Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 919 razy
Data wydarzenia: 10.10.2015
Subiektywna ocena po 15 000 kilometrów
Kategoria: obserwacja
Myślę, że czas na krótkie podsumowanie moich obserwacji - może przyda się komuś rozważającemu zakup takiego auta.
Po pierwsze muszę powiedzieć, że jest to pierwsze auto z dieslem, które akceptuje. Co więcej jest to auto, którym ciągle się zachwycam i podziwiam.
Plusy:
- niesamowita przyczepność (przy oponach 205R16) - w połączeniu z zawieszeniem M daje akceptowalny komfort i sportowe prowadzenie
- wspaniałe fotele (podparcie boczne, podparcie ud) - również mówię o tzw. Sportsitze
- spalanie miejskie 7.2-7.5 litra
spalanie na trasie 5.5 litra
autostradowe 6.5 litra
- płaska podłoga bagażnika, dużo miejsca po złożeniu foteli
- kulturalna praca silnika diesla (warto szukać najnowszych wersji ze 184KM)
- skrzynia biegów pracuje dobrze w trybie sport i w trybie zwykłym (jest dynamiczna lub komfortowa, nigdy nie chce się jej manualnie 'poprawiać')
- idealny rozkład masy między osiami
- cisza przy jezdie autostradowej
- intuicyjna nawigacja/bluetooth/radio
- automatyczna praca wycieraczek, automatyczny obieg zamknięty - małe rzeczy a cieszą jak dobrze działają
- wydajna klimatyzacja i grzanie (grzanie CAŁYCH foteli a nie tylko kawałka)
Minusy:
- brak cupholderów jest niewybaczalny
- bardzo twardy podłokietnik
Ogólnie, jeśli ktoś nie wie co kupić - a chce coś praktycznego i zarazem dającego radość z jady - to radzę od razu szukać BMW i odpuścić sobie VW, Audi czy Alfy... Żałuję, że wcześniej nie znalazłem tej marki i kierowałem się stereotypami o 'dresowozach' Jak pokazuje praktyka - nie było warto!
P.S. Zdjęcie przez ten cały czas zrobiłem chyba tylko jedno... Dlaczego? Bo jakoś chyba za bardzo lubię jeździć tym autem :D
Ostatnia aktualizacja: 13.02.2016 19:55:01
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
13
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Kolega potwierdził moje obawy co do DSG. Mnie wydaje sie że jakby to trafnie okreslic "ślizga sie sprzęgło" co oczywiście nie następuje bo o tym nie ma mowy ale jak wciskam gaz w podłogę, nie ma odejmowania przy zmianie biegu to jest pół sekundy na zmianę i jakby wskazówka obrotomierza idzie w górę w tym czasie a po zmianie sprzęgło nie łapie i nie czuć płynnego wyrywania do przodu. Jakby taki poslizg, coś w rodzaju myślenia skrzyni.
Wole manuala, wciskam sprzęgło, zmieniam bieg i ten czas pozwala aby wszystko działało płynnie
Skrzynia nie jest swusprzęgłowa w F30 ale są dwie opcje - steptronic i sport step tronic. Z tego co udało mi się ustalić z rozmowy ze sprzedawcą w Frankfurcie, to te dwie skrzynie mają nie tylko zmiany kosmetyczne (+ łopatki) ale też różne oprogramowanie w ECU zarówno dla trybu sport jak i normalnego! Więc jeśli skrzynia Ci nie podeszła - to może był to ten gorszy model?
A DSG miałem aż 4 różne w roznch autach - Fabia RS 2009, Golf GTi 2008, Audi A3 2004, Passat CC 2011. Każda się gubiła w mieście, każda szarpała, każdą musiałem poprawiać łopatkami. Na torze skrzynia z Golfa zachowywala sie tak absurdalnie w trybie sport (redukcje w zakręcie?) że musiałem przejść na łopatki, co i tak niewiele dało, bo niemal czułem jak cierpi przy każdej zmianie biegu. Nie twierdze, że nie jest szybka - moim zdaniem problem tkwi w jej sterowaniu. Inżynierowie sostali misje 'szybkość' więc działa dobrze tylko przy normalnym zachowaniu kierowcy (przyspieszanie-hamowanie). Gdy kierowca wykona przyspieszanie, hamowanie, przyspieszanie skrzynia nastawia się najpierw na szybkie zmiany w góre, potem na redukcje zapinając niższy bieg, a gdy dostanie sygnał o konieczności kolejnego przyspieszania zastanawia się czy nie zrzucić o jeszcze jeden, ale brak jej 'wolnego' sprzęgła
A co nie tak z DSG. Mnie ta skrzynia jest obojetna, bmka F30ma chyba tez dwusprzegłowa?
Co do automatów - nie wyobrażam sobie już życia z manualem. Codzienne korki w mieście, walka ze zmianami biegów i sprzęgłem... Nie, to już nie dla mnie. Zdecydowanie jednak nie podobała mi się skrzynia DSG, 'klasyczny' automat wypada moim zdaniem dużo lepiej.
Co do miejsca w środku - racja, jest na poziomie kompaktu. Dopiero w serii 5 jest więcej miejsca, ale też wymiary zewnętrzne są bardziej nieporęczne. Jako ciekawostkę powiem, że moim zdaniem najgorzej wypada pod tym względem Alfa 159 i Lexus... Tam naprawdę jest się wciśniętym w deskę. Moim zdaniem BMW 3-ka to taki idealny kompromis między miejskim użytkowaniem, a trasą (szczególnie, gdy trzeba zabrać bagaż).
Co do F30 - jeździłem i nie doznałem pozytywnego szoku. Auto wydaje się nowocześniejsze, jednak drażniła mnie pozycja nawigacji i kilka innych irytujących szczegółów.
Tez uwazam BMW za super auto ale jezdzac najnowsza wersja nieco sie zrazilem.
Ja nie lubie automatów. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu przeciaga i nie przyspiesza rowno.
Czlowiek w tym aucie jest nieco sformatowany, deska okala kierowce, auto nie jest nic wieksze niz kompakt
Reszte w moim ostatnim z blogow o jezdzie probnej.
Chce jeszcze potestowac manualabo ta F30 podoba mi sie nieziemsko