Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Klasa S Nowa s-ka » Samoczynne przełączanie gazu na benzynę







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa S
  • przebieg 127 150 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2013
  • silnik 5.5 V8 (500)
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 7001 razy
Data wydarzenia: 15.11.2013
Samoczynne przełączanie gazu na benzynę
Kategoria: serwis
Strzałeczka!

Postanowiłem wpisać tu opis usterki, ponieważ nigdzie nie mogłem znaleźć takich samych objawów i sposobów na rozwiązanie tych problemów.

Otóż mankament polega na tym, że samochód sobie jedzie, jedzie, przy 60 stopniach przełączaŁ (niedawno, teraz mniej) benzynę na gaz i nie było tego czuć nie wciskając pedału gazu. Problem zaczyna się, gdy po przełączeniu benzyny na gaz i próbie przyśpieszenia z obrotami na poziomie 4000, samochód szarpie, czujnik zaczyna pikać i przełącza się na benzynę. Fakt - od razu można wcisnąć guziczek i przełączyć z powrotem na zasilanie gazem, lecz jest to trochę uciążliwe. Co dziwne, po tym pierwszym dodaniu gazu i przełączeniu ręcznym można już cisnąć pedał w dechę i nic się nie dzieje ( w sensie dzieje się - samochód wystrzeliwuje, jak torpeda ). Dziś samochód miał już ok. 80 stopni, przejechał z 8 km, wdepnęliśmy i przełączył :( ( wcześniej staraliśmy się w ogóle nie podnosić obrotów, aby sprawdzić, czy ma to związek z temperaturą ).

Nie mamy pojęcia, co to może być. Takie przełączenie występuje tylko przy pierwszym wciśnięciu gazu - to jeszcze bardziej komplikuje sprawę. Najpierw gazownik zmienił temperaturę silnika, przy której ma załączać się gaz z 60 na 75 stopni. Nic to nie dało.

Mam jeszcze dwa pytania:
Mechanik chce, żebyśmy zostawili mu samochód na noc. Trochę mi to podejrzane, tak, jakby chciał sobie poszaleć z koleżkami na benzynie... Można mu zaufać? Wiem, że każdy jest inny, ale ze stereotypu można coś wyciągnąć?

Jeszcze jedno...
Czy redukcja temperatury załączania gazu do 40 stopni nie jest przypadkiem szkodliwa dla silnika? Zrobiliśmy takie coś, bo samochód jechał, i jechał, i jechał parę kilometrów zanim wyłączał zasilanie benzyną. Niestety wskazówka to pokazywała...
Dodano: 10 lat temu
Piotr, każdy już to przypuszczał, tylko że dzieje się tak tylko przy rozgrzewaniu silnia i pierwszym wciśnięciu mocniej pedału azu. Potem przyśpiesza, jak trzeba.
Dodano: 10 lat temu
S-ka z gazem ? :(
Dodano: 10 lat temu
To może ja się wypowiem bardziej sensownie;) tak więc skoro przy dodaniu gazu, rozłącza Ci z gazu na benzynę to ewidentnie nie dostaje gazu. Czyli tak po pierwsze sprawdź, jak jest ustawiony zawór w butli, czy jest przodem czy tyłem;) w sekwencji ma być ustawiony tyłem do kierunku jazdy:)
Może być też lipa np podczas montażu. Jakiś przewód podciśnieniowy spadł i teraz komputer wykrywa brak gazu i z automatu przełącza na gaz. Ewentualnie za słabe wtryskiwacze bądź reduktor (a raczej dwa przy takiej mocy).
Chciałbym pomóc, ale to tylko moje przypuszczenia.
Dodano: 10 lat temu
Po prostu przywiązani jesteśmy do S-klasy, a że jeździliśmy niejedną W221, jedna 3,2 CDI, druga 350, trzecia 500 to po tych przejazdach nie myśleliśmy już o dieslu. Po prostu nie ten komfort. 500-ta jest mega szybka, mega cicha i mega dopracowana. Zdecydowaliśmy się na ten egzemplarz, bo był w o wiele lepszym stanie, niż wszystkie, jakie dotychczas widzieliśmy za tą samą cenę. Jeździmy na tyle dużo, że nawet w razie wystąpienia jakiejś awarii (co w 500-cie jest rzadkie) to i tak jazda na gazie to zwróci. Na podwórku stoi C180 z 93' i przejechał już 160000 km na gazie i jak na razie nie było żadnych poważnych awarii, oprócz wymiany części, które się z przyczyn naturalnych eksploatują.
Dodano: 10 lat temu
Do dawid3266: Sugerowałem iż raczej nie należysz do tej grupy ludzi o których pisałem, więc nie rozumiem Twoich obaw.
Po pierwsze w profilu masz więcej niż jedno auto, więc w razie czego miałbyś czym jeździć.
Po drugie zakładam iż S-klasy nikt nie kupuje za ostatnie pieniądze.
Po trzecie sądzę iż masz AC.
Po czwarte S-klasa nawet z takim silnikiem to raczej nie jest auto zachęcające do rajdowych wyczynów.
Co do LPG, uważam iż to Twoja sprawa, każdy sam musi przeanalizować listę zysków i strat.
Gdyby był nowy z salonu - to wtedy co innego, to byłaby już profanacja i raczej należałoby to uznać za pazerność a nie oszczędność.
Montaż LPG do takiego auta daje zapewne spore oszczędności na paliwie, jest to jednak ingerencja w konstrukcje auta.
Niesie to za sobą pewne ryzyko zwiększonej liczby awarii a co za tym idzie kosztów serwisowych.
Nie wiem jak to wychodzi w przypadku konkretnie tego modelu, więc nie oceniam, natomiast faktycznie warto zwrócić uwagę iż w Polsce jest to stosunkowo rzadki model a z LPG zapewne występuje jeszcze rzadziej.
Dlatego to na co zwrócili uwagę moi przedmówcy jest duże prawdopodobieństwo i warsztat montujący instalacje LPG niestety mógł popełnić błędy, gdyż nie miał doświadczenia w montażu instalacji do tego silnika i faktycznie uczy się na Twoim aucie.
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: w Słupsku jest jeden dobry gazownik :(
Do darhad: 14,5 l większość w mieście
Dodano: 10 lat temu
Do dawid3266: Nie znam się na LPG , ale uważam, że przed zakupem danego samochodu warto się zorientować co i jak w sprawie alternatywnych paliw w jego przypadku.

S500 nadal jest rzadkim samochodem na naszych drogach więc jest duża szansa, że zakład w którym montowałeś LPG poprostu uczy się na Twoim aucie.

Łatwo powiedzieć, że jakbym miał S-klasę to bym jej w życiu nie gazował. Realia bywają inne.

Widzę że lubujesz się w Mercach. Nadal nie masz zaufanego mechanika?
Dodano: 10 lat temu
Do dawid3266: Ile Ci konsumuje gazu?
Dodano: 10 lat temu
Boże, wszyscy eksperci w dziedzinie samochodów luksusowych... Dla każdego W140 to szczyt luksusu i klasy itd. itp.
Kupcie sobie najpierw taką W221, przejedźcie nim parę tysięcy kilometrów i wtedy dyskutujcie, czy jest komfortowa, czy nie. Nigdy nie jeździłem bardziej wyciszonym, bardziej wygodnym i bardziej zaawansowanym technologicznie samochodem, niż ten. Mówisz: eska jest "przereklamowana". Mówienie, że W140 jest ostatnią dobrą limuzyną też jest przereklamowane. W garażu obok stoi, od dwóch miesięcy sobie stoi i nie jeździ. Fakt, samochód ma urok i bardzo łatwo można się do niego przywiązać, ale panowie, nie oszukujmy się, to jest dziadek i wszystko w nim już jest rozregulowane, często występują luzy. Buja ten samochód, ale nie ma już mowy o takim wyciszeniu i takim komforcie przedewszystkim ze względu na czterobiegową skrzynię (w W221 7 biegów), dzięki której samochód przy 100 km/h pali, jak smok, a przy 90 km/h można zejść do 11 litrów. Za dwadzieścia lat będzie się mówić "W221 to ostatnia prawdziwa limuzyna".

Wracając do tematu, nikt nie mówił o tym, że zabierze mi samochód z podwórka. Trzeba mu go zostawić na noc, po prostu.

autre2003: Nie wiem, czy mam się obrazić. Nie zbieraliśmy tych pieniędzy od iluś tam lat :) Po prostu ojciec chciał jeszcze jeździć W220 i dopiero w październiku 2012 sprzedaliśmy, wtedy zaczęły się poszukiwania. Moglibyśmy kupić go dużo wcześniej. I nie wydał ostatnich groszy na ten samochód, bo ( nie chcę się chwalić ) mógłby kupić drugi taki. Na pewno do instalacji gazu przyczynił się W202, którego kupiliśmy w dniu sprzedania W220. Tatę od razu zachwycił wydatek 25 zł na 100 km, gdzie w esce koszt wynosił około 50 zł. Tankowanie do pełna za 80 zł jest bardzo miłe dla oczu :) Poza tym w rodzinie jest już parę samochodów na gaz i raczej byliśmy przekonani. Po co wydawać 500 zł za 85 litrów, jak za 160 zł można zatankować 62 l? Wystarczy naprawić ten, wydaję mi się, nie trudny problem i można śmigać. A, i 7 kafli za instalację szybko zwróci się biorąc pod uwagę, że rocznie przejeżdżamy około 25000 km.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Zostawiam auto u jednego znajomego mechanika. Nie żebym był taką jędzą:)
Dodano: 10 lat temu
Do darhad: To fakt, ale z drugiej strony jeśli chce by rozwiązali problem z jego autem to jeśli chce mieć pewność nie pozostaje nic innego jak montaż GPS-a, laweta, spanie w aucie, albo rozwiązanie problemu samodzielnie.
Ja osobiście jestem wstanie zrozumieć takie podejście osób co odkładali każdy grosz i wydali oszczędności życia na auto, w dodatku nie mają AC.
Dla nich w razie czego to faktycznie tragedia życiowa.
Nie będą mieli czym jeździć, na prawnika nie ma - faktycznie tragedia.
Natomiast sam jeżdżę często autami klientów i nigdy mi się nie zdarzyło ich katować, jeżdżę zdecydowanie ostrożniej niż swoim.
Nawet jako w sumie młody człowiek zdawałem sobie sprawę z odpowiedzialności jaka na mnie ciąży prowadząc nie swoje auto. Pomimo iż wtedy były to auta ubezpieczone, ale zazwyczaj już sprzedane, więc w razie czego wiedziałem iż będzie problem.
Dlatego nie do końca rozumiem obawy kolegi.
Wydaje mi się iż oddając swoje auto w czyjeś ręce trzeba mieć jednak jakieś zaufanie.
Jeśli nie mamy to może wybraliśmy nieodpowiednią osobę, której powierzamy swoje auto.
Dodano: 10 lat temu
Do LooneyTunes: Sam musiałbym wydawać jakieś 1500 zł na benzynę i nie widzę najmniejszego sensu, żeby wywalać połowę tej kwoty w błoto. Mówiąc błoto mam na myśli budżet oraz naszych urzędasów, którzy obsiedli nasz kraj niczym mucha kupę. Każdy posiadany samochód gazuję, chociaż mnie stać na jazdę na etylinie. Nie chce mi się nawet liczyć ile zaoszczędziłem przez ostatnie 10 lat. Wolę te pieniądzę na coś odłożyć, zamiast paść pasożytów z rządu.
Z jednym się zgodzę, a mianowicie kolega David chcąc zagazować auto mógł pomyśleć o modelu, który przy tej operacji nie staje okoniem. Myślę, że jest za czego wybrać z samochodów o zacnej mocy. Mesio według mnie jest przereklamowany i pseudoprestiżowy. Prestiż skończył się wszyscy wiemy na jakim modelu.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Tu jest Polandia - kraj cwaniaków :( Ufaj i jednocześnie patrz na łapska.
Dodano: 10 lat temu
Do dawid3266: Nie bierzesz pod uwagę iż samochód zachowuje się nieco inaczej po odpaleniu po całej nocy, chyba iż rano mu odstawisz auto na lawecie, w co jednak wątpię.
Nie do końca rozumiem takie podejście do auta.
W wielu krajach ludzie cieszą się iż mechanik zabierze od nich auto np. z pod pracy i nie muszą go w ogóle odstawiać.
W USA takie usługi świadczą nawet myjnie(oczywiście nie te najtańsze), siedzisz w biurze a oni w tym czasie pucują Twoje auto i wychodząc z pracy masz gotowe nie tracąc czasu.
Dodano: 10 lat temu
Do dawid3266: Tankuję co tydzień za ok. 400-500zł, więc wiem jak to boli. Ale skoro nie stać Cię na benzynę to S klasy to trzeba było wziąć coś bardziej ekonomicznego, a nie pakować do takiego auta LPG... Zresztą nawet S klasy chyba są z jakimiś słabszymi silnikami lub w dieslu...
Dodano: 10 lat temu
Do LooneyTunes: A masz 4000 zł miesięcznie na benzynę? Jak masz, to pożycz. Każdy taki mądry, a jakbyś miał tankować co tydzień za 500 zł to by Ci się odechciało jeździć.
Do LeVinh: Gaz był założony miesiąc temu. Trudno, żeby coś się zużyło po przejechaniu 2 tyś. km.
Do MAT86: Temperatura jest teraz ustawiona na 40 stopni.
Do Adi-M-: Samochód możemy podstawić mu pod warsztat nawet o piątej rano. Nie wiem, po co mu na noc.

I dalej nie mam pojęcia, co to może być :(
Dodano: 10 lat temu
powiem Ci że te zostawienie samochodu to żadna podejrzana sprawa :) jak mechanik ma cokolwiek zrobić to musi pożądnie zdignozować samochód, na zimno na ciepło i na spokojnie. A to mozliwe jest tylko jak mu zostawisz auto przynajmniej na dobę. S-klasa pewnie na nim wrażenia nie robi, raczej nie takimi furami już jeździł :)
Ale z drugiej strony znany jest, chociażby z AC przypadek, jak jeden z użytkowników zostawił swoje bmw serii 7 w warsztacie i mu je skasowali. Winnych oczywiście nie ma...
Dodano: 10 lat temu
Do LooneyTunes: jak to się mówi: polać mu, dobrze gada! :)
Dodano: 10 lat temu
Miałem podobny objaw z LPG, w sensie, przełączał na LPG, a po chwili pikał i przełączał na benzynę, a czasami w ogóle nie chciał się przełączyć na LPG. I tak w koło...
Pomogła wymiana cewki reduktora.

A tak w ogóle... S klasa 5.5 na LPG?????? Masakra. Mało jest gazowników, którzy potrafią założyć do tego odpowiednią instalację, a z jej ustawieniem to już w ogóle dramat.
Dodano: 10 lat temu
Nie każde silniki znoszą dobrze gaz.
Nie wiem co to może być bo gazownikiem nie jestem:P
Wydaje mi się ,że temp. masz znacznie za wysoko.
Ja w Nissanie miałem 25 stopni i jeździł bez problemu zawsze.
A co do zostawienia auta w warsztacie...
Chyba nie chodziło mu o to aby jeździć tym autem tylko po prostu chce zacząć z rana robotę:)
Dodano: 10 lat temu
Dziwię się że tak wysoko masz ustawioną temp przełączania na lpg. Standardem jest temp miedzy 30 a 40 stopni. U mnie latem mam ustawione 30stopni a na zimową porę 35 i śmiga już ponad rok bez żadnego problemu. Co do mechanika to zawsze możesz oddać mu auto na sprawdzenie z małą ilością paliwa i wtedy nici z szaleństw ;)
Dodano: 10 lat temu
Kolego, temperatura 40 stopni wydaje mi sie calkowicie wystarczajaca. O ile jest to rzeczywiscie temperatura parownika (zalezy gdzie jest umieszczony czujnik temperatury, w obiegu instalacji czy tylko w malym obiegu silnika). Bo chodzi o to, ze rozprezaniu sie gazu LPG w parowniku towarzyszy spory spadek temperatury, co powoduje sztywnienie membrany. Dlugoterminowe skutki to szybsze zuzycie jej zuzycie. Chociaz, szczerze mowiac, kiedys mialem mondeo z instalacja bez czujnika temperatury (przelaczal sie na gaz tylko przy ustalonych obrotach) i po paru latach i 100kkm wszystko bylo z parownikiem w porzadku... ale byc moze parownik w twoim aucie wymaga nowej membrany i spuszczenia mazutu.
Wazne jest tez, by zasilanie gazem zalaczalo sie takze przy schodzeniu z obrotow a nie przy wchodzeniu, czemu zwykle towarzysza szarpniecia.

mysle, ze twoj gazownik chce po prostu sprawdzic dzialanie instalacji na zimnym silniku.
Dodano: 10 lat temu
Przecież takie przygody z LPG to odbierają całą przyjemność z posiadania eSki. Wywal ten gaz w cholerę i będziesz miał spokój!
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl