Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1139 razy
Data wydarzenia: 15.11.2014
Sto kilometrów za 20 pln...
Kategoria: podróż
Weryfikacja przy dystrybutorze też wypadła nieźle, komputer pokazał 8,5 a bezlitosna matematyka 8,43.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

P.S. Ciekawy przypadek jest jak przybywa oleju;p;p jak w większości diesli z DPF
http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-czy-przejmowac-sie-przebiegiem-ile-przejedzie-silnik,nId,1395064
Niemniej turbo nie musi być pójściem na łatwiznę. Przykład 2.4 vtec a moje 2.0T. Choćby ta Honda była tańsza o połowę, to tej szlifierki bym nie wziął. Ani to ciche, ani elastyczne i kiedy w 2.0T nie muszę zmieniać biegu, to w Hondzie jestem zmuszony.
Ferrari ? Silniki te mają słuszną pojemność i nie potrzebują w moim mniemaniu turbiny.
Ciekawe czy można stworzyć dobrego diesla bez turbiny dla limuzyny?
A co do pójścia na łatwiznę to nawet bym się z tym zgodził, przed downsizingiem, każda marka kombinowała na swój sposób, pierw zmienne fazy rozrządu, twin-sparki, twin-porty, comprexy, Saab miał nawet opracowany motor o zmiennym stopniu sprężania... a teraz "turbo" staje się panaceum na wszystko ;/ Już tylko Mazda prowadzi jakiś rozwój, słuszny ze stopniem sprężania, Fiat wymyślił multiair, wywalił przepustnice i stanął w miejscu.
Turbo benziny miały swój czas w latach 80 i 90 kiedy turbiło się już i tak mocne silniki 2.0 jak chociażby Lancia Delta albo japońskie B4 turbo ... Teraz sensownym t-doładowanym silnikiem było 1750 takie jak w AR159, było bo nie ma AR159.
Poza tym trzeba rozróżnić jeszcze jedną ważną kwestię, czy dana t-benzyna ma wtrysk bezpośredni czy pośredni, jeżeli ten drugi to wieszanie psów jest bezcelowe, bo akurat taki motor będzie i trwały i niewrażliwy na kiepskie paliwo a najważniejsze, że będzie miał solidnego kopa.
Dobrze by było gdyby to klient mógł sam zdecydować czy chce 120 konne 1.6 czy 120 konne 1.2 turbo tak samo jak R4 2.0t czy R5/6 3.0, no ale w dzisiejszym konsumpcyjno-kapitalistycznym świecie to już jest bezpowrotnie stracone.
Kurcze chyba zmienię avatara;D
Generalnie, nadmierne obciążanie na zimnym każdego silnika jest dla niego szybką drogą do poważnego remontu.
Poza tym turbiny to oszustwo i właśnie zabijają F1 od tego sezonu. F1 jest w agonii i nie zanosi się na to, że cokolwiek to zmieni i ją uratuje.
Z resztą, luźne pasowanie to przecież początek motoryzacji, prawie wszystkie silniki SV i OHV przed II wś były wykonane w tej technologi i duże przebiegi nie były im obce. No ale jak się chce mieć stopień sprężania 8,9,10 i więcej to i nie ma miejsca na takie pasowanie.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/25-tysi-minelo-i-jeden-rok-26913