Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa A
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 957 razy
Data wydarzenia: 06.12.2015
Serwis
Kategoria: serwis
Obie sondy do wymiany, a i termostat nie był bez zarzutu.
Już nie szarpie.
MarcinGP
Dodano: 10 lat temu
Do werner_beinhart: Tanio nie jest ale względnie do wytrzymania. Bez dramatu
werner_beinhart
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: 800 zł z robocizna.
rekord5
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Tak jak pisałem wcześniej nie jestem specjalistą,ostatnia usterka objawiała się tym że obie sondy "stały" po wymianie pierwsza zaczęła falować a druga też pokazuje zmienne tylko w o wiele mniejszej częstotliwości.Raz jest prosta potem skacze do góry lub w dół i znowu prosta,tak na przemian,katalizator jest nowy choć tylko zamiennik, a check zapala się kilkadziesiąt kilometrów po wykasowaniu i zawsze jest błąd 0172,zbyt bogata mieszanka.Mimo to auto dobrze jeżdzi i chyba trzeba się do tej lampki przyzwyczaić,w Passacie zresztą też pali się cały czas i wykasowanie pomaga na krótko,pozatym auto jeżdzi bez zastrzeżeń.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Druga sonda powinna stać w okolicy 0,8V, a jeżeli zaczyna falować, oznacza to tylko, że katalizator zaczyna zużywać się. W momencie gdy druga sonda faluje tak samo jak pierwsza, to katalizator jest uszkodzony, a system OBD na tej podstawie zgłasza błąd katalizatora i wyświetla check. Falowanie pierwszej sondy też nie jest przypadkowe, gdyż katalizator do poprawnej pracy wymaga raz mieszanki bogatej, a raz ubogiej.
rekord5
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Nie jestem specjalistą jednak wydaje mi się że po podłączeniu i odpowiednim skonfigurowaniu urządzenia diagnostycznego wykres pracy sondy powinien pokazywać skokowo zmieniające się wartości .
MarcinGP
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Tak właśnie było u kolegi. Na wszystkich "przepływkach" falowały mu obroty. Dopiero jak w końcu się wkurzył i pojechał do ASO Alfy czyli FIAT i oni dali swoją, oryginalną część oraz zresetowali ustawienia w komputerze tak aby się od nowa "nauczył" to wszystko się uspokoiło.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: A jak powinna pracować sonda za katalizatorem?
rekord5
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Niektóre silniki nie tolerują zamienników,nawet tych najlepszych,tak jest w Mondeo z przewodami zapłonowymi,kilkukrotnie wymieniane na coraz to droższe a i tak trzeba je dokładnie ułożyć bo "błyskają" gdy znajdą się w pobliżu metalowych elementów silnika.
MarcinGP
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Jak się ma szczęście, bo nowe potrafią już świrować tak jak i przepływomierze. Kolega ze cztery sztuki "przepływki" wymienił zanim trafił na taką, która działała prawidłowo (w AR156 1.8TS 144KM).
rekord5
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Z sondami jest najczęściej tak że raz jest dobrze raz żle,czasami można z tym długo jeżdzić,im starsze auto tym lepiej chociaż na nawalającej sondzie nawet Omega z 97-roku dostawała bzika.Tu mamy ośmioletnie auto więc silnik mógł od razu przeskoczyć w tryb awaryjny i wtedy już po "ptokach" koszt zależy od ceny zakupu (zależy gdzie kupiona i jakiej firmy,zniżki,rabaty itp..) oraz pazerności mechanika,ja zapłaciłem 60% ceny z katalogu IC, montaż i diagnostyka za tzw.piwo.
rekord5
Dodano: 10 lat temu
Do damian88max: Przerabiałem to przed niespełna tygodniem w Mondeo,zwykle jest tak że jak nawali ta przed kat-em wtedy żle pracuje a właściwie nie pracuje i ta druga.Po wymianie wadliwej wszystko wróciło do normy,ta za katalizatorem również dobrze pracuje,by to odkryć trzeba mieć tylko dobrego mechanika,najlepiej kolegę któremu nie zależy by nas oskubać.
MarcinGP
Dodano: 10 lat temu
Do damian88max: Jedna mogła wcześniej, a jak walnęła druga to już całkiem szajby dostał...
damian88max
Dodano: 10 lat temu
ale ze obie naraz nawaliły?
MarcinGP
Dodano: 10 lat temu
Drogo za dwie sondy i termostat?
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
