Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Siena Zielona Strzała
»
Ubywające ciśnienie w oponach i świszcząca antena radiowa
Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1856 razy
Data wydarzenia: 28.11.2011
Ubywające ciśnienie w oponach i świszcząca antena radiowa
Kategoria: obserwacja
Od dłuższego czasu obserwuję stan moich opon, gdyż co jakiś czas wydają się być nienaturalnie sflaczałe oraz pogarszają się własności jezdne i nieco zwiększa się zużycie paliwa. Mając na uwadze fakt, że poprawne, zalecane przez producenta ciśnienie w oponach to 2,1 bara z przodu i 2,0 bara z tyłu podjechałem w piątek na kompresor na Statoil i zacząłem pompowanie. Wynik?
1,3 bara w lewym przednim kole, 1,6 bara w prawym przednim, w obydwu tylnich po 1,7 bara.
Skąd bierze się taka rozbieżność i którędy może uciekać powietrze? Czy takie ubytki (nawet w tylnich kołach, typu 0,3 bara) są normalne czy już powinny raczej niepokoić?
Druga sprawa tyczy się świszczącej niemiłosiernie anteny radia (tego normalnego, nie CB, bo takowego nie posiadam). Z racji, że w aucie nie było fabrycznej anteny ani radia, zamontowana została jakaś najtańsza antena, wydaje mi się, że odpowiedniej długości), jednak od kiedy pamiętam coś mi świszczało podczas jazdy powyżej 70km/h. Dzisiaj się z kolegą Nikname pobawiliśmy w Sherlock'ów i zdemontowaliśmy antenę, tzn wykręciliśmy ją z gwintu i schowaliśmy do auta. Efekt? Jak ręką odjął, jedyny dźwięk podczas jazdy to szum opon i ryk silnika!
Jaka może być tego przyczyna? Za długa antena nieoryginalna, niedopasowanie pod względem długości, zbyt sztywna? Szczerze to nie mam pojęcia, jak wygląda fabryczna, Fiatowska antena radiowa, bo nigdy takowej nie widziałem na aucie. Jakby ktoś miał jakieś info na ten temat to proszę o odpowiedź. Ciężko się jeździ na dłuższych trasach bez radia, a szumy powstające przez obecną antenę powodują ból głowy i frustrację na dłuższą metę.
Jak więc można temu zaradzić?
Pozdrawiam, Thieru.
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2011 09:55:25
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
40
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Trzeba będzie zbierać fundusze na nowe opony, tym razem już dwa ludzkie komplety, i to nowe - wg wulkanizatora co mi naprawiał kapcie to bieżnikowane opony wytrzymują góra 2 sezony - prawda to, czy taki marketing, żeby nowe opony ludzie kupowali?
Niniejszym uznaję obydwa tematy za zakończone, można sprawnie, bezpiecznie i CICHO jechać na spot do Sandomierza
Pozdrawiam
Odnośnie opon, to faktycznie chyba będę musiał wypróbować ten uszczelniacz o którym wspominał Tomaski, ale nie wiem na ile to skuteczne będzie... I tak na wiosnę będę musiał zakupić 2 komplety opon, to wtedy się zobaczy te felgi... Pamiętam, że jakiś czas temu miałem w ten sposób co opisywaliście jedną felgę, bo rant zardzewiał i go smarowali właśnie jakimś czarnym mazidłem, pomogło, ale na krótko...
Co do ciśnienia - może zaworki puszczają?
Koszt ściągania kół i wrzucania w wodę będzie co najmniej dwukrotny, a przy założeniu, że w ślimaczym tempie ucieka to i pewnie niczego nie znajdziecie.