Silnik bez problemu odpalał i chodził na niskich obrotach, ale po dodaniu gazu... No właśnie "ja mu gaz, a on zgasł".;)

Nie ukrywam, że przeżyłem chwile grozy, ponieważ dawno nie miałem awarii na drodze. Zjechałem do krawędzi jezdni i zacząłem telefonować do znajomych mechaników. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że zapchał się EGR. Zachciało się diesla... Jeden z "fachofcuf" powiedział, że EGR'a się nie czyści i trzeba wymienić na nowy - 900zł - dziękuję, miłej niedzieli.

Telefon do znajomego coby pomógł mi dotrzeć samochodem do domu, a przy okazji przywiózł kogoś z kompem do podpięcia.
Młody mechanik podpiął Cytrusa do komputera i wyskoczył błąd EGR. Kasacja nic nie pomogła, więc zaczął się proces sprowadzania paścia do garażu... Nie będę się tutaj rozpisywał na ten temat.

Samochód stanął w garażu i teoretycznie nie jeździł, więc umówiłem się z owym młodym mechanikiem na przeczyszczenie zaworu EGR w poniedziałek rano.

W trakcie prac wyszło, że EGR'a można zaślepić i tak też zrobiliśmy. HDI zagadał!:) Wsiedliśmy więc i odbyliśmy jazdę próbną. No nie to auto...:) Samochód zachowuje się teraz jakby miał kilka koni mechanicznych więcej i wyższy moment obrotowy.:)

Nie ukrywam, że spodobało mi się i planowany chip tuning odchodzi w zapomnienie.;)
Teraz zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Macie podobne doświadczenia? Zaślepiony EGR może powodować jakieś inne awarie?

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2013 18:42:57
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer:
"...taki EGR się chwalił, że się niczego nie boi...";) to dostał za swoje.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77:
Gwoli ścisłości - mam turbo benzynę i nie jestem na co dzień na stacji benzynowej.
Powielanie utartych stereotypów nie rozwija, a wręcz uwstecznia.
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270:
"...z EGRa nie było co zbierać..." ;)
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270:
I tak trzymać
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270: Czyli tak jak ja - kolega chce diesla, wie za co go ceni i jest świadomy że mogą pojawić się wyższe koszty ze względu na awarie.
A egzemplarz widzę godny uwagi.
To cieszy
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270: Ta, nie ma co kombinować, mocy mu wystarczy, dbaj, garażuj, mieniaj oleje, goń wszystkich, żeby trzeali buty i żeby nie rysowali plastikowych progów i będzie jeździł latami.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks:
Raczej nie będę, bo racjonalnie myśląc, to taka moc mi w zupełności wystarcza i chcę ominąć związane z podniesieniem mocy awarie. Chip byłby tutaj jedynie moją zachcianką.
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270: Niewiedza jest czasami bardzo kosztowna. Ja bym na Twoim miejscy nic nie kombinował przy aucie, mam na myśli chipy.
Dodano: 10 lat temu
Do Egontar:
Najgorzej, że takie awarie zdarzają się w weekendy. Ostatnio pokój nam zalało w piątek wieczorem, akurat jak większość fachowców jest już po pracy.
Dobrze, że nie stało się to podczas powrotu ze spotu w ciemnym lesie.;)
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks:
Chciał gość zarobić na niewiedzy, ale nie udało mu się.
Dodano: 10 lat temu
Do -Marek-:
Bardziej chodzi o to, że EGR dostał szansę, której nie wykorzystał, więc... "wyrwałem chwasta";)
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf:
Nie ma się czego wstydzić, też do niedawna myślałem, że EGR dotyczy tylko diesli.;)
U mnie po odpaleniu wyświetla się komunikat wyłączonego "czegoś" (przepraszam za precyzję, ale jeszcze nie rozszyfrowałem co to jest), ale auto jeździ normalnie i komunikat nie powraca w trakcie jazdy.

Na forum jest tyle opinii ile ludzi zarejestrowanych... Możesz się sugerować ich opinią, ale decyzja należy do Ciebie. Proponuję Ci zaślepić dziada, a jak będą problemy to przeczyścić i podepniesz normalnie.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77:
Napisałem, że zachciało się diesla, ale nie miałem na myśli wypominania samemu sobie, że kupiłem coś na co będę narzekał. Wybór był w pełni przemyślany i już w momencie zakupu uświadomiłem sobie, że kiedyś może zepsuć się jakaś część charakterystyczna dla diesla, która nie będzie kosztowała 100-200zł.

W tym wypadku za zaślepienie EGR zapłaciłem 100zł, więc są to śmieszne pieniądze w porównaniu ze scenariuszem zakupu nowego zaworu.

Przy samym poszukiwaniu samochodu szukałem czegoś "pewniejszego" niż landryna od dziadka z Rzeszy i trafiło się auto od pierwszego właściciela z Polskiego salonu. Pełen serwis w ASO Citroena przed zakupem i jestem stosunkowo pewien samochodu i jego stanu technicznego, więc nie myślę go sprzedawać przez taką błahostkę.

Co do momentu obrotowego, to jest nieporównywalny z benzyną i za to lubię ten samochód. Każde wyprzedzanie na trasie nie jest loterią "uda się lub nie uda", a czasami dla przyjemności można przycisnąć mocniej.;)
Dodano: 10 lat temu
No nie ma tragedii. Dzis wszystkie auta sie psują. No przebieg 140 tys. km to nie jest duży, spokojnie auto powinno jeździć do ponad 200 tys. km bez takich awarii.

No a koszty. O ile jest to kwota ok 1000-1500 zł to nic drogiego. No zrozumiałe że na polskie warunki to sporo ale jesli auto kosztuje 30-50 tys. zł to warto wykonać naprawę za takie pieniądze i jeździć dalej.
W końcu pojazd tej klasy nowy w salonie kosztuje lekko 100 tysiaków.
wiec nie spodziewajmy sie naprawa za 200-500 zł bo to nie polonez.

Gdyby Citroen był wart 15 tys zł a naprawy wymagały nakładu ok 4 tys. zł to nie wyglądałoby ciekawie.

Kolega pisze że zachciało sie diesla - no miliony osób nimi jezdża i maja radośc z rozsądnego zużycia paliwa i elastyczności (mnóstwo niutonometrów). a za przyjemność płaci się, w tym wypadku czasami a nie na co dzień na stacji benzynowej jak zaauto zasilane Pb.

Powodzenia
Dodano: 10 lat temu
Ja zaś zastanawiam się ;) jak to w benzynie wygląda. Co jakiś czas nasłuchuję tykania spod maski (ostatnio od tygodnia cisza), koledzy z forum Citroena jednogłośnie niemal wskazują na EGR. Słyszałem też że wór błędów się wysypuje po zaślepieniu, najpierw spróbuję przeczyścić gada. W ogóle to (wstyd się przyznać) spodziewałem się, że EGR dotyczy tylko diesela ;) Ile to człowiek uczy się w ciągu życia :)
Dodano: 10 lat temu
Tym filmikiem sugerujesz, że EGR w Twojej C5 popija alternatywne paliwo ? :)
Dodano: 10 lat temu
NIc Ci nie pomogę i nie podpowiem, bo nie miałem nigdy problemów z EGR
Omijaj z daleka typa, który twierdzi, że takoego zaworu się nie czyści.
Dodano: 10 lat temu
No trochę nie fajnie! Takie niespodzianki i to jeszcze w drodze to nic ciekawego. Współczuję ale też dobrze, że masz gdzie zadzwonić i w razie czego się poradzić! W przeciwnym wypadku byłaby tylko laweta!
Dodano: 10 lat temu
ja zaslepilem w omedze i dostala troche wiecej mocy i spadlo spalanie. Silnik zaczal rowniej pracowac
Dodano: 10 lat temu
Do Qchar:
Przy okazji poproszę Was Panowie o sprawdzenie czy takie zaślepienie jest wytrzymałe, ale to jak się spotkamy.;) Do zobaczenia trzymaj się :)
Dodano: 10 lat temu
No to czekamy :) na pewno już rozmawiałeś z bratem to wiesz co i jak :) dziś coś o tym napomniał . Do zobaczenia [papa]
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
Z samej awarii nie jestem zadowolony, ale z efektu końcowego póki co jestem.
Dodano: 10 lat temu
Grunt to zadowolenie
Dodano: 10 lat temu
Do murphy6:
A co Ty myślałeś, w końcu to Francuz z krwi i kości!;)
Dodano: 10 lat temu
Do aprox:
Zachciało się eksperymentów.;) Nie żałuję i myślę, że nie będę żałował, a w razie "w" pójdzie do żyda i tyle go zobaczę.:)
Dodano: 10 lat temu
Już się zepsuł... ;)
Dodano: 10 lat temu
Benek !!! "Dizel" ??? Ty ??? Człowiek wychowany na etylinie ??? haha... ja miałem raz w życiu "frytkownicę" i więcej nie chcę - only benzynka - a jeśli chodzi o EGR to jest temat rzeka i tak jak piszą chłopaki poniżej jedni zalecają zaślepkę inni nie ale ogólnie EGR to kompletne g.... przysparzające tylko kłopotów
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Żebyś wiedział, że dociętym dnem puszki, ale po innym napoju niż piwo.;) To tymczasowe rozwiązanie, 9 listopada zawitam do Qcharowego ASO i pewnie coś z tym zrobimy.
Dodano: 10 lat temu
Do BENEK1270: Czym zaślepiłeś? Blaszką z puszki po piwie jak niektórzy? Czytałem gdzieś, że niektórzy zaślepiają połowicznie robiąc otwór dziurkaczem do papieru po środku blaszki ale podobno wtedy więcej sadzy się w nim zbiera...
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: W sumie z zaślepianiem EGR są dwie szkoły. Jedni mówią, że lepiej inni, że to szkodzi. Ja w Alfie nie zaślepiałem tylko myłem w benzynie kilka razy. Zawsze było sporo syfu w postaci sadzy i to ona jest główną przyczyną problemu bo przez nią czujnik źle działa. Jak się sumiennie co jakiś czas go czyści to nie powinien się zepsuć. Z drugiej strony zaślepienie też ma sporo plusów. Przypuszczam, że spore znaczenie ma tu producent silnika, a co za tym idzie jego konstrukcja. Jedne znoszą to lepiej, a inne gorzej ale nie będę się wymądrzał bo czytałem o tym kilka lat temu jak kupiłem Alfę i nosiłem się z zamiarem zaślepienia. Niewiele już pamiętam. W każdym razie mechanik, który zajmował się moim autem od razu bez zastanowienia wypalił: Zaślepić i już. Ja jednak tego nie zrobiłem więc widocznie wtedy znalazłem więcej argumentów przeciw, niż za.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl