Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo S60 Zadyszka » Serwisowanie DPF itd







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo S60
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1973 razy
Data wydarzenia: 29.03.2015
Serwisowanie DPF itd
Kategoria: serwis
Czas na maly update w Volvo mojego przyjaciela.
Po trzech latach bezproblemowej jazdy w Volvo zaczal niedomagac DPF.
Krotkie dojazdy do pracy odbily sie szybko na jego kondycji.
Kilkukrotne zapalenie sie kontrlki filtra, wzrastajacy niepokojaco od czasu do czasu poziom oleju czy zwiekszone zuzycie paliwa o okolo 20% przyspieszyly decyzje o radykalnym pozbyciu sie wspomnianego DPFu.
Podobnie jak ja z moimi wtryskami w Volvo kolega udal sie do Tomka w Eccles.
DPF zostal usuniety. Przyznam szczerze , ze dawno nie widzialem tak zapchanego.
Volvo przeszlo remap na 215 km (silniki Euro 4 daja sie mapowac do 250 km) co daje sie odczuc podczas jazdy. Nie ma problemu by zerwac przyczepnosc na trzecim biegu.
Po wycieciu DPFu podobnie jak w moim Volvo przystapilismy do czyszczenia ukladu dolotowego. Z rury intercoolera oraz zaworu EGR udalo sie wygrzebac okolo szklanki nagaru. Zawor recyrkulacji zspalin byl tak zapchany przez fakt iz DPF nie pracowal poprawnie ze glowna iglica nie byla w stanie sie ruszac.
Auto dostalo rowniez komplet tarcz z klockami na przod i nowe klocki hamulcowe na tyl jako, ze stare czasy swietnosci mialy juz za soba i zdarzalo sie ze sie lekko blokowaly. Cylinderki hamulcow dostaly nowe oringi, tak na wszelki wypadek 
Dzis zostanie wymieniony rozrzad. Stary rozrzad ma najechane dopiero ok 45 tys km ale minelo 6 lat. Nie majac pewnosci jakiej marki zostal uzyty zamiennik 6 lat temu postanowilismy dmuchac na zimne. Zalozony zostanie pasek Gates’a, rolki , napinacz i pompa to orginaly z Volvo, jako ze udalo sie je kupic po dobrych cenach.
Calosci serwisu dopelnily dwie nowe opony na tyl Nexen N’priz 4S. Jedna z opon na tyle miala juz 8 lat i byla bardziej plastikowa niz gumowa a druga miala przeciecie siegajace kordu na scianie bocznej co kwalifikowalo ja do mandatu i punktow karnych (w UK).
Na jesien zostana dokupione dwie nastepne opony na przod, jako ze te powoli zblizaja sie ku koncowi swego zywota.
Troszke sie tego uzbieralo ale i tak niezle na 3 lata bezproblemowego uzytkowania auta.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 13:51:30
Dodano: 9 lat temu
Do travert: "sadzomiotacz spędzony gnojowka" - dobre dobre podoba mi sie. Swoja droga to powinno się znaleźć w normie euro 7:)
Dodano: 9 lat temu
Reasumując - to nie DPF jest przyczyną problemu ale masakryczne głupia i szkodliwa polityka która wypromowała sadzomiotacze pędzone gnojówką - paliwem szatana na najbardziej popularne zasilanie aut ostatnich lat.

Jeśli jeździmy w wiekszości po mieście to powinno sie kupowac TYLKO benzyne/hybryde lub elektryka ;)

Co do samego DPF to sam wynalazek jako taki jest niegłupi - dzięki temu da się już teraz jechać bez problemu za autobusem czy cieżarowką bez uczucia że ktos wpieprzył nas w sam srodek komory gazowej ;)

W osobowkach tez dpf jest ok dopóki działa czyli do ok 150tys km - potem nawet niewielka awaria ukladu zasilania jak wtryski, turbo (szczegolnie zaciecie zmiennej geometrii), przeplywomierz, EGR sterowanie kolektora powoduje ze lawinowo degraduje sie sprawnosc DPF ...

I jescze jak do tego doda sie katastofalnie niski poziom elementarnej kultury technicznej (czyszczenie DPF myjka, srodkiem z kominka itp) to juz mozemy sobie wyobrazic co jezdzi po drogach i nas truje :(

Aha - bardzo latwo Polizei w Germanii sprawdza brak DPF - wystarczy zobaczyc koncowke tlumika - jak jest DPF to jest szara/biala - a jak nie ma od razu jest okopcona .... mandacik 1000€ szybko uczy na nowo ekologii ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Bullet_: a ja słucham nieambitnej muzy,jeżdże w dresach i mam wyjebane na wszystko
Dodano: 9 lat temu
Do belial: milo słyszeć, ze klucze są solidne. Mój koleżka ma taki komplet juz kilka ładnych lat i jeszcze żadna rzecz z kompletu nie uszkodziła się, sam kilka razy pożyczałem od niego i przetestowałem je osobiście takze wiem ze są konkretne
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Na ebay'u znajdziesz cataclean'a pare "groszy" taniej niz w Halfordsie. Ostatnio widziałem go nawet w GSF
Dodano: 9 lat temu
Do kstilger: Musze spróbować tego haldfordsa. Przy kijance kilka lat wstecz przerobilem wszystko do momentu jak użyłem 'injector correction' ( jest opisany w Saxo) . W składzie miał właśnie 2-butoxyethylen. Od tamtej pory tym się radzę.
Dodano: 9 lat temu
2-Butoxyethyl czy Cataclean z Halfordsa albo Motul Diesel System Clean robią robotę!
Dodano: 9 lat temu
Do Bullet_: No a jeszcze wyjaśnię dlaczego porównałem Mazdę 3 do Lanosa. Tapicerka boczna drzwi to taki sam odlew w jednym kolorze jak w Lanosie. Jednak jakość plastików jest inna, chociaz w maździe nie powala to lanos to twarde i rysujące się i niestety najgorsze z możliwych-tandeta. Takie są fakty.
Dodano: 9 lat temu
Do Bullet_: Akurat miałem lanosa ale to było najgorsze auto w moim życiu. Jak sie przesiada z gorszego to pasuje ale jak z golfa czy Vectry bądz Passata to porażka.

Zachwalałem bo rewelacyjnie utrzymany egzemplarz:

Plusy:
- miał 13 lat a nie rdzewiał jak ople bo ocynk
- silnik 100 koni to wielka moc na takie lekkie auto
- w LPG oszczędne, wewnatrz przestronniejsze od wielu aut klasy Fiesty
- niska cena zakupu i koszty utrzymania
- auto trwałe, zawieszenie również, wiele wytrzymuje mimo że to "budżetówka"

Minusy:
- miękkie zawieszenie, pomimo wymiany sprężyn tył siedział nawet nieobciążony
- w środku rzy 120 km/h hałas niemiłosierny, a co dopiero szybciej
- przy prędkościach autostradowych miękkie zawieszenie i auto pływało po drodze


A rzeczywiście Golfy 2 i 3 to pojazdy osób słuchających disco polo i techno, fanów dyskotek i remiz wiejskich. Tak sie przyjęło mówić.

Ja nie robię w aucie wiejskiego tuningu i nie słucham nie ambitnej muzyki.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Nie podoba mi się, bardzo mi się nie podoba twoje porównanie Lanosa, jako do największego g*wna świata.
Od ponad roku po Warszawie w każdej możliwej porze wożę ludzi i złego słowa o tym aucie nie powiem, prowadzi się dobrze, jest ekonomiczne, na dynamika nie ma co narzekać. Może być całkiem wygodne, jako proste auto łatwo w nim wprowadzać różnego typu personalizację.
Zdecydowanie wolę Lanosa, niż Golfa. Bo to jest dresowóz, ludzi słuchających tak bardzo ambitnej muzyki jak techno i hip-hop i tak głośno, że pół miasta musi to słyszeć.
Dodano: 9 lat temu
Do lukash5598: Co tam będziemy rozprawiać o jakimś pospolitym VAG'u. Napisz lepiej jak się Celica sprawuje :-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Jeżdżę ostatnio rocznym Tiguanem często i muszę stwierdzić, że o ile z przodu obicie jest w miarę miękkie a uchwyt do otwierania drzwi jest z plastiku który całkiem dobrze "udaje" aluminium, o tyle boczek z tyłu to jakaś masakra, cyrk i jawna kpina. Przetopili chyba najgorszy plastik jaki mieli pod ręką, wlali w formy i puścili do salonów. W nocy tylko wygląda dobrze i to dopóki się nie dotknie. VW to żaden wyznacznik, bo klepie budżetówki jak każda inna marka. Co do dizajnu to rzecz względna, oczywiście każdemu może się podobać co innego.
Dodano: 9 lat temu
A ja mam i nie narzekam! :)
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: NIe ma jak benzynka, ale Alfy tłuczecie tylko w dieslu! ;)
Dodano: 9 lat temu
w chwili obecnej już to nastąpiło co jeszcze kilka lat temu jawiło się jako fantasty-nowoczesnych diesli używanych się nie kupuje-bo to nie ma sensu-albo nowy na 150-200 tysi albo wcale-jak używka tylko benzynka.jeszcze ten od volvo z tamtego okresu nie jest zły-ale im młodsze tym kuźwa gorzej i dotyczy to każdej marki.Po prstu kupno używanego diesla np.3-4 letniego z jakims tam większym przebiegiem ok 200 tysi mija się z celem bo jak doliczy się koszty napraw to wyjdzie w przeliczeniu na paliwo ze pali 25 l/100
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: O tak :) mamy to na co dzień :( nie ma jak benzynka :)
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: Kto jak kto ale ty wiesz tu najlepiej z czym to się je
Dodano: 9 lat temu
Witam :) znajomy widok [kac] miasto i krótkie odcinki swoje robią :(
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Mazdę również możesz sobie zamówić w dwutonowej wersji kolorystycznej.
Kieszeń również znajduje się w japończyku.
Przewagi w "dizajnie" też trudno się dopatrzyć.
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Chciałeś pewnie dodać "dzisiejsze auto" tylko zapomniałeś ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Jeżeli mam być szery do dla mnie ten boczek z Golfa wygląda 3x gorzej od tego z Mazdy. Ma też widoczny otwór na wkręt mocujący, a w Mazdzie jest ukryty, lepiej się Japończycy przyłożyli, zrobili więcej gładkich powierzchni, a w Golfie wszystko jest ostre i kanciaste jak w starym dobrym Tygrysie z II Wojny Światowej. Może jest to wszystko dobrze spasowane i wykonane ale w kwestii "dizajnu" to Niemcy nie są żadną wyrocznią. Nie mają o tym zielonego pojęcia. Ten ich boczek jest po prostu brzydki, paskudny i nudny. Ble! Oczywiście to tylko moje subiektywne zdanie.
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: W tym cała nadzieja ale to nie po mojemu tak oszukiwać że podbijać niesprawne auto. No to byłoby 101% sprawne ;)

No ale chyba jak wytnę to przywrócenie taki sam koszt i nie wiem czy sie da.
Dodano: 9 lat temu
Wybaczcie odskok od tamatu. Ale sprawdzałem jak sie wklejają zdjecia. Komentarz do porównania zbedny.

Szkoda tej mazdy bo moze i skusiłbym sie...
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: To nie znasz żadnego diagnosty?. Faktycznie styl A 80
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: później mazda może się chwalić ze model powstał w 100% z odzysku. Butelki PET i żelazny złom. Zresztą jak wszyscy inni.
Dodano: 9 lat temu
Do manieklublin: ja osobiście leje 2 butyxoetylen. Jednak robię to na swoją odpowiedzialność. Środek ten jest rozpuszczalnikiem używanym w niektorych cleanerach do wtryskow w dużej proporcji. Ja kupuję czysty i leje w proporcji 10% do paliwa. Działa jak złoto.
Dodano: 9 lat temu
Mazda - najnowsza trójka

" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://www.fotosik.pl

jak lata 80-te, jednolity czarny plastik ala daewoo lanos, brak kieszeni w drzwiach i ozdobników

Najnowszy Golf 7

" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://www.fotosik.pl

Wygląd godny audi, elegancki i materiały zróznicowane, ciepły grafit zamiast czerni
Dodano: 9 lat temu
Do LisTruck: tak jest w każdym zaturbionym dieslu z bądź bez dpfu. Z naciskiem , że w tych z kiepsko pracującym dpfem jest tego więcej. Każdemu radziłbym od czasu do czasu rozebrać dolot.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP:oleje long life to następny wymysł by szybko zabić auto
Dodano: 9 lat temu
Co jak co ale syfu to tam było ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl