Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Corsa Opel Corsa B 1.4 Sport (LPG KME Bingo) » wydech polskiej produkcji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Corsa
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1236 razy
Data wydarzenia: 22.04.2011
wydech polskiej produkcji
Kategoria: serwis
Jakiś czas temu musiałem zmienić tłumik końcowy w swojej kosiarce ;) bo stary się "rozleciał i w y p i e r d z i a ł" i zrobiło się bardzo głośno a przecież to nie WRC :D

Na szybko kupiłem tłumik polskiej firmy EDEX - na oko identyczny jak ten fabryczny niemiecki (auto sprowadziłem z niemiec z całym nowym wydechem). Jednak powiedzenie "polak potrafi" tym razem nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Właśnie polak nie potrafi podrobić produktu niemieckiego. Może trochę w tym i mojej winy, że nie poszukałem, nie poczytałem ale poszedłem do sklepu i kupiłem. Nie byłem jakoś szczególnie zdziwiony a na wet mile zaskoczony przystępną ceną. I tu się zaczęły schody. Tłumik miał źle spasowane uchwyty, które nijak nie pasowały do zamontowania. Po zabawie z rurką, podgięciu tego i owego uchwyty wyszły prawie w dobrych miejscach. Oryginalny wydech miał takie blaszki na końcach uchwytów, które zabezpieczały przez zsunięciem się go z gum. Produkt "made in Poland" nie miał czegoś takiego ale nie raz w innych autach montowało się takie wynalazki i było OK. Nie tym razem! Pomijam fakt, że tłumik ma źle wyprofilowaną rurę łączącą go z tłumikiem środkowym i mimo, że wymieniłem też ten środkowy (Ferroz - w porównaniu do EDEXa super jakość) to i tak jest dalej problem z połączeniem ich na tyle wysoko, żeby nie trącało to wszystko o belkę przy obciążeniu. Efekt jest taki, że przy spięciu tłumika końcowego na tyle wysoko żeby nie zawadzał o belkę to brakuje mu długości na uchwyty gumowe. Jeśli ustawić go pośrednio to na podwieszenie jest miejsce ale tłumik zawadza o belkę jeśli na tylnej kanapie ktoś usiądzie lub jest coś ciężkiego w bagażniku jest wiezione. Samo połączenie z gumami bez wspomnianych blaszek zabezpieczających jak w oryginale z Niemiec tez nie jest super jakości bo tłumik potrafi się sam wysunąć z gum podwieszających. Założyć to można bez wchodzenia pod auto na "macanego" ale średnio fajne to jest jeśli trzeba schylać się pod zderzak przynajmniej raz w miesiącu. Reasumując - jeśli kupujesz część zamienną do auta, szczególnie część eksploatacyjną - warto zapytać w sklepie o coś lepszej jakości bo inaczej można się tylko umęczyć a różnica w cenie około 20zł nie jest tego warta. Teraz mam tylko nadzieje, że rdza swoje zrobi i z czystym sumieniem będę mógł o wymienić już na Ferroz lub inny byle nie EDEX.
Ostatnia aktualizacja: 22.04.2011 12:08:13
Dodano: 11 lat temu
Żeby było śmieszniej, tłumik zamontowany w 2011 a teraz mamy koniec 2014 i nic a nic nie chce go ruda zniszczyć :P więc podspawane tu i tam i już się trzyma bez poprawek :)
Dodano: 14 lat temu
No niestety, ale tak wygląda spora część zamienników - niby to samo, a jednak spasować to jest ciężko...
Dodano: 14 lat temu
EDEX to chyba jakiś "Edek" wykówał :-)
Dodano: 14 lat temu
Rzeczywiście, Czasami lepiej kupić coś drożej, niż się później męczyć!
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl