Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1145 razy
Data wydarzenia: 15.11.2014
Sto kilometrów za 20 pln...
Kategoria: podróż
Weryfikacja przy dystrybutorze też wypadła nieźle, komputer pokazał 8,5 a bezlitosna matematyka 8,43.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

P.S. Ciekawy przypadek jest jak przybywa oleju;p;p jak w większości diesli z DPF
http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-czy-przejmowac-sie-przebiegiem-ile-przejedzie-silnik,nId,1395064
Niemniej turbo nie musi być pójściem na łatwiznę. Przykład 2.4 vtec a moje 2.0T. Choćby ta Honda była tańsza o połowę, to tej szlifierki bym nie wziął. Ani to ciche, ani elastyczne i kiedy w 2.0T nie muszę zmieniać biegu, to w Hondzie jestem zmuszony.
Ferrari ? Silniki te mają słuszną pojemność i nie potrzebują w moim mniemaniu turbiny.
Ciekawe czy można stworzyć dobrego diesla bez turbiny dla limuzyny?
A co do pójścia na łatwiznę to nawet bym się z tym zgodził, przed downsizingiem, każda marka kombinowała na swój sposób, pierw zmienne fazy rozrządu, twin-sparki, twin-porty, comprexy, Saab miał nawet opracowany motor o zmiennym stopniu sprężania... a teraz "turbo" staje się panaceum na wszystko ;/ Już tylko Mazda prowadzi jakiś rozwój, słuszny ze stopniem sprężania, Fiat wymyślił multiair, wywalił przepustnice i stanął w miejscu.
Turbo benziny miały swój czas w latach 80 i 90 kiedy turbiło się już i tak mocne silniki 2.0 jak chociażby Lancia Delta albo japońskie B4 turbo ... Teraz sensownym t-doładowanym silnikiem było 1750 takie jak w AR159, było bo nie ma AR159.
Poza tym trzeba rozróżnić jeszcze jedną ważną kwestię, czy dana t-benzyna ma wtrysk bezpośredni czy pośredni, jeżeli ten drugi to wieszanie psów jest bezcelowe, bo akurat taki motor będzie i trwały i niewrażliwy na kiepskie paliwo a najważniejsze, że będzie miał solidnego kopa.
Dobrze by było gdyby to klient mógł sam zdecydować czy chce 120 konne 1.6 czy 120 konne 1.2 turbo tak samo jak R4 2.0t czy R5/6 3.0, no ale w dzisiejszym konsumpcyjno-kapitalistycznym świecie to już jest bezpowrotnie stracone.
Kurcze chyba zmienię avatara;D
Generalnie, nadmierne obciążanie na zimnym każdego silnika jest dla niego szybką drogą do poważnego remontu.
Poza tym turbiny to oszustwo i właśnie zabijają F1 od tego sezonu. F1 jest w agonii i nie zanosi się na to, że cokolwiek to zmieni i ją uratuje.
Z resztą, luźne pasowanie to przecież początek motoryzacji, prawie wszystkie silniki SV i OHV przed II wś były wykonane w tej technologi i duże przebiegi nie były im obce. No ale jak się chce mieć stopień sprężania 8,9,10 i więcej to i nie ma miejsca na takie pasowanie.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/25-tysi-minelo-i-jeden-rok-26913