Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo Szybki duży i czarny » Śmierć Common-raili







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
  • przebieg 205 000 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2009
  • silnik 2.0 TDCi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2471 razy
Data wydarzenia: 15.05.2013
Śmierć Common-raili
Kategoria: awaria
Zastanawiałem się kiedy mnie ta naprawa dopadnie i się doczekałem :-)
Początkowe objawy to przy gwałtownym przyśpieszaniu silnik szarpał, wskakiwał w tryb awaryjny lub gasnął.
Po ok 2 tyg takich objawów któregoś dnia już nie odpalił.
Próba przelewowa ujawniła że wtryski są padnięte większość paliwa dają na przelew.
Żeby mieć pewność przyczyny rozciąłem filtr paliwa i tak jak przypuszczałem znalazłem tam mnóstwo błyszczących opiłków z pompy wtryskowej.
Koszt naprawy
Regeneracja pompy 1500zł
Regeneracja wtrysków 2000zł
Czyszczenie układu paliwowego wymiana filtra paliwa uszczelek kolektora demontaż i montaż pompy 700zł
Przy okazji usunięcie rdzy i konserwacja wnęki pod zbiornikiem paliwa we własnym zakresie.
Całkowity koszt naprawy ok.4500zł... Masakra

Ogólnie ten rok jest dość kosztowny doliczając regeneracje pompy wspomagania kierownicy 500zł i wymianę tarcz i klocków przednich 350zł. koszty przekroczyły już 5000zł

Ale nie ma się co dziwić 200 000 w obecnych dieslach to niestety duże wydatki.
Tak myślałem nad sprzedażą ale teraz mi znowu szkoda tyle kasy wsadzone pasowało by trochę pojeździć, tym bardziej że z drogich rzeczy do wymiany została tylko dwumasa która na razie o sobie nie przypomina...
Poza tym ilość rzeczy które są w nim dopieszczone po swojemu i rdza pod kontrolą skłania do nierozstawania się z tym egzemplarzem...
Ostatnia aktualizacja: 15.08.2013 15:58:43
Dodano: 10 lat temu
Do Roberto77b: Czyli bez koncówek które tylko czysciłeś Zgadzam się kodowanie nie jest potrzebne. U mnie takie samo zuzycie jest choc maksymalnie wyciąga o 25 km wiecej
Dodano: 10 lat temu
Do damien_r: Witam u nas w Mysłowicach jest diesel serwis, tam mi wymienili zaworki i przeczyścili końcówki wtrysków zaworki oryginał. Kodowania nie było potrzeby robić...śmiga bez problemu ok 3000km nie przelewają zużycie ok 6-8 max prędkość 210 Pozdrawiam.
Dodano: 10 lat temu
Witam
Chciałem zapytać czy wszystkie wtryski zregenerowałeś za 2000 zł ???? Przerabiałem temat i wiem że za tą cene to ledwo oryginalne częsci zakupisz do wtrysków czyli końcówki i zaworki ( DELPHI) Jezeli doliczyć do tego kodowanie to koszt wyszedłby duzo wiekszy No chyba że sam wymieniłeś częsci we wtryskach i sam zamontowałeś. Dużo szukałem i dużo czytałem na ten temat bo niestety koszt nie mały i problem z wtryskami w mondeo dosc powrzechny wiec wiem ze za 2000 zł za 4 wtryski to nie jest profesjonalna regeneracja wtryskow tej marki bo nie wiele firm ma stoły do regeneracji DELPHI Fak taki że wiele osób samemu wymieniało podzespoły wtrysków i śmiga dalej i okazuje sie że nie taki diabeł straszny jak go malują. Ja jednak zdecydowałem się na profesjonalna regenerację bo niestety juz wiele razy chciałem zaoszczędzić i mi nie wyszło . Co do ceny pompy zgodze się w 100 % W Turbo-Tec-u w Jaworznie i w diesel bosh Adamczyk w piekarach zaspiewali podobną choc w Adamczyku 100 zł wiecej ale podobne ceny Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
TDCI zawsze było obarczone ryzykiem ale teraz po władowaniu takiej kasy będziesz się cieszył przez dłuższy czas więc nie ma sensu sprzedawać. No, może że turbo wyzionie ducha i zacznie stukać dwumas, czego nie życzę.
Dodano: 10 lat temu
Ano życie panie kolego, tak to już jest te silniki są wysokie ryzyka:( , rzeczywiście na ten moment szkoda pozbywac się autka w którym tyle jest zrobione, Pozdro:)
Dodano: 10 lat temu
Do SoulfirE: dobrze by było bo na prawdę jest teraz "mocno doinwestowany" :-)
Dodano: 10 lat temu
Ogromne koszty, sam wiem o tym dość dobrze, bo miałem w volvie 2.0 diesla 136km tego co montują w fordach. W pół roku włożyłem w to auto 6 tys po czym je sprzedałem, bo przyszłość wcale nie zapowiadała się ciekawsza. Mimo wszystko nie zraziłem się i obecnie jeżdżę kolejnym common railem, który już od dłuższego czasu chodzi ładnie i nie zapowiadają się żadne koszty.

Trzymam kciuki, żeby już więcej nic mu nie dolegało i po takim serwisie dał trochę odetchnąć portfelowi.
Dodano: 10 lat temu
Do wer1207: To samo dotyczy "w dizlu" i "w kombi". Masakra jakaś.
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: No to ładnie. Nie zazdroszczę. No ale każdy kto ma Diesel'a wie jakie wymiany nad nim wiszą więc można to przewidzieć i ująć w budżecie ;-)
Dodano: 10 lat temu
Diesle są dla ludzi bogatych.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Na pewno trochę przyczyniłem się do końca sprzęgła w poniedziałek jadąc do Łodzi i stojąc w korkach ruszając z "trójki" mając tylko 3i4 wkładka gumowa trzymająca dźwignię zmiany biegów pękła znalazłem jakoś 3 i 4 bieg.
Wracając w Sulejowie do warsztatu wstawiłem go i zeszło im ze ściągnięciem tej 35 gumka i 300zł robocizna zdarł ze mnie gość bo widział że mi się spieszy a i tak wróciłem na 21 do domu wyjeżdżając o 3:30 rano.
Zależy kiedy mi to padnie ale dostęp jest fajny widziałem ją ostatnio i nieźle jeszcze wygląda chyba że będę miał nawał roboty to zostanie mi tylko magik...
Dodano: 10 lat temu
Do Roberto77b: Za mało po "tyłku" dostawał ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Ja tam jeżdżę różnie czasem spokojnie czasem na maxa wiec nie powinno być problemu, nie wiem dlaczego tyle nagaru było...
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: Robótka czeka Cię konkretna bo i sprzęgło pewnie od razu itd. Ja w mojej Alfie tego uniknąłem. Za to dwa razy droższą półoś wymieniałem. Jak nie kijem go to pałką ;-) Sam będziesz robił czy majstrowi oddasz?
Dodano: 10 lat temu
Do Roberto77b: Jak dwumasa wyjdzie to od razu też wymieniaj sprzęgło, bo inaczej się nie opłaca ze względu na koszt robocizny. Z resztą każdy mechanik Ci to powie. Niektórzy przy okazji wymieniają też łożysko oporowe, czy jak tam ono się nazywa.
Dodano: 10 lat temu
Do Roberto77b: "Włoski serwis" to klasyczne przegonienie auta na granicy odcięcia przez jakiś czas żeby wszystkie syfy przepaliły się w wysokiej temperaturze. Dlatego nazywa się "włoski", bo to Włosi w serwisach takie porady swoim klientów jako pierwsi dawali: "Przegonić mocno, a jak objaw nie ustąpi to wrócić". Niby nic ale np. w mojej Alfie to pomagało. Jak często mi się zaczynały błędy w komputerze pojawiać to "heya na otro" i później był spokój. Jak się spokojnie jeździ Diesel'em to trzeba mu co jakiś czas coś takiego zafundować dla zdrowia. Nikt Ci o tym nie mówił?
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: V6 2,5 W benzynie też są kosztowne tylko koszty są rozłożone w ratach na stacji benzynowej :-) a kosztowne awarie tez się mogą zdarzyć...Teraz po szkodzie jestem mądry i po prostu jak go kupiłem przy 160 trzeba było zrobić regeneracje pompy wtryskowej 1500zł max i by prawdopodobnie uniknął tego.Tą pompę powinno się traktować jak rozrząd do wymiany lub regeneracji po 150tyś żeby nie zanieczyszczała całego układu paliwowego.
Silnik ten nie ma paska tylko jest łańcuch bezobsługowy wiec można było tą pompę zrobić zamiast rozrządu...Ale Polak mądry dopiero mądry po szkodzie :-)
Dodano: 10 lat temu
Jak byś jeździł V6 2,5 w benzynie to by było taniej.....
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Nie wiadomo jak z tym sprzęgłem w 2009 był sprowadzony miał 160 przejechane wydaje mi się że Niemcy nie robili dwumasy, zobaczymy :-) A co to jest "włoski serwis"?
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Ok już poprawiłem nie wiedziałem że to tak razi...:-)
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: "Dwumasa" nawet nie wymawiaj tego słowa na portalu gdzie ja jestem. Wiem że i mnie to czeka w T4 bo zostaje na dłużej ale po 327tys. nie daje jak na razie oznak że chce się skończyć.
Od wielu już słyszałem że w T4 miedzy 300-400tys. Dwumasa gwarantowana oby ich słowa w g*wno się zamieniły...
Dodano: 10 lat temu
Sporo Cię to kosztowało! Ciekawe jak będzie ze sprzęgłem i dwumasą jeszcze, bo jeżeli do tej pory nie były wymieniane to i ten koszt pewnie niedługo Cię czeka. Myślę, że za max. 50 000 km. Takiego nagaru by nie było gdybyś co jakiś czas zrobił mu "włoski serwis" we własnym zakresie, a sprzedawać to teraz przez jakiś czas Ci się go nie opłaca. Masz spokój na jakiś czas [up]
Dodano: 10 lat temu
Silnik jest dobry tylko osprzęt do dupy, a zwłaszcza w 2.0tdci (w każdym piśmie motoryzacyjnym na niego jadą). Czasy nieśmiertelnych klekotów mineły, a kto takiego ma w dobrym stanie to za chiny nie sprzeda(no chyba że nie ma co z kasą robić).
Dodano: 10 lat temu
Kasy poszło jak lodu, teraz kolejne 200 tys. śmigać.
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: 'tyś' - walka z wiatrakami :)
Dodano: 10 lat temu
Dość kłopotliwy i kosztowny jest ten silnik...
Dodano: 10 lat temu
Wydatek spory, szczególnie że i auto nie jest nówką.

Przynajmniej będziesz miał teraz pewność co jest zrobione.

p.s.

skończcie z tym - tyś - przecież nie pisze się tyśąc
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl