Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1199 razy
Data wydarzenia: 18.06.2014
Średnie spalanie na trasie Wrocław - Mieroszów
Kategoria: podróż
- 20 km miasto - prędkość przelotowa 50-60 km/h;
- 152 km - drogi krajowe, średnia prędkość 80-100 km/h oraz wioski - prędkość 40-50 km/h;
- 5 km - autostrada A4/S8 - prędkość - 130-150 km/h;
Jazda przepisowa, średnie spalanie wskazane przez komputer pokładowy to 5,0l/100 km (pojawiło się nawet 4,9l/100km).
Normalnie stateczny ojciec, ale nie byłem zawalidrogą
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Te auta wg. mnie to jedne z nielicznych obecnie na rynku wykonane tak by były trwałe i się nie sypały.
Co do hybryd ja miałem okazję przejechać się tylko Lexusem i byłem pod wrażeniem. Nie jestem fanem bezstopniowych skrzyń biegów, ale zniósłbym takową w imię oszczędności i bezawaryjności.
Nie mówię ,że źle ale się nie zachwyciłem na tyle żeby pokochać ten samochód
Gdybym miał teraz wybierać to brałbym nową Mazdę 3 1.5 PB lub 2.0 PB
Jak dla mnie coś pięknego
Nie wiem czy da się jeszcze u nas kupić jakiś model bez dwumasy/dpf'u/zmiennej geometrii i innych rewelacyjnych wynalazków
Koszty części bardziej zależą od modelu auta niż od tego czy to benzyna czy diesel.
Koszt wymiany sprzęgła np. w takim CRDI to około 1300 zł w ASO. Nie sądzę by koszt w wersji benzynowej był znacząco niższy.
Koszt zakupu też wcale nie jest wyższy niż wersji benzynowych, często nawet jest niższy ze względu na nagonkę na diesle i utrwalenie pewnych stereotypów o wysokich kosztach utrzymania, które dotyczą głównie nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych.
Dla mnie rownież spalanie w trasie na poziomie 8-9 litrów jest nie do zaakceptowania, to był tylko taki bardzo czarny scenariusz
A na dieslu , oczywiście według mojej opini to szanse na jakieś tam oszczędności ma tylko pierwszy właściciel i to jeżeli dużo jeździ. Potem wiadomo, wtryski , dwumasa ze sprzęgłem , turbo, ze o wyższej kwocie zakupu, i droższych przeglądach nie wspomnę.
I nagle okazuje się że w ostatecznym rozrachunku benzyna może być tańsza w eksploatacji niż diesel.
Jeżeli już ktoś szuka prawdziwych oszczędności to niestety ale tylko prosty silnik PB i LPG
Chyba sam nie wierze w to co napisałem
ludzie przyzwyczajeni do diesli raczej montują gaz jeśli już przyjdzie im jeździć benzyną. Dla mnie spalanie w trasie na poziomie 8-9 litrów jest nie do zaakceptowania w okresie wiosna-jesień. To strata kilkuset złotych miesięcznie, które można wydać znacznie lepiej niż na benzynę.
Może jakbym zarabiał z 50 razy więcej niż teraz to nie robiło by mi to różnicy. Choć i tak nie jestem pewien .
Nawet biorąc pod uwagę, że pewnie to było wg. komputera pokładowego, który w tych autach jest sporym optymistą.
Mnie udawało się takowe uzyskać w wersji ecodynamics (4,4-4,5 L/100 wg. komputera czyli ok 5 w rzeczywistości, 6 biegowa skrzynia).
Zawsze mnie to bawi jak słyszę ludzi którzy mają diesle i narzekają że 5 litrów w trasie to dużo ! Szok i oburzenie
Po przesiadce do benzyny to by chyba zawału dostali :D
I też zawalidrogami nie byliśmy
Tak więc można znacznie niżej, jak pisali poprzednicy