Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1843 razy
Data wydarzenia: 25.01.2014
VAZ-Porsche 2103
Kategoria: inne
Tak było z Mercedesem 500E (W124), Audi RS2 Avant czy też pamiętającym czasy Fiata poczciwym Seacie Ibiza.
Jednak Niemcy zawsze pragnęli dla siebie przestrzeni na wschodzie.
Stąd w 1975 roku Panu Ernstowi Fuhrmannowi zaświtał pomysł na modyfikację "doskonałej od samego początku" Łady Żiguli - znanej u nas jako 2103/2104 (może to i lepiej).
Viktor Polyakov - ówczesny minister gospodarki ZSSR entuzjastycznie zareagował na taki pomysł współpracy i już tego samego roku podpisano umowę na trzyletnią współpracę Porsche i VAZ.
Pierwsze owoce tego przedsięwzięcia Porsche zaprezentowało już w 1976 roku.
Dziś ten styl wydaje się być nieatrakcyjny, pamiętajmy jednak, że mowa tutaj o drugiej połowie lat 70', a taki "mydelniczkowy" design przyjął się w latach 80'.
Moim zdaniem najwięcej zyskało wnętrze - szczególnie ta kierownica.
Gdzieś już widziałem podobną.
Z technicznego punktu widzenia najwięcej zyskało podwozie Łady, silnika nie modyfikowano ze względu na "specyficzne wymagania radzieckiego kierowcy" - co można rozumieć jako: "silnik musi pracować na wszystkim co się pali".
Niestety z projektu nic nie wyszło, a szkoda, gdyż jako były właściciel "piątki", mógłbym powiedzieć, że miałem "gorsze-porsze".
Mimo wszystko współpraca rosyjskiego VAZa i Porsche nie zakończyła się na tym projekcie, ale o tym w kolejnych blogach.
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2014 05:41:31
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ponad 100KM w klasie B w latach 80' to było coś. VW w tamtych czasach podbną moc wyciągał z silników 2.0
Oczywiście, nie chodziło tutaj o tworzenie wersji RS czy GT3, ale po uprzątnięciu bałaganu pod maską specjaliści z Porsche starali się dodać nieco sportowego ducha.
Natomiast w większości przypadków to raczej były kosmetyczne zmiany, myślę iż bardziej chodziło o marketing.
Miałem okazję jeździć Ibizą I 1.2 i to nie urywało nawet na tle ówczesnych konstrukcji.
Z tego co wiem zamiany w tym silniku były kosmetyczne w porównaniu ze standardową wersją, na pewno dodano wtrysk paliwa, ale wielu producentów wtedy w ten sposób modyfikowało jednostki.
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>https://imageshack.com/i/giemfhj
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152535698690898&set=a.10150138965960898.342498.64968240897&type=1
928 to "prawdziwek" (V8 pod maską) i kiedyś stanie w moim garażu, pomyliło ci się z 924.
Takie pierwsze przymiarki do projektu Cayenne