Wpis w blogu użytkownika
powertomek
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 3369 razy
Data wydarzenia: 30.04.2017
rozrząd
Kategoria: serwis
- kompletny rozrząd silnika (części oryginalne)
- pompę wodną (oryginalna)
- uszczelkę pod klawiaturą (inaczej się nie da wymienić rozrządu w tych silnikach 2.0 16V) to lepiej założyć od razu nową
- pasek napędzający wspomaganie
- pasek napędający klimę i alternator
- zalano nowym płynem chłodniczym
Wcześniej wymieniłem filtr oleju i zalałem go VAG LongLife III 5W30 (koszt 160zł) + filtr powietrza (koszt 18zł).
Teraz może już żona smigać tu i tam ...
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
Słyszałem że wymienia się co 90 000 km lub co 5 lat. Pytanie:
wymieniać czy nie?
Ja jestem zdania że pojeżdżę jeszcze rok dwa doo 90 000 km i wymienię
Z japońskich wiem, że Nissan miał problem z przedwcześnie rozciągającymi się łańcuchami (chyba montowanymi w Almerach i Micrach - można więc unikać, ale X-Traila uważam za jedno z najfajniejszych aut jakie miałem). Mazda ogłosiła ostatnio chyba, że rezygnuje z udziwnień typu downsizing i turbodoładowań, które również mogły skracać żywotność łańcuchów. Niemcy rzeczywiście konstruują jakieś kuromysła z trudnym dostępem albo z pojedyńczym łańcuchem (sknery) to im się rozciągają. Z fabryk Forda chyba któryś Focus wyjeżdżał z silnikami diesla, w których oszczędzono na łańcuszkach i był problem. Ale skoro omijam też diesle szerokim łukiem to się nad tym nie zastanawiam (Hondy autorski diesel też napędzany jest łańcuszkiem i uważany za jeden z najlepszych takich silników).
Pierwsze zdanie w poście kolegi powertomek, mówi samo za siebie, bo ja kupując swoje auta nie mam dylematów czy "z powodu nieznanego mi stanu rozrządu" z marszu wymieniać łąńcuch, tak "na wszelki wypadek". Robisz ze swoimi pieniędzmi co chcesz. Samochód to jest skarbonka i nic się nie zwraca, poza wygodą dojazdu gdzieś spod własnych drzwi. Lepiej przepić pijąc za te nasze auta
Święte słowa
No ale jak mus to mus