Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia Uprzejmy Wozik » (nie)trzymanie się drogi







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
  • przebieg 120 486 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 TDI
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2432 razy
Data wydarzenia: 13.02.2012
(nie)trzymanie się drogi
Kategoria: obserwacja
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem napisania o przypadłości mojego czerwonego ferrari ;).
Jadąc autostradą samochód jest bardzo niestabilny - zwłaszcza podczas wiatru. Trzeba mocno trzymać kierownicę.
Zastanawia mnie to tym bardziej, że jadąc Oplem Corsą B czuje się zdecydowanie bardziej bezpiecznie.
Zastanawiam się co może polepszyć trzymanie się toru:
1. Planuję oddać go na przegląd, bo kupiłem go przy 107tys teraz ma 121tys i tylko olej w nim wymieniałem. Na tzw. progach zwalniających czuję i słyszę jak amortyzator odbija (takie walenie słychać - nie wiem jak to określić) więc chyba to oznaka umierania tego elementu. Czasem też słyszę skrzypienie :).
2. Wiem, że tego typu przypadłość to niestety wada fabii. Zastanawiam się więc, czy go nie obniżyć albo dać jakieś alufelgi z szerszą oponą. Z tym, że kompletnie się na tym nie znam. Moje obecne opony zimowe (i letnie) to 185/60 R14 myśl że mam wydać 2000zł na alufelgi + nowe opony trochę mnie przeraża.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z jazdą "przed" oraz "po" zmianie na niższy profil?
Czy różnica jest na tyle duża, że warta tych pieniędzy?
Zaznaczam, że zależy mi głównie na tym by samochód trzymał się drogi. To że przy okazji będzie on lepiej wyglądał nawet w 1% nie zaważa na tym czy na to się decydować czy nie :)
Dodano: 12 lat temu
Dzięki wszystkim za pomoc :)
Dodano: 12 lat temu
Ja mam zimówki 185/60 a letnie 195/50 R15 i różnica jest duża przy bocznych wiatrach. Ale na twoim miejscu najpierw bym zajrzał do zawieszenia, drążków, geometrii. Szersze opony = stabilniejsza jazda, ale i wyższe spalanie.
P.S. Czy stalowe felgi czy alu stabilność ta sama.
Dodano: 12 lat temu
szersze opony = większe spalanie, inne parametry dla ABS.
Szersza znaczy też niższy profil procentowo, ale na cm powinien być mniej więcej taki sam, przy takich samych felgach. Po zmianie felg musisz sobie policzyć jakie oponki tam pójdą.
Na jakie chciałbyś zamienić?

'nietrzymanie' razem.
Dodano: 12 lat temu
Do anarchia99: możliwe
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: jak tu czytam że fabia jest dłuższa bo kombi to mi ręce opadają , to Twoja śliczność to już chyba jakiś autobus...
Dodano: 12 lat temu
podstawa to brak luzów tak jak ktoś zresztą już pisał, na stacji kontroli wszystko ładnie powiedzą;) twardsze zawieszenie(jak twardsze to koniecznie musi być obniżone) są potrzebne raczej na zakrętach, choć gleba jakoś tam polepszy sytuację ale odbierze autu praktyczność. nisko profilowa szeroka opona pomoże, ale ja polecam tylko niebojącym się o swoje wnętrzności;) ja przerzuciłem się z 195 na 225 i mam przyczepności pod dostatkiem, boczny wiatr jaki by nie był, mnie nie rusza (choć to w znacznej części za sprawą niskiej budy) ale za to jazda w koleinach to prawdziwy horror, przy większych prędkościach czasem jeden pas ruchu to za mało żeby go utrzymać...
Dodano: 12 lat temu
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym porządek z układem jezdnym(amortyzatory, stabilizator, przednie zawieszenie itp.)
Będzie to tańsze niż zakup kół, a z bocznym wiatrem i tak nie wygrasz. Na własne oczy widziałem tira, który po bocznym podmuchu się przewrócił. Z przyrodą nie wygrasz, a kasa w kieszeni zostanie na Twoje dalsze wojaże.
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem co gorsze - nie trzymanie się drogi, czy nie trzymanie moczu?! [rotfl]

Mówiąc serio, zanim wydasz tyle kasy na niepewną inwestycję poszukaj wśród znajomych kogoś, kto już ujeżdża Fabię z szerszym "laczkiem". ;)
Dodano: 12 lat temu
Do Rjankes: moja 904kg.
Dodano: 12 lat temu
Jak słyszysz walenie i skrzypienie, to niech Ci przejrzą zawieszenie z przodu i układ kierowniczy. Coś z pewnościa umiera. Może to być łożysko amortyzatora, sworznie, tuleje wahacza, końcówki drążków. Daaj sobie spokój z profilami i wymyślaniem. Niech Ci naprawią zawieszenie i będziesz dalej śmigał.
Dodano: 12 lat temu
Do Rjankes: 1180 kg :P
Dodano: 12 lat temu
Odstawię go do serwisu i tak miałem w planach przegląd (ze względu na te stukanie)
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Masa 1200kg
Dodano: 12 lat temu
Te gumy niewiele pomogą. Niestety zawieszenie w fabii jest dosyć miękkie, dlatego tak się to odczuwa. Ja mając porównanie też z Corsą, tylko że C zauważyłem że na szybkich zakrętach Corsa trzyma się zauważalnie lepiej - a przynajmniej tylna oś, w fabii można było odczuć że tył nie trzyma jak powinien. Może to wina długości - w końcu kombii. W niedalekiej przyszłości zamierzam wymienić zawiechę na twardszą, ponoć ma to pomóc :)

Co do latania na autostradzie to akurat tego nie uświadczam, poza tym że auto ściąga mi trochę w lewo przez nie ustawioną geometrię, to przy 180km/h dalej jest dosyć komfortowo (nie licząc głośności w środku)
Dodano: 12 lat temu
stawiam piwo ze amortyzatory oryginalne czyli skonczyly sie 50.000km temu. to na poczatek.
Dodano: 12 lat temu
Sprawdź geometrię przedniego zawieszenia, szczególnie zbieżność oraz czy nie ma luzów w zawieszeniu/ukł. kierowniczym. Luzy na tulejach na wahaczach, mogą psuć Twoje nerwy - mnie też nosiło i zrobiłem kompletny porządek i jest spokój z pływaniem po drodze. Opony 185/55/14 to w moim odczuciu idealny rozmiar dla takiego auta. Ja mam w Escorcie wąskie 155 i zdarza się, że podczas silnego wiatru bocznego, auto ma tendencję do pływania po drodze.
Dodano: 12 lat temu
Żeby sprawdzić co jest z zawieszeniem nie tak najlepiej podjedż na stację kontroli pojazdów, zapłacisz kilkadziesiąt złotych za diagnostykę zawieszenie i wiesz co i jak. W warsztacie (czy to aso czy niezrzeszonym) mogą próbować Cie naciągnąć jak zauważą że nie wiesz co jest grane.

Zależy w jakich warunkach kiepsko się prowadzi, jak jadę swoim te 150km/h a wieje silniejszy wiatr to też trzeba co chwilę korygować tor jazdy, i nawet twarde zawieszenie niewiele tu pomoże - to nie są auta stworzone do takich warunków... A boczny wiatr nie taką furę potrafi zepchnąć z toru jazdy
Dodano: 12 lat temu
Do huri_khan: Stary ma padnięte amory w Neonie. Na dziurach jest huk niesamowity.
Dodano: 12 lat temu
weź pod uwagę, że jeśli założysz szersze koła niż podaje producent to może to spowodować większe/szybsze zużycie amorów i ogólnie elementów zawieszenia, w tym układu kierowniczego, bo po prostu koła będą cięższe
a jeśli chodzi o parametry jezdne, to na równych odcinkach auto będzie bardziej przyczepne, natomiast w koleinach będzie miało tendencję do "latania", takie moje spostrzeżenia z forda fiestyw której miałem opony 185/55 R14, przy fabrycznych 155/70 R13 o ile dobrze pamiętam
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem czy dziwne odgłosy pochodzą z amortyzatorów czy ze stabilizatora.
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: A Twoja też "lata" przy dużych prędkościach? Wydawało mi się, że Fabie mają twardsze zawieszenie od Thalii...?[niewiem]
Dodano: 12 lat temu
Moje doświadczenie? Nie dokładać do auta, jeśli tego nie potrzebuje ono ani ja :P
Dodano: 12 lat temu
U mnie w Reńce to samo, buda "lata" na autostradzie jak złoto, a boczny wiatr potrafi dołożyć swoje... prześwit wysoki, buda lekka, "zawiecha" miękka, to w sumie nie ma się co dziwić... w końcu to auto miejskie.;)

A ile Twoja Fabka waży?
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl