Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 Dark Blur » Termostat i niespodzianka







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
  • przebieg 211 600 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4621 razy
Data wydarzenia: 16.03.2012
Termostat i niespodzianka
Kategoria: serwis
Witam

Mimo, że zima się skończyła, wskazówka temperatury na moim zegarze nie za bardzo chciała przeskoczyć granicę 70 stopni. Nieoczekiwany zastrzyk nie dużej, ale zawsze gotówki, skłonił mnie do zakupu nowego termostatu. W sklepie za termo Vernet zaśpiewali sobie 200 zł. Na Allegro dokładnie taki sam znalazłem za 106 zł a wraz z przesyłką wyszło 120, jest różnica. Do tego zakupiłem płyn do chłodnic Prestone 4 litry i 1 litr koncentratu. Skoro wymieniałem termostat to wypadało też wymienić ciecz chłodzącą. Do układu wchodzi 6,1 litra, ale z doświadczenia wiedziałem że stary płyn w całości nie spłynie i aż tyle nowego nie wejdzie, dlatego kupiłem litr koncentratu.

Nie mając środków w portfelu postawiłem na pomoc fachowca, mojego mechanika, w obawie że może mi się przypadkiem przytrafić coś w stylu zepsutego węża tak jak przy uszczelnianiu pokrywy zaworów. Jak postanowiłem tak też zrobiłem. W piątek po południu podjechałem do mechanika. Najpierw poszedł płyn, jakieś 4 litry. Po zapaleniu auta w celu wypompowania reszty, nic więcej nie poleciało, więc w układzie zostało starego płynu jakieś 2 litry. Potem oczywiście wyjęcie starego termostatu, założenie nowego i napełnienie układu nowym płynem. W sumie bardzo prosta robota, ze wszystkim zeszło jakieś 50 - 60 minut.

Mechanik poradził bym zrobił kilka kilometrów żeby się auto rozgrzało, otworzył termostat i płyn zaliczył pełny obieg po układzie, wtedy można dopiero ostatecznie dolać płynu ile trzeba. Jak się auto zagrzało, przegoniłem go dość ostro. Po powrocie do mechanika i podniesieniu maski dostrzegłem ubryzganą obudowę silnika olejem (ten szary plastik z napisem Alfa Romeo przykrywający silnik od góry) Bardzo mnie to zaciekawiło, skąd ten olej. Było to zaraz obok rury dolotowej prowadzącej z intercoolera do kolektora ssącego. Dodałem gazu patrząc w szparę pomiędzy otwarta maskę a silnik no i wszystko jasne... NIESPODZIANKA... Dziura w rurze, Ładowało powietrze aż (nie)miło... Dodam że nowy termo grzeje auto trochę wolniej i w czasie jazdy wskazówka jest nieco ponad kreską 70 stopni, za to na postoju po zatrzymaniu szybko wzrasta do 90 co przy starym termo było niemożliwe.

Co gorsza miałem okazję zobaczyć jakiej jakości jest powietrze pompowane przez turbinę i niestety nie jest najlepiej, w powietrzu jest sporo oleju, trochę za dużo, a teoretycznie nie powinno oleju w tym powietrzu być wcale. To dowód na to że trzeba w tym roku i to jak najszybciej zając się turbiną. Jak by tego było mało, zawieszenie z przodu też jest u kresu swojej wytrzymałości, wahacze górne już puściły na tulejach całkowicie, dolne są w nie najgorszym stanie ale chciałbym wymienić już całość dla świętego spokoju. Na szczęście turbinę oszczędzam i powinna jeszcze dać radę.

Wracając do dziury w rurze... Nowa to koszt od 180 do 220 zł, za dużo i to dużo za dużo, jak na moje obecne możliwości. Po powrocie do domu otworzyłem maskę, wziąłem do ręki silikon wysokotemperaturowy (pęknięcie poszło wzdłuż) i zakleiłem dziurę. Po wyschnięciu silikonu wszystko starannie okleiłem taśmą izolacyjną. Wiem, tak się nie powinno robić, ale jak się nie ma co się lubi.... Powiem, że metoda dała skutek, auto mniej kopci przy mocnym przyspieszeniu i jest odczuwalnie żwawsze oraz ciszej pracuje, choć nie wiem jaki związek ma do tego cicha czy głośniejsza praca ale widać ma.

W piątek wieczór w dodatku padł mi laptop, kaput... Chyba spaliła się grafika, jak by wszystkiego mało było.

No i czas na kolejna ratę ubezpieczenia, 495 zł, To zapłacę jutro i mam spokój do 18 września.

Najbardziej w tym wszystkim żałuję, że nie mogłem z powodów tych wszystkich zawirowań zjawić się na spocie Tarnowskiej Grupy aWc w Sandomierzu które odbyło się w ten weekend.... Szkoda. Mam tylko nadzieję że się impreza udała i na następnym spocie już będę mógł być,

Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Jaki burżujski ten termostat ;)) ja do Clio za Verneta płaciłem 37 zł :D ale to inna klasa, ważne, że działa ;)
Dodano: 12 lat temu
Nowy na pewno nie zaszkodzi termostacik ja też wymieniałem w bravo też vernet bardziej urozmaicony prosta wymiana ale kosztował 250zł... do benzynki dużo taniej by było po wymianie wskazówka pokazywała dobrze temperaturę :)
Dodano: 12 lat temu
Jak to mówią po Staropolsku:) - jak nie urok to sraczka. Dołączam się do życzenia Pafki. Pozdro
Dodano: 12 lat temu
Ach te nasze auta - fortunę na nie wydajemy. Ale na coś podobno kasiorę wydawać trzeba ;-)

Jak zamierzasz tym autem dłużej jeździć (a wygląda na to, że zamierzasz), to prędzej czy później musisz to wszystko porobić.

Pozostaje życzyć przypływu gotówki, i braku kolejnych niemiłych niespodzianek :-)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: tak jak pisałem, sklep od 180 zł w górę, allegro od 105 w górę. Gdyby sam wkład się wymieniał to pewnie z 30 zł by kosztował, ale w Alfie trzeba cały żeby wszystko działało jak należy
Dodano: 12 lat temu
Aż mi się nie chce wierzyć, że ten "Vernet" taki drogi. Ja cztery lata temu za taki (pasujący do mojego Polo) dałem 34 zł. :P
Dodano: 12 lat temu
no panie, trochu się uzbierało tych usterek :(, no ale tak to już jest ze "staruszkami" ;), szybkiej i mało kosztownej naprawy
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ja nie pamiętam nawet jakiej firmy zakładałem...powodzenia!
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: Tak, myślę że jak skończę szkołę to nie będę już spotów opuszczał z takich powodów :)
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Trzeba auto póki co oszczędzać. Dużo nie jeżdżę, pożyjemy, zobaczymy
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Na forum ostatnio chwalą wahacze Fast. Ostatnio ich jakość znacznie się poprawiła i zaczynają dorównywać Vemie a nawet TRW. Ale to zapewne jak się uda.

Co do wskaźnika temperatury to forumowe opowieści na jego temat uważam za prawdziwe, przekłamuje. Ale cóż, termostat jest nowy i działa, a jak pokazuje wskaźnik... Przyzwyczaiłem się. Węża dolotu i samo turbo wyjmę jak skończę studia i pójdę do jakiejś roboty, dolot i przepustnicę też wtedy wyczyszczę. Dolot u mnie jest strasznie zawalony, ktoś nie dbał o auto, ani nawet o filtry skoro w dolocie jest tyle dziadostwa.
Dodano: 12 lat temu
Trochę słabo z tym gumiakiem. Na jakiś czas pewnie pomoże. Co do oleju w powietrzu z turbiny to już chyba będzie grubsza robota.
Dodano: 12 lat temu
ja wymieniałem sam termostat...trochę przy tym mi zeszło;) Mam założonego firmy EPS i jest podobnie jak u Ciebie- podczas jazdy lekko powyżej 70st (na kompie oznacza to u mnie jakieś niecałe 90st) więc jest ok. Ale u mnie nie zagrzewa się tak jak u Ciebie- na postoju...nie wiem dlaczego. Może i by się zagrzał, ale trzeba by naprawdę długo czekać. Wskazówka dochodzi do 90st (według tego zegarka) tylko jak bardzo dynamicznie przyspieszam z prędkością powyżej 120km/h. Ale i tak 90 nie przekroczy.

Co do rury..trochę lipa. Chyba teraz trafiła na pierwsze miejsce w kolejce do wymiany?

Zawieszenie...u mnie w końcu przestalo skrzypieć:) a jeśli będę jakieś wahacze wymieniał to tylko oryginały. Dosyć dobre ceny mają na autosklep24.pl. filtry tam ostatniom kupiłem...bo dzziś kolejna wymiana oleju..a w planach też zaślepienie/czyszczenie EGRa , kolektora ssącego, przepustnicy...może się uda:)
Dodano: 12 lat temu
Spoty będą jeszcze nie jedne, najważniejsze żeby było czym dojechać! Ma nadzieję, że do nastepnego wszystkie niedomagania twojej Alfy miną!
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: no okay - teraz tego nie zauważysz ale jak pojedziesz w dłuższą trasę to się możesz negatywnie zaskoczyć..
Dodano: 12 lat temu
Do pietrodj: spoko, nic się nie urwie, poza tym wiem co mam i jeżdżę stosownie do tego, ale i to naprawię, mam nadzieje że w niedługim czasie
Dodano: 12 lat temu
Do pietrodj: oleju nie ubywa ale powietrze jest z olejem, jak by nie patrzeć. Zobaczymy
Dodano: 12 lat temu
jak łyka OLEJ *

przepraszam, piszę dzisiaj jak analfabeta..
A jeszcze wracając do wpisu - nie boisz się jeździć na takim sypiącym się zawieszeniu?
Dodano: 12 lat temu
Wszystko przed Tobą jeśli chodzi o spoty ;), a o awarie mam nadzieję, że za Tobą :).
Dodano: 12 lat temu
Współczuję - wiem jak to jest jak już zaczyna się coś sypać w autku / uszkodzisz i chcesz naprawić a tu kasy brak..

Póki co Twoje działanie powinno na jakiś czas problem załatwić.. No ale to NA CHWILĘ. I zostaje jeszcze problem turbo - jak łyka alej to już jest tragicznie moim zdaniem
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
16 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl