Wpis w blogu auta
Hyundai i20
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1884 razy
Data wydarzenia: 25.01.2012
Wrażenia po 4000 km
Kategoria: obserwacja
Zacznijmy od tego co uważam za zalety:
a. przestrzeń w samochodzie
Jak na pojazd z tego segmentu miejsca jest tu naprawdę sporo. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie ma mowy o ciasnocie przy zachowaniu rozkładu 2+2.
Niemalże 300 litrowy bagażnik jest naprawdę pakowny. Bez problemu wejdą tu cztery wypchane po brzegi plecaki turystyczne o pojemności 65 litrów i zostanie miejsce przynajmniej na jeszcze jeden.
b. silnik
100-konna jednostka dobrze radzi sobie z niewielkim autem. Nie ma problemu przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu - choć jako zasiedziały użytkowniki diesla musiałem przyzwyczaić się do wkręcania silnika na obroty - bo te zdecydowanie mu służą. Z drugiej strony jeśli ktoś chce sugerować się wskazaniami podpowiadającego zmianę begów komputera będzie jechał jak dieslem - 2000 obrotów zmiana, 2000 zmiana....i też tragedii nie będzie
c. spalanie
Codziennie dojeżdżam do pracy przebywając łącznie następujący dystans:
12 km autostrada (140km/h)
6,8 km droga ekspresowa (120 km/h)
8 km droga lokalna (90 km/h)
7 km miasto (50 km/h)
Jadąc z maksymalnymi dozwolonymi prędkościami (spiesząc się) :mrgreen: nigdy nie udało mi się osiągnąć średniego spalania wyższego niż 7,5 ltr/100 km
Jadąc w trybie ekonomicznym gdzie na autostradzie jadę około 110km/h, na ekspresówce 90 km/h , na drodze lokalnej 70 km/h schodzę ze spalaniem do 6.2 litra. Udaje się również zejść poniżej 6 litrów - ale zimą i na zimowych oponach jest to po prostu męczące.
Na długich trasach (powyżej 200 km) jadąc zgodnie z przepisami (+/- 10 km/h) w dwie lub trzy osoby bez problemu spalanie spada do 5.7.
Z ciekawości pokonałem kiedyś odcinek 30 km w trybie mega oszczędnym z prędkością około 70 km/h i średnie spalanie wyniosło 4.2 litra.
d. ergonomia, wnętrze - surowo - rzekłbym nawet nieco spartańsko ale to lubię: wszystko na swoim miejscu bez zbędnych wodotrysków
e. fotele – niby to to takie małe ale o dziwo wygodne – fotel kierowcy z regulacją wysokości pozwala popatrzeć sobie na wszystko z góry
f. zawieszenie – sprężyste, nieco twardawe ale nigdy nie przepadałem za majestatycznym kołysaniem się na drodze
g. układ kierowniczy – daje doskonałe panowanie nad samochodem
h. hamulce – żyleta
Teraz nieco wad:
a. dość kiepska widoczność do tyłu – szczególnie jeśli chcemy parkować „na styk”
b. nieco zbyt nisko świecące światła mijania – choć to może subiektywne odczucie
c. relatywnie długi skok pedału sprzęgła (takie widzi mi się)
d. powyżej 120 km/h w samochodzie robi dość głośno
e. kiepskie fabryczne głośniki – w mojej starej astrze f są zdecydowanie lepsze
f. słabe oświetlenie bagażnika
g. okleina słupków – na razie nie schodzi ale wygląda niezbyt solidnie
h. nadkola dają popalić, każde ziarenko piasku słychać wyraźnie
i. zbyt cicho w kabinie przy niewielkich prędkościach i na światłach, nie wiem czy silnik pracuje
j. zbyt wcześnie odbijająca wajcha kierunkowskazów, kłopotliwe na niektórych rondach
k. irytujące ustawienie klimatyzacji, uruchamiającej się automatycznie przy nawiewie na szyby
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
40
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A teraz ciesz se że masz nieduże auto z porządnym motorem, bo są i takowe co mają 65 koni (straszne)
Co do audio-większość aut ma seryjnie głośniki "z papieru", które mizernie graja, sama ich wymiana poprawi efekt znacząco.
Ja Ci powiem, że negatywy to pierdoły. Najważnieszą rolę pełni bezbłędnie!!!
J
Silnik musi ładnie śmigać, proporcje moc/masa ma bardzo korzystne. Klima u mnie ma identyczne nastawienia ale to zaleta - nieużywana klima szybko się psuje, a nawiewu dość często używamy więc spoko. Jak dla mnie wszystkie wady są do zaakceptowania, a niektóre są typowymi cehcami aut tego segmentu.