Wpis w blogu auta
Nissan X-Trail
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1862 razy
Data wydarzenia: 26.04.2016
To już trzeci...
Kategoria: inne
Wiadomo Polak lubi pić "czystą", cóż "Japończyk" najwidoczniej też - w czym pomaga mu ... filtr paliwa.
Mały i wcale nie drogi element, szybka wymiana...niby nic ale jej częstotliwość czasmi daje do myślenia. Od momentu zakupu mojego X-a wystarczała profilaktyczna zmiana praktycznie raz na rok...ale w tym roku już nie. Na przełomie 5 miesięcy dziś wymieniony został po raz 3-ci. Pierwszy raz bo auto coś zamulało no i paliwo okazało się nie ciekawe( a tankowane droższe), no zdarza się, potem po 3 miesiącach auto zrobiło niespodziankę i odmówiło palenia-filtr, wtryski... za***/ "nieprzeciętnie zanieczyszczone" dzięki czemu trochę portfel zdrenowało, o czym nawet wspomniałam we wpisach. No i dziś rano auto dało odczuć, że coś tam się dzieje, od razu wymiana filtra i znów spokój, od razu chodzi jak powinno. Niby ok ale na jak długo... do paliwa po poprzedniej wymianie dolewało się specyfiku pomagającego czyścić układ, według zaleceń; od początku tankuje się droższe paliwo, układ czyszczony był jakiś czas temu, nigdy nie jeżdżę na rezerwie. Z drugiej strony auto swoje lata ma, w końcu z 2002 roku, w baku mogło się trochę nazbierać. Podobno też tankując droższe paliwo w starszych autach przyczynia się do "odrywania" syfu nagromadzonego wcześniej-czy napewno... warto szukać innych przyczyn, czy mniej oktanów zafundować lub czyszczenie baku?
Macie podobne doświadczenia?
Ostatnia aktualizacja: 13.11.2016 16:07:11
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bardzo dziękuję za informacje
Jak sytuacja z x-em, nadal ma takie objawy? Powiedz mi czy wiesz coś na temat zaworu/ów SCV, a konkretnie czy był już wymieniany? Xy w dieslu mają z tym problem tak samo jak z rozszczelniającym się intercoolerem. Po prostu trzeba to wymienić po pewnym czasie. Intercoolery najlepiej oddać do spawania. Natomiast zawory SCV, bo o tym tutaj mowa są wadliwe, niestety Nissan ani Denso nigdy się nie przyznało że to wada fabryczna. Objawami kończącego/padniętego zaworu SCV mogą byc: odczuwalny spadek mocy najczęściej do 3-3,5tys. obrotów, cięższe odpalanie - szczególnie zimą, czy nierówna praca silnika. Wymiana filtrów nie pomoże i szkoda tylko pieniążków. Jeżeli masz wersje z przed 2003 roku czyli 114KM to te zawory są 2 czerwony i zielony. 136KM ma już tylko jeden i nie pasuję od 114KM wersji ani odwrotnie. Znajdują się one przy pompie paliwa z tyłu silnika. Dostęp do tego to dramat, najlepiej rozkręcić całe podszybie i wynająć kogoś z gipkimi dłońmi. Mechanikiem nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam. Jeżeli macie w pobliżu ogarnietego mechanika od Nissanów to powinien wiedzieć o co chodzi. Możesz tez poszukać w sieci, pełno jest informacji na temat zaworów SCV w x trailach. Pozdrawiam
P.S. specjalnie założyłem tutaj konto żeby Ci pomóc, bo sam miałem z tym problem i kilka miesięcy szukałem przyczyny, bo nikt nie wiedział o co chodzi. Po wymianie auto jedzie jak powinno do dzisiaj
To Ty musisz chyba tankować w gąsiory 50 litrowe, te od produkcji win, bo w butelki to byś się zamordowała
kiedys widzialem jak gosciu do tira tankował:D troche długo mu to trwało ;D