Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy blademccoy
»
Weekend w górach, testując nowe BMW serii 3 - F30 ;)
Wpis w blogu użytkownika
blademccoy
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 5471 razy
Data wydarzenia: 24.05.2012
Weekend w górach, testując nowe BMW serii 3 - F30 ;)
Kategoria: inne
Jakiś czas temu, brałem udział w premierze nowego modelu BMW serii 3, w zamku Topacz pod Wrocławiem. Na tej premierze wygrałem Voucher na weekend z nowym BMW F30, z którego realizacją wstrzymałem się aż do teraz, z uwagi na to aby warunki pogodowe były idealne na wyjazd autem za miasto na cały weekend

Auto odebrałem w piątek wieczorem, miałem oddać je w poniedziałek rano. Jedyny limit to kilometry - mogłem przejechać 200 km dziennie, co dawało w sumie 600km. Paliwo tankowałem sam więc to nie był żaden problem... tym bardziej że auto pali strasznie mało, ale o tym później

Otrzymałem model 320d, który jest wyposażony w 2-litrowy silnik diesla o mocy 184 KM i momencie obrotowym 380 Nm. Na co dzień nie jeżdżę dieslami, więc musiałem się z początku nieco do niego przyzwyczaić, ale w końcowym rozrachunku byłem z niego bardzo zadowolony. Silnik wyposażony jest w dwie turbiny - jedną niskoobrotową i drugą wysokoobrotową, co zapewnia odpowiednie parametry przyspieszenia już od niskiej prędkości obrotowej.
Auto z zewnątrz jest o wiele bardziej masywne od mojej E46, w środku jest również o wiele bardziej przestronne, ale tutaj się nie dziwię, jako że jest to w końcu sedan, a nie cabrio

Już w pierwszej chwili wrażenie zrobiła na mnie kamera cofania z czujnikiem kąta skrętu, rysująca tor jazdy pojazdu na ekranie, mierząc kąt skrętu kierownicy - do tej pory widziałem jedynie na stałe wyrysowane kreski, które w żaden sposób się nie odkształcały

Jak wiadomo BMW już od paru lat ma swój bardzo rozbudowany I-Drive, którym można zarządzać całym autem, multimediami, nawigacją itd itp. Dla mnie najistotniejsze tutaj było audio, bowiem zawsze męczyło mnie nagrywanie płytek i odtwarzanie tego w seryjnych odtwarzaczach CD... Tutaj nie dość że auto posiadało 2 wejścia AUX, wejście USB, to również odtwarzało muzykę z telefonu poprzez Bluetooth...! ...przypominam że to seryjny sprzęt - zazwyczaj takie funkcje są dostępne w lepszych radiach, a w większości te z Bluetooth obsługują tylko odbieranie rozmów telefonicznych... Tutaj kolejne zaskoczenie - auto pobiera książkę telefoniczną z mojego telefonu i wyświetla ją na wyswietlaczu I-Drive'a, przez co możemy wybrać dowolny numer przy pomocy pokrętła wielofunkcyjnego i wykonać telefon, nie odrywając uwagi od drogi. Na początek te kilka bajerów zrobiło dla mnie wrażenie... jest jeszcze ich mnóstwo, ale możnaby o tym opowiadać bardzo długo

Auto było bardzo dynamiczne, co mnie bardzo miło zaskoczyło - co prawda na niskich obrotach przez jakieś 1-2 sekundy miał zamułę, ale później wyrywał z miejsca jak szalony

Tryb Eco Pro powoduje przelaczenie samochodu w tryb ekonomiczny - najmniejszego zuzycia paliwa. Auto staje sie mulowate, a na wyswietlaczu pojawia sie wskaznik z informacja ile gazu nalezy wciskac zeby jechac jak najbardziej ekonomicznie, oraz ile kilometrow w danej chwili oszczedzamy

Tryb Comfort to standardowy tryb jazdy... zaś po przełączeniu na SPORT auto nagle staje się równie dynamiczne i zrywne jak moje 330Ci, o ile nie bardziej



Auto posiada również funkcję START-STOP, która powoduje wyłączenie silnika, np gdy stajemy w korku lub na światłach, co dodatkowo oszczedza paliwo. Można tą funkcję zawsze wyłączyć po odpaleniu silnika

Przejdźmy jednak do samych odczuć z jazdy, które są chyba najważniejsze


Jakie spalanie? Przy mojej ciężkiej nodze, która zazwyczaj spoczywa równo z poziomem podłogi, spalanie w mieście wynosiło zaledwie około 11 litrów na 100km, zaś średnie spalanie z trasy około 6 litrów oleju napędowego... ponoć gdyby jechać na ECO PRO, spalanie w trasie może zejść do 4l/100km



Póki co wymieniam same plusy... a czy były jakieś minusy? Minusem dla mnie był jeden element, ale nie związany z samym autem, lecz z wyposażeniem - brakowało mi sportowych foteli... o ile na sportowych fotelach w mojej E46 mogę zrobić nawet 500km dziennie bez bólu pleców, w wypadku F30 które miało zwykle fotele po 100-kilkudziesieciu kilometrach odczuwałem już ból... wniosek jest prosty - trzeba kupować to auto ze sportowymi fotelami hehehe

Mógłbym tak pisać jeszcze godzinami, o układzie kierowniczym, o łopatkach do zmiany biegów, o systemie nawigacji, o funkcjach I-Drive, o komunikacji bezprzewodowej, o wykończeniu i oświetleniu wnętrza (które jest po prostu fenomenalne!)... ale to po prostu trzeba zobaczyć i przeżyć samemu

Wiem jedno - następnym moim autem będzie F33 Cabrio


Poniżej zamieszczam kilka fotek z wyjazdu i kilka filmików ze spokojnej jazdy


Moim zdaniem ocena 9/10 (byłoby 10/10 jakby było ///M pod maską

To auto to po prostu POEZJA

Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
nic nie puka nic nie stuka :-) Po podniesieniu parametrów silnika mocy i momentu stał się jeszcze przyjemniejszym w jeździe. A już ma 115 tys.
Ale dzisiaj nie o tym. Dzisiaj o kolejnych ...
10
komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez mrBean_PKS
Cześć!
Po sprzedaży Tundry, jednak brakowało w domu większego auta. Tym bardziej, że ruszyła budowa i czasem może coś trzeba będzie podrzucić na budowę (niekoniecznie m3 płynnego ...
18
komentarzy
Dodano: 17 dni temu, przez mrBean_PKS
Witajcie! :)
Wpis w sumie historyczny, ale dla porządku coś na ten temat napiszę.
Tundra pojechała w zeszłym roku do nowego właściciela.
I to by było na tyle.
Jednak jako ciekawostkę ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Dzięki.
Ps. O zdjęciach to już nawet nie wspominam, bo zrobili to przedmówcy
A te wszystkie bajery w aucie... Pewnie bym nie umiała nim ruszyć
A tak się zastanawiam - system I-Drive wczytał Twoją książkę telefoniczną i już tam została do wglądu kolejnych testujących auto czy wykasowałeś?
Bije na głowę według mnie Audi A4 i mercedesa klasy C
W niskie spalanie aż się wierzyć nie chce - 184 konie i 6-7 litrów średnio to naprawdę rewelacja (wiadomo że trudno takim autem jeździć nie dynamicznie)
Na targach AMI w Lipsku właśnie tym modelem chcę się przejechać najbardziej
Pozazdrościć!
link: http://www.machineryhdr.com/
wiesz ale jeszzcze trzeba umieć "poradzić" sobie z takim zdjęciem by wydobyć z niego to co najpiękniejsze