Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 991 razy
Data wydarzenia: 29.08.2011
Spalanie w mieście
Kategoria: inne
Dzięki mojemu zaśnięciu
A teraz obserwacje wskazań komputera w mieście. Kilka dni temu spędziłem sporo czasu w korkach. Krótkoterminowa średnia wzrosła w ciągu niedługiego czasu do 9-10 l/100km. Trochę mnie to zaczęło niepokoić. Następnego dnia w korku znowu pobawiłem się "komputerem". Jadąc na drugim biegu (bez naciskania gazu) spalanie (chwilowe) z włączoną klimą wyniosło 10-11l, a bez klimy - 8-9l. Podczas jednostajnej jazdy na pierwszym biegu zużycie oczywiście odpowiednio wzrosło (do kilkunastu litrów).
Oczywiście wyniki moich obserwacji nie są zaskoczeniem, ale mogą być wskazówką, że czasem (szczególnie w upał) lepiej wybrać nieco dłuższą drogę aby uniknąć korków. Tylko co zrobić jeśli na wszystkich drogach "równoległych" są korki...
Drugi wniosek. Spalanie w mieście zależy od wielu czynników, a w szczególności od warunków drogowych. Ten sam Golf, czy Maluch, na tej samej trasie raz spali 6l a innym razem 11l. Pojęcie "spalanie w mieście" jest bardzo nieprecyzyjne.
Ciekawe ile można by zaoszczędzić paliwa w pojeździe z systemem Idle-Stop&Go - z automatycznym wyłączaniem/załączaniem silnika. Kiedyś interesowałem się KIA VENGA. Producent oferował taki system, ale zastanawiałem się, czy inwestycja zwróci się po przebiegu np. 100tys km?
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
49
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Nie jestem przekonany czy częste gaszenie silnika ma wpływ tylko na rozrusznik bo zanim silnik zostanie uruchomiony ciśnienie w układzie smarowania spada przez co wzrosnąć może zużycie słabo smarowanych elementów silnika.
Ja osobiście nie pałam uczuciem do start&stop. Jeszcze jeden elektroniczny fidrygałek, który może raz się sprawdzać, a innym drażnić - zwłaszcza zimą, że się nie uaktywnia dla ocalenia napięcia w "aku". No i po co oglądać jeszcze jeden typ zapalonej kontroli, gdy coś się schrzani?
Do mamlecz: Stąd jestem zwolennikiem jeżdżenia benzynowcowcem po mieście.
Do grzesio70: Niestety, ale jesteś w błędzie. Technologia budowy i zasad eksploatacji turbiny jest identyczna dla aut francuskich i niemieckich. Znam dwóch posiadaczy VW, którzy na własnej skórze przerabiali już temat uszkodzonego turbo.
P.S. Jakoś nie mam zaufania do tego systemu Start&Stop. Zapewne oszczędza nieco paliwa, ale jak to się odbije na żywotności silnika, zwłaszcza Diesla?