Wpis w blogu auta
Citroen C8
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 8253 razy
Data wydarzenia: 01.05.2017
Święto Pracy uczczone
Kategoria: awaria
Wymieniłem wszystkie spalone żarówki sztuk 4.
Na pierwszy ogień poszła prawa tylna pozycyjka. Typ żarówki R5W. Wymiana trochę trudniejsza niż w astrze f kombi ale i tak do wykonania samemu a nie w serwisie. Klosz plastikowy przykręcony do karoserii w trzech miejscach (patrz zdjęcia od 1 do 4). Spalona była tylna pozycyjka (druga od góry w kloszu). Jest jeszcze jedna pozycyjka razem ze stopem (trzecia od góry). Po odkręceniu odciągamy klosz od auta i przekręcamy lekko w lewo mocowanie żarówki (patrz zdjęcia 5 i 6). Wyjmujemy spaloną, wkładamy nową. Resztę czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności i gotowe (patrz zdjęcie 7).
Kolejna do wymiany była ta o której już pisałem czyli jedna z trzech podświetlających bagażnik (patrz zdjęcie 8 i 9). http://www.autowcentrum.pl/blog/post/kilka-kolejnych-plusow-dodatnich,34731/
Typ żarówki W5W. Już ją ktoś nieumiejętnie próbował chyba wymieniać bo plastikowa oprawka jest już popękana co może zauważycie na zdjęciu nr 8. Wymiana prosta. Lekko podważamy śrubokrętem klosz z jednej strony i ewentualnie pomagamy sobie wypychając go palcem od wewnątrz. Wyciągamy spaloną żarówkę i wsuwamy nową. Delikatnie wciskamy na miejsce popękany klosz z nową żarówką. I świeci (patrz zdjęcie 10 i 11).
Na koniec już po rozgrzaniu się i zahartowaniu dłoni do wymiany poszły przednie lewe mijania (typ żarówki H7) i pozycyjna (W5W). Nie jest tam aż tak ciasno. Głowę można wcisnąć żeby zajrzeć, oblukać i potem po omacku próbować. Ogólnie dojście nie jest złe. Klosz zaślepiony dwoma deklami. Pod mniejszym dostęp do żarówek od świateł drogowych i przeciwmgłowych a pod większym dostęp do pozycyjnych i mijania (patrz zdjęcia 12 i 13). Kierunkowskaz ma osobne gniazdo nie uchwycone na zdjęciach. Odkręcamy większy dekiel. I zaglądamy lub robimy zdjęcie. Mocowanie standardowe. Zdejmujemy wtyczkę zasilającą, zwalniamy blokadę, wyjmujemy spaloną żarówkę wkładamy nową, zakładamy blokadę i wciskamy wtyczkę (patrz zdjęcia od 14 do 18).
I na koniec chyba najtrudniejsza do wymiany żarówka w tym kloszu – pozycyjna. Dobrze że mam dosyć małe dłonie to się udało. Oczywiście nie bez zadrapań ale się udało. Trzeba wygiąć dłoń w nienaturalny sposób złapać za wtyczkę z kablami i wyciągnąć ją razem z żarówką z gniazda. Potem już z górki wyciągamy spaloną wkładamy nową i potem znowu gimnastyka z włożeniem całości w gniazdo w kloszu (patrz zdjęcie nr 19).
Całość z przerwami trwała około 1h. Jak na pierwszy raz w tym aucie to moim zdaniem nieźle.
Pozdrowienia dla wytrwałych
Ostatnia aktualizacja: 02.05.2017 08:59:49
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ja jeździłem do elektryka samochodowego, który miał dłonie jak u dziecka, a na dodatek znał na pamięć budowę lampy, a i tak odkręcał jakieś plastiki.
Jak jeszcze w domu była Cytryna to tylko raz próbowałem sam wymienić żarówki z przodu i to był ten ostatni. W zasadzie chyba lepszym byłoby wymontowanie reflektorów. Za jednym z nich była zamontowana pompa od ABS-u która skutecznie eliminowała moje wielkie łapy.
Jak już wymieniałem, to parami - często bywa, że jak wymienisz jedną, to za moment szlak trafia drugą.