Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra eFka » Remont silnika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 785 razy
Data wydarzenia: 02.04.2015
Remont silnika
Kategoria: inne
Witam

Wszystko zaczęło się w czwartek tydzień temu kiedyś pod górę w Brodach jadąc do Starachowic astra zaczęła nie palić na 1 cylinder. Po południu pojechałem do znajomego mechanika na diagnozę kompresji,świec,kabli. Wszystko OK, musi być zawór.

Telefon do Jarka kiedy bym mógł wstawić ale usłyszałem że dopiero po świętach co mnie bardzo zasmuciło bo muszę mieć auto na święta.

W jednym warsztacie tam gdzie diagnoza cena 1000zł z głowicą i częściami. Drugi (robiłem kiedyś skrzynię w Transicie) 850zł.

Wyszedł jeszcze niespodziewany wydatek na sumę 200zł pierścienie.

Wymienione:

- 16 zaworów (1 był uszczerbany)
- Pierścienie - 220zł
- Uszczelka pod głowicą - 58zł
- Uszczelka kolektora wydechowego - 17zł
- Simering wałka rozrządu - 25zł
- Uszczelka kolektora ssącego - 19zł
- Głowica robiona w Staszowie 450zł

Reszta to robocizna i jakieś małe wydatki na które mam faktury.

Czy mechanik godny zaufania? wydaje mi się że tak. Wiedzę ma ogromną a warsztat ponad 25 lat więc do czegoś to zobowiązuje.

Suma końcowa to 1100zł


Wiem że to 1/3 a nawet 2 auta ale silnik jest ponoć w bardzo dobrym, zawieszenie, blacha, opony również...

Zezłomować trochę nie szkoda.

Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: U mnie orientacyjnie 0,2 l/1000km
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Ja zawsze jestem za komfortem
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Na szczęście to tylko albo aż uszczelka.
Dodano: 9 lat temu
Do Sroqraf: Zależy czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze kilka lat i ile bierze tego oleju.

Nowe biorą dużo więcej od starych;).
Dodano: 9 lat temu
Chyba regułą jest, że koszt takiego remontu to 1/3 wartości auta. Ja jakiś czas temu panikowałem bo auto mi kopciło, ubywało płynu itd Zorientowałem się w cenach i zamarłem, ale głębiej wchodząc w temat, okazało się, że płyn leciał przez nieszczelność przy reduktorze LPG - prosto na łącze elastyczne za kolektorem. A kopci bo zimno i LPG. W sumie mógłbym dłubać choćby pierścienie i uszczelniacze, bo oleju nieco łyka, ale nie wiem czy gra jest warta świeczki. Motorek lata aż miło, a że łyknie sobie trochę? Nowe też łykają ;)
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: No niestety wygląda na to jakbym kupił auto specjalnie chwilę przed tą awarią bo tylko 4500km zrobiłem od zakupu.
Ludzie od których kupiłem to auto byli ostatnimi którzy mogliby coś kombinować przy aucie.
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Też tak myślę. Dzięki[up].
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Wcale tak tego nie odebrałem.
Niestety to jest motoryzacja. Felicją bym pewnie jeździł bezawaryjnie ale bez wspomagania,centralnego i w komforcie rodem z żuka...
Dodano: 9 lat temu
Przykra sprawa.

Wychodzi na to, że nawet zakupy "na chłodno" i spora wiedza w temacie nie zawsze chromi przed bublem.
Choć z drugiej strony przebieg "startowy" 199kkm wygląda na książkowy przykład kuszenia przez Pan Mirka...
Dodano: 9 lat temu
Szkoda byłoby dziada złomować, dobra decyzja z tym remontem! [up]
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: No nie napisalem tego aby bylo zlosliwie.
Przykro ze kolega mimo przekonania ze przebieg dobry musial poniesc koszty tej powaznej naprawy
Powodzenia
Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: zgodze sie z kolega. Mialem vectre B ecotec i brala olej. Uszczelniacze robilem a przy 177 tys km ucieklem z nia.

TSI to przykra sprawa. Wiele osob w naszym kraju stac na auto wylacznie uzywane i take 6-8 letnie TSI z przebiegiem 90-120 tys to moze kolejnych tylu nie wytrzymac.

Jako zwolennik vw bardzo ciekaw jestem trwalosci i awaryjnosci tych od 2013 na pasku. Ale jakie one sa naprawde to dowiemy sie nie wczesniej niz w 2020 roku.
Dodano: 9 lat temu
pare zloty wlozyles ale sie pocieszysz. to bardzo fajne pakowne i wdzieczne auta. mnie tez by bylo szkoda oddac na zlom.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Silniki ecotec 16v z tamtych lat zwykle bezproblemowo przejeżdżają 150-200tys.km,po tym przebiegu ze względu na duże zużycie oleju trzeba ściągać głowicę by przeszlifować zawory,gniazda i wymienić uszczelniacze.Przy okazji można wymienić pierścienie tłokowe,choć nie zawsze jest to konieczne.Podobne silniki VW wytrzymują co najmniej 100tys.km więcej lecz nawet wtedy raczej nikt pierścieni nie wymienia,rzadziej też trafiają się usterki podobne do tej jaka zdażyła się Grzesiowi.
Wszystko zmieniło pojawienie się TSI,tutaj można poznać całe spektrum usterek które wcześniej nigdy się nie pojawiały,przecież łańcuchy rozrządu w starych oplowskich silnikach CIH (kto je jeszcze pamięta ?) a nawet w nowszych (lata 80-te i 90-te) BMW i Mercedesach wytrzymywały tyle co cały silnik.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Poznałem historię tego auta od poprzedniego który go używał przez ostatnie 8 lat. Wiem że nie mam takiej pewności jak w felicji pod względem przebiegu ale myślę że te 204 może mieć.
Dodano: 9 lat temu
Myślę ze kolega tez nie wie do końca ile auto miało naprawdę przejechane.
Gdyby był to vw poleciałoby ze złom, ze 200 tys. km i sie rozleciał silnik.
No ale opowi wszystko wybaczamy.
Tak czy inaczej takie życie
Dodano: 9 lat temu
Do giernal: No tak już jest z tymi pupilami na czterech kołach:).
Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: Teraz jak wlałem mineralny to nic nie bierze. Po 2tys. dolalem 0.2l. Kompresja się zwiększyła i mechanik mówił że mogą pierścienie nie wytrzymać i zacząć kopcić i brać olej. Jak była zdjęta głowica to lepiej było wyeliminować wszystkie zagrożenia.
Zmieniłem to auto łeb w łeb z Felicją jeżeli chodzi o kasę a jest w dużo lepszym stanie no i komfort jazdy nieporównywalnie większy...

1000zł+ do zmiany z Felicji wydaje się rozsądną kwotą.
Dodano: 9 lat temu
Kilka lat temu (w Polo) wymieniałem kompletną głowicę na inną i koszt oscylował wtedy w podobnych granicach. ;)
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Trochę boli taki niespodziewany wydatek na początku eksploatacji,tak jest z silnikiem że jak zdejmiesz głowicę to otwiera się "puszka pandory".Ciekawe czy wymiana pierścieni pomoże znacząco zmniejszyć spalanie oleju,u brata w Vectrze B 1.6 16v,niewiele to zmieniło,spalała ok.1l na 3000km.
Dodano: 9 lat temu
Do LisTruck: Nie powinna już brać oleju i powinna dzielnie służyć;).
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: Wszystko wskazuje na owocną współpracę
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: No to na zajączka zainwestowałeś Asterce w serducho :) Oby teraz dzielnie i bezawaryjnie służyła ;)
Dodano: 9 lat temu
Spoko, też tyle a nawet więcej wsadziłem w Cordobę a teraz odwdzięcza się z nawiązką....
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: I oby na tym się skończyło.
Dodano: 9 lat temu
Do MV-6: Niby lepiej zrobić komplet i mieć spokój. Jak włożyłem tego tysiaka w to auto to nic mi nie pozostaje jak jeździć teraz pare lat.
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Okazji nie ma;).
Dodano: 9 lat temu
Też mi się kiedyś w tej mojej niebieskiej Astrze zawór wyszczerbił, Wymieniłem wtedy tylko ten jeden a nie wszystkie i nie było żadnych problemów do końca.
Dodano: 9 lat temu
Zainwestowałeś w auto, ale teraz wiesz co masz... lepiej tak, niż opchnąć i szukać "okazji" ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: Tak też mi się wydaje[up]. Widać po człowieku ze lubi to co robi.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl