Wpis w blogu auta
Nissan X-Trail
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1871 razy
Data wydarzenia: 26.04.2016
To już trzeci...
Kategoria: inne
Wiadomo Polak lubi pić "czystą", cóż "Japończyk" najwidoczniej też - w czym pomaga mu ... filtr paliwa.
Mały i wcale nie drogi element, szybka wymiana...niby nic ale jej częstotliwość czasmi daje do myślenia. Od momentu zakupu mojego X-a wystarczała profilaktyczna zmiana praktycznie raz na rok...ale w tym roku już nie. Na przełomie 5 miesięcy dziś wymieniony został po raz 3-ci. Pierwszy raz bo auto coś zamulało no i paliwo okazało się nie ciekawe( a tankowane droższe), no zdarza się, potem po 3 miesiącach auto zrobiło niespodziankę i odmówiło palenia-filtr, wtryski... za***/ "nieprzeciętnie zanieczyszczone" dzięki czemu trochę portfel zdrenowało, o czym nawet wspomniałam we wpisach. No i dziś rano auto dało odczuć, że coś tam się dzieje, od razu wymiana filtra i znów spokój, od razu chodzi jak powinno. Niby ok ale na jak długo... do paliwa po poprzedniej wymianie dolewało się specyfiku pomagającego czyścić układ, według zaleceń; od początku tankuje się droższe paliwo, układ czyszczony był jakiś czas temu, nigdy nie jeżdżę na rezerwie. Z drugiej strony auto swoje lata ma, w końcu z 2002 roku, w baku mogło się trochę nazbierać. Podobno też tankując droższe paliwo w starszych autach przyczynia się do "odrywania" syfu nagromadzonego wcześniej-czy napewno... warto szukać innych przyczyn, czy mniej oktanów zafundować lub czyszczenie baku?
Macie podobne doświadczenia?
Ostatnia aktualizacja: 13.11.2016 16:07:11
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
53
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bardzo dziękuję za informacje
Jak sytuacja z x-em, nadal ma takie objawy? Powiedz mi czy wiesz coś na temat zaworu/ów SCV, a konkretnie czy był już wymieniany? Xy w dieslu mają z tym problem tak samo jak z rozszczelniającym się intercoolerem. Po prostu trzeba to wymienić po pewnym czasie. Intercoolery najlepiej oddać do spawania. Natomiast zawory SCV, bo o tym tutaj mowa są wadliwe, niestety Nissan ani Denso nigdy się nie przyznało że to wada fabryczna. Objawami kończącego/padniętego zaworu SCV mogą byc: odczuwalny spadek mocy najczęściej do 3-3,5tys. obrotów, cięższe odpalanie - szczególnie zimą, czy nierówna praca silnika. Wymiana filtrów nie pomoże i szkoda tylko pieniążków. Jeżeli masz wersje z przed 2003 roku czyli 114KM to te zawory są 2 czerwony i zielony. 136KM ma już tylko jeden i nie pasuję od 114KM wersji ani odwrotnie. Znajdują się one przy pompie paliwa z tyłu silnika. Dostęp do tego to dramat, najlepiej rozkręcić całe podszybie i wynająć kogoś z gipkimi dłońmi. Mechanikiem nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam. Jeżeli macie w pobliżu ogarnietego mechanika od Nissanów to powinien wiedzieć o co chodzi. Możesz tez poszukać w sieci, pełno jest informacji na temat zaworów SCV w x trailach. Pozdrawiam
P.S. specjalnie założyłem tutaj konto żeby Ci pomóc, bo sam miałem z tym problem i kilka miesięcy szukałem przyczyny, bo nikt nie wiedział o co chodzi. Po wymianie auto jedzie jak powinno do dzisiaj
To Ty musisz chyba tankować w gąsiory 50 litrowe, te od produkcji win, bo w butelki to byś się zamordowała
kiedys widzialem jak gosciu do tira tankował:D troche długo mu to trwało ;D