Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy FranzMaurer
»
Punto i Corsa na zastępczych występach czyli kolejne małe porównanie.
Wpis w blogu użytkownika
FranzMaurer
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1318 razy
Data wydarzenia: 08.11.2014
Punto i Corsa na zastępczych występach czyli kolejne małe porównanie.
Kategoria: inne
Mniejszy Fiat to nówka sztuka, rocznik 2014, na liczniku 0 km
Niestety, brak możliwości wyjazdu poza granice RP (jeśli wyjazd na Słowację można tak zakwalifikować), zmusił mnie do skorzystania z uprzejmości mojego Taty i "wypożyczenia" od Niego Corsy D przed liftem. Tutaj rocznik 2008, kolor złoty, 1.4 benzyna, 90 KM. Wyposażenie identyko jw., tylko bez DRL i skóry na kierownicy. Na liczniku 74 tys. z okładem.
Fiatem zrobiłem 612 km w 3 trasach, Oplem jedną 1.258 km, które tradycyjnie opiszę oddzielnie. Przejdźmy zatem do porównania.
Zewnętrznie Corsa prezentuje się bardziej poważnie i masywnie. Mimo sędziwego wieku modelowego sylwetka Punto nie jest nudna, jednak widać, że kreski stawiane były jeszcze pod egidą innych trendów. Stawiając je obok siebie gabarytowo przewagę ma Opel. Jakby nie patrzeć lekkie wskazanie na Niemca.
Wewnątrz Opel jest bardziej zabudowany przez co można odnieść wrażenie, że jest mniej miejsca niż w Fiacie. Niemcy mocno rozbudowali panel środkowy z miniaturowymi przyciskami, do których obsługi trzeba się przyzwyczaić. In minus brak komputera pokładowego, za który wtedy trzeba było słono dopłacić, pomimo że to całkiem doposażona wersja (jest czujnik deszczu czy fotochromatyczne lusterko wsteczne) oraz zamykanie drzwi od wewnątrz przyciskiem. Punto ma komputer z prawdziwego zdarzenia, a automatyczne zamykanie można ustawić z jego poziomu. Fiatowska deska ma więcej gracji, niczego nie trzeba szukać czy wypatrywać. Mi brakuje tu jednak wskaźnika temperatury zewnętrznej, który w Oplu jest. Plastiki w obu są twarde, ale przyjemne w dotyku. W żadnym nic nie trzeszczy
Fotele porównywalne, optymalnie twarde, ale jednak Oplowskie są bardziej ergonomiczne i większe. Miejsca z przodu i z tyłu jest praktycznie tyle samo, jednak przez lepiej zaprojektowany panel środkowy Fiat oferuje większą ilość powierzchni z przodu. Bagażnik bardziej zbajerzony w Corsie - podwójna podłoga, ale wizualnie w Punto jest więcej przestrzeni załadunkowej. Można powiedzieć - remis.
Silniki nie porywają osiągami, ale oferują wystarczającą moc do sprawnego poruszania się po mieście czy w trasie. Fiat przy '110' ma już 3500 tysiąca obrotów i siłą rzeczy jest głośniejszy przy prędkościach ekspresowych czy autostradowych. Corsa jest na pewno lepiej wyciszona. Jednak wyczuwa się w niej pewną ociężałość ze względu na swoją wagę i stając z nią w szranki tym Punto nie byłbym na straconej pozycji
Spalanie podobne, może Corsa bierze z pół litra więcej ze względu na masę i większą moc. Dokładnych danych do porównania nie jestem jednak w stanie podać ze względu na brak komputera pokładowego w Corsie.
Zawieszenie wybiera na podobnym poziomie, jednak Opel robi to bardziej dostojnie i tutaj wygrywa. Punto jest też dość nerwowe przy jeździe z prędkościami autostradowymi, czego w Corsie nie doświadczyłem.
Patrząc na powyższe Opel ma lekką przewagę nad Fiatem, jednak nie jest to różnica na poziomie niebo a ziemia
P.S. Zdjęcia Corsy poglądowe - udało mi się znaleźć praktycznie takie same. W czwartek byłem pod dużą presją czasu i nie miałem już go na robienie fotek.
Ostatnia aktualizacja: 11.11.2014 20:21:26
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
27
komentarzy
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Jakby na to nie patrzeć
To prawda
No i zawsze lepiej nie wygodnie jechać, niż wspaniale iść
Darowanemu koniowi...
Miło to słyszeć
Generalnie to wściekły jestem, ale zbyt dużego pola manewru na razie nie mam...
Gdyby taki dali zastępczy wcale bym się nie obraził
Bardzo się cieszę
Tutaj była regulacja wysokości fotela kierowcy i dzięki temu udało mi się znaleźć nawet dość optymalną pozycję.
Dla mnie też Kropek na przedzie
Wiadomo, od Golfa w górę się liczy
Zaproponowałbym Ci Lanosa, ale nie produkują
Wybieram kropka, mimo tego że nim nie jeździłem
Też jestem zdziwiony, tymbardziej że cały wyświetlacz komputera jest z Bravo...
Każdy swoje fobie ma
GP Evo już niestety nie ma. Teraz tylko Punto
Testów na razie mam dość, Bravo ma jeździć
Na widoczność do tyłu nie narzekałem, a gabarytowo cóż... To w końcu klasa B, która i tak urosła
To jak po 50 tys. jest już zajeżdżone, to nie wiem co dalej pocznę
Celowo nie piszę, że lepsze.
Coś jest w tych małych włoskich autach, że nawet w bazowaych wersjach czymś do siebie przekonują.
Spróbuj (jeśli będzie okazja) "Grande Punto Evo" 1.4 z silnikiem 95km lub 105km, to już naprawdę przyjemnie jeździ
Dla mnie jeszcze widoczność szczególnie do tyłu było dość mocno ograniczona i fotele faktycznie mogłyby być lepsze, odniosłem wrażenie, że były robione z myślą o drobnych kobietach
Deska a Oplu koszmar, paskudztwo
No, kończcie flaszkę i do domu... W nocy ognisko...
Eee...