Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1349 razy
Data wydarzenia: 18.06.2014
Średnie spalanie na trasie Wrocław - Mieroszów
Kategoria: podróż
- 20 km miasto - prędkość przelotowa 50-60 km/h;
- 152 km - drogi krajowe, średnia prędkość 80-100 km/h oraz wioski - prędkość 40-50 km/h;
- 5 km - autostrada A4/S8 - prędkość - 130-150 km/h;
Jazda przepisowa, średnie spalanie wskazane przez komputer pokładowy to 5,0l/100 km (pojawiło się nawet 4,9l/100km).
Normalnie stateczny ojciec, ale nie byłem zawalidrogą
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Te auta wg. mnie to jedne z nielicznych obecnie na rynku wykonane tak by były trwałe i się nie sypały.
Co do hybryd ja miałem okazję przejechać się tylko Lexusem i byłem pod wrażeniem. Nie jestem fanem bezstopniowych skrzyń biegów, ale zniósłbym takową w imię oszczędności i bezawaryjności.
Nie mówię ,że źle ale się nie zachwyciłem na tyle żeby pokochać ten samochód
Gdybym miał teraz wybierać to brałbym nową Mazdę 3 1.5 PB lub 2.0 PB
Jak dla mnie coś pięknego
Nie wiem czy da się jeszcze u nas kupić jakiś model bez dwumasy/dpf'u/zmiennej geometrii i innych rewelacyjnych wynalazków
Koszty części bardziej zależą od modelu auta niż od tego czy to benzyna czy diesel.
Koszt wymiany sprzęgła np. w takim CRDI to około 1300 zł w ASO. Nie sądzę by koszt w wersji benzynowej był znacząco niższy.
Koszt zakupu też wcale nie jest wyższy niż wersji benzynowych, często nawet jest niższy ze względu na nagonkę na diesle i utrwalenie pewnych stereotypów o wysokich kosztach utrzymania, które dotyczą głównie nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych.
Dla mnie rownież spalanie w trasie na poziomie 8-9 litrów jest nie do zaakceptowania, to był tylko taki bardzo czarny scenariusz
A na dieslu , oczywiście według mojej opini to szanse na jakieś tam oszczędności ma tylko pierwszy właściciel i to jeżeli dużo jeździ. Potem wiadomo, wtryski , dwumasa ze sprzęgłem , turbo, ze o wyższej kwocie zakupu, i droższych przeglądach nie wspomnę.
I nagle okazuje się że w ostatecznym rozrachunku benzyna może być tańsza w eksploatacji niż diesel.
Jeżeli już ktoś szuka prawdziwych oszczędności to niestety ale tylko prosty silnik PB i LPG
Chyba sam nie wierze w to co napisałem
ludzie przyzwyczajeni do diesli raczej montują gaz jeśli już przyjdzie im jeździć benzyną. Dla mnie spalanie w trasie na poziomie 8-9 litrów jest nie do zaakceptowania w okresie wiosna-jesień. To strata kilkuset złotych miesięcznie, które można wydać znacznie lepiej niż na benzynę.
Może jakbym zarabiał z 50 razy więcej niż teraz to nie robiło by mi to różnicy. Choć i tak nie jestem pewien
Nawet biorąc pod uwagę, że pewnie to było wg. komputera pokładowego, który w tych autach jest sporym optymistą.
Mnie udawało się takowe uzyskać w wersji ecodynamics (4,4-4,5 L/100 wg. komputera czyli ok 5 w rzeczywistości, 6 biegowa skrzynia).
Zawsze mnie to bawi jak słyszę ludzi którzy mają diesle i narzekają że 5 litrów w trasie to dużo ! Szok i oburzenie
Po przesiadce do benzyny to by chyba zawału dostali :D
I też zawalidrogami nie byliśmy
Tak więc można znacznie niżej, jak pisali poprzednicy