Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Bertone » Wołanie o pomoc







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
PK
Wcześniej jeździł: Rover 600, Opel Astra Bertone
  • przebieg 132 470 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.6 i
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1293 razy
Data wydarzenia: 08.02.2011
Wołanie o pomoc
Kategoria: obserwacja
Tym razem wpis będzie dotyczył raczej osobistego pytania do Was niż dzielenia się przeżyciami z życia mojego i Astry. Zanim kupiłem auto, czytałem dużo o spalaniu tego silnika (jest 1,6 litrowy silnik o mocy 75 KM, co zresztą widać w karcie auta). Raporty jasno mówiły, że ten typ silnika pali około 7-8 litrów benzyny, czy to w mieście, czy na trasie, w każdym razie nie przekracza to 10 litrów. Tymczasem ja, po zakupie auta odnotowałem spalanie w wysokości prawie 13,5 litrów na 100 km. Tak jak pisałem wcześniej, trochę gazowałem na początku (nie też jakoś tak, żeby ciągle jeździć dając mu po 4-5 tysięcy obrotów). Jak zobaczyłem, że wskazówka po 80 przejechanych kilometrach z pełnych 50 litrów w baku zeszła o 12,5 litra w dół, to pomyślałem, że coś jest nie tak. Na pełnym baku przejechałem niecałe 300 km, w sumie zostało mi jakieś 9 litrów na rezerwie podczas kolejnego tankowania. Paliwa starczyło mi na tydzień jazdy. Teraz trzymam już ponad tydzień i mam pół baku, więc nie jest źle, zwłaszcza, że przejechane mam już ponad 200 km. Ale wychodzi mniej więcej na to samo, że spalanie oscyluje w granicach 12 litrów. Staram się non-stop zmieniać biegi przy 2-2,5 tysiącach obrotów, ale to nic nie daje. Na początku, od razu po zakupie, wlałem do niego dodatek do benzyny podwyższający liczbę oktanów, czyszczący silnik i zmniejszający zużycie paliwa. Taki dodatek sprawdzał się w Roverze, tutaj nie odczułem zmian. Problem może znajdować się gdzie indziej. Otóż, gdy stoję na czerwonym świetlne lub poprostu, zostawię go na luzie i nie gazuje ani nic, to silnik pracuje równo na 1,5 tysiąca obrotów do nawet 2 tysięcy. Czasami sam, bez żadnej mojej pomocy, wskoczy z 1,5 tysiąca na 2 tysiące podczas stania na "luzie". Sądzę, że nie jest to normalne, bo jakimkolwiek autem jeździłem, to gdy stałem na czerwonym świetlne, to silnik utrzymywał się w granicach 0,8-1,1 tysiąca obrotów na minutę. Tutaj jest ich o wiele za dużo, jak na taki mały silnik 1,6 o mocy 75 KM. Drugi fakt, że coś jest nie tak, to to, że gdy na luzie wdepnę mu gaz, żeby silnik "zaryczał" i następnie puszczę gaz, obroty chwilę utrzymują się np. przy 4 tysiącach obrotów i po sekundzie wolno opadają do tych 1,5-2 tysięcy. Moim zdaniem powinno być tak, jak w każdym aucie, że gdy wciśniemy gaz i go puścimy to obroty momentalnie spadają do tego 1-1,5 tysiąca obrotów i silnik zaczyna chodzić normalnie, a nie, że puszczam gaz, a obroty dopiero po sekundzie załapują, że muszą spaść do normalnej granicy i robią to strasznie powoli. Nie jest to sportowy silnik, ale nawet taka zwykła jednostka nie powinna tak robić jak moja, a tymbardziej spalać prawie 13 litrów benzyny przy spokojnej jeździe czy to po mieście, czy to po trasie. Znajomy powiedział mi, że może trzeba wyregulować gaźnik bądź coś jest z silniczkiem krokowym. Może ktoś z Was będzie znał odpowiedź na mój problem bądź przechodził coś podobnego z Astrą lub innym autem. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam Was!
Dodano: 13 lat temu
Jeszcze jedna sprawa, co może być istotne. W czasie jazdy jest normalnie, ale jak stoje na światłach, na luzie, to po kilku sekundach idzie mi nieco gęsty dym z wydechu. Czasami potrafi zasłonić auto stojące za mną. Jak ruszę to już jest ok.
Dodano: 13 lat temu
Do tabur: sorki za mało precyzyjna wypowiedz- spieszyło mi sie :D
Dodano: 13 lat temu
Do BadMada:
Rozumiem.
Dodano: 13 lat temu
Rozmawiałem dzisiaj telefonicznie ze znajomym mechanikiem z Anglii. Wytłumaczyłem im to samo, co napisałem tutaj i powiedział, że faktycznie warto sprawdzić ten silniczek krokowy. No nic, trzeba będzie się przejechać do warsztatu i to sprawdzić. Dzięki za rady. Jakby się komuś coś jeszcze przypomniało to będę wdzięczny ;)
Dodano: 13 lat temu
Do tabur: olej to inna bajka dlatego dodałem 'PS:' czasem lubi brać szczególnie zimą... tak czy tak wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie Cię czeka...
Dodano: 13 lat temu
Moja poprzednia Asterka też miała takie skoki z obrotami - mechanik pogrzebał przy krokowym i objawy zniknęły.
Dodano: 13 lat temu
Boiroąc pod uwagę problemy z obrotami, to zacznij od przepustnicy i krokowca, a jeśli to nie pomoże to niżej koledzy napisali.
Dodano: 13 lat temu
Do porad moich poprzedników dodaję jeszcze jedną, choć może mniej prawdopodobną: jeśli obroty spadają z opoźnieniem, winę za taki stan rzeczy ponosić może również uszkodzenie w sterowaniu ssaniem. Ale bardziej stawiam na zanieczyszczoną przepustnicę. Z olejem raczej bym tej sytuacji nie łączył.
Dodano: 13 lat temu
Myślę żę to nie jest jakaś poważna usterka Daj autko do dobrego mechaniora i problem powinien zniknąć ;)
Dodano: 13 lat temu
Nigdy Astry nie miałem, ale z całą pewnością mogę Ci powiedzieć, że jest coś nie tak. Obroty masz na pewno zbyt wysokie, co przekłada się na spalanie. Popieram zdania poprzedników, byś przyjrzał się bliżej szczelności układu paliwowego, krokowcowi i lambdzie. Ze swojej strony zalecam też sprawdzenie termostatu. Jak mój nawalił, to miałem spalanie rzędu 13,5 l/100 km. W ogóle mój rekord to 16,5 l/100 km, ale to już całkiem inna historia. ;)
Dodano: 13 lat temu
Do diego44:
Pierwszy trop to zdecydowanie lambda. Od tego koniecznie zacznij sprawdzanie auta. Uszkodzona lambda jest chyba najczęstszą przyczyną dużo za wysokiego spalania.
Dodano: 13 lat temu
Do diego44: Krokowy, lambda, przepustnica, to na początek

P.S. kolesiowi ostatnio mercedes palił 42L/100km
Okazało się że przewód paliwa miał pęknięty i cała komora silnika w ropce pływała[rotfl]
Dodano: 13 lat temu
Może faktycznie powinienem zobaczyć, co z tym olejem, bo zauważyłem jakby małe wycieki na silniku. Być może trzeba będzie kupić nowe uszczelki. Ale myślicie, że to od tego mogło się tak stać, że tyle pali? Bo sami powiedzcie, że to nie jest normalne, zmieniam biegi przy 2-2,5 tysiącach obrotów, jeżdżę 60-70 km/h po mieście (i na obwodnicach), gdzie obroty są plus minus 2 tys obrotów.
Dodano: 13 lat temu
oczywiście - późna już godzina i niektóre komórki poszły już spać :D
Dzięki za wytknięcie błędu - ale plama aż mi wstyd...
Dodano: 13 lat temu
Do BadMada:
No to gratuluje ;) Gdzie upchnąłeś tego potwora i co robisz, że Ci tak mało pali? :D
Zapewne chodziło Ci o silnik 8 zaworowy ;)
Dodano: 13 lat temu
lambda?
Dodano: 13 lat temu
w "auto diagnozie" lub rentgenie" przewinął mi się kiedyś taki wpis - tam poszukaj... prawdopodobnie masz 8 cylindrowy silnik - czyli taki jak mój - jest to prosty silnik i oszczędny ja miałem wyniki 5,5do 6,5 l/100km wiec coś tu nie tak - może ten zastój mu zaszkodził...
PS: kontroluj stan oleju
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl